Felipe Massa 2008-ban az élről rajtolva vezetett a Szingapúri Nagydíjon, amikor a Renault előre megtervezett forgatókönyve szerint Nelsinho Piquet a falnak csapta autóját, hogy a korábban kereket cserélő és tankoló Fernando Alonso nyerő helyzetbe kerüljön.
A francia csapat terve részben azért valósult meg, mert a Ferrari a kialakult káoszban a bokszban csúnyán elrontotta Massa tankolását, emlékezetes kép, hogy a brazil magával rántotta a teljes tankolótömlőt, és végighúzta maga mögött a bokszutcán. Mire leszedték a kocsijáról, minden esélyét elveszítette a győzelemre, és a szezon drámai végjátékában ezek a pontok is hiányoztak a vb-címéhez.
A brazil maga is elmondta, karrierje legrémesebb pillanata volt a 2008-as szingapúri tankolás, még a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén történt baleseténél is jobban megviseli, ha visszagondol rá, hiszen a szezon hajrájában vesztett kulcsfontosságú vb-pontokat.
Massa a motorsport.com-nak írt cikkébenVettel esetét kissé a sajátjához is hasonlítja.
„Még emlékszem arra, ami 2008-ban Szingapúrban történt. Karrierem egyik legbalszerencsésebb versenye volt, sohasem felejtem el, mekkora súlya volt abban a szezonban – írta Massa. – Egy F1-es szezonnak rengeteg kis epizódja van, néha nem annyira jelentősek, máskor viszont ezek jelentik a különbséget a világbajnoki cím és a második hely között.”
A brazil szerint különbséget jelent, hogy Vettel önmaga tehetett a balszerencséjéről.
„Szerintem Vettel túlságosan erőszakos volt, azzal idézte elő a karambolt, hogy a pozícióját védte. Max Verstappen még fiatal, de erről nem ő tehetett – vélekedett Massa. – Amikor a világbajnokság ilyen fontos szakaszában járunk, és Sebastian a világbajnoki címért küzd, nagyon összetett lesz minden. Azt hittem, egyedül Lewisra figyel majd, hiszen ő a fő riválisa.”
Tény, ahogy 2008-ban, most is Hamilton húzott hatalmas hasznot a Szingapúrban történtekből.