„Nagyon nehéz megemészteni a történteket – mondta Hamilton elkeseredetten. – Őszintén szólva fogalmam sincs, mi lesz vasárnap a versenyen. Az első tízbe nehéz bejutni itt, nemhogy az első ötbe. A hátrányom várhatóan húsz pont fölé nő Nicóhoz képest, de lesznek még futamok a nyári szünet után is. Mindent megpróbálok, ebben nem lesz hiba.”
Hamilton Németországban azt mondta, üldözi a balszerencse, sőt égi próbatétel elé állította a sors.
„Sok minden kavarog a fejemben, meg kell próbálnom pozitív energiává változtatni a történteket. Ez már nem balszerencse, hanem sokkal több. Jobban oda kell figyelnünk” – mondta Hamilton.
A Kanadai Nagydíjig visszamenőleg a legutóbbi öt versenyhétvégéből négyen súlyos műszaki hiba miatt kiesett vagy az időmérőn leállt valamelyik Mercedes. Niki Lauda, az istálló egyik vezetője is tombolt a dühtől az időmérő alatt, annak ellenére, hogy Nico Rosbergé lett a pole.
„Ez nagyon igazságtalan. Két verseny egymás után! Nagyon nehéz itt előzni. Lewis a leggyorsabb ezen a pályán, az időmérőt megnyerte volna, és számomra nem kérdés, hogy a versenyen is ő győzne, ha nem történt volna ez” – mondta Lauda.
Azóta eldőlt, hogy Hamiltonnak a boxból kell kezdenie a Magyar Nagydíjat, a Mercedes ugyanis bejelentette, hogy a pilótának új kasztnira lesz szüksége. Az autó azért lobbant lángra, mert szivárgott a benzin az üzemanyagrendszerből. Az okokat még vizsgálják a Mercedesnél, de már bejelentették, hogy a leégett kasztnit, a motort és a váltót is ki kell cserélni.
„Keményen fogunk dolgozni éjszaka, hogy a lehető legjobb autót rakjuk össze Lewisnak" – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
Alex Zanardi a Twitteren üzent Hamiltonnak: „Lewis! Horgaszd le a fejed, ne mosolyogj, ha nem érzed úgy; de sohase add fel! Te vagy a legjobb, meg tudod csinálni” – üzente az egykori F1-es pilóta, mire Hamilton megköszönte, és azt válaszolta, nem adja fel.
Kimi Räikkönen többször is rákérdezett a Ferrari vezetőinél, jó döntés-e a boxban maradnia az időmérő első szakaszának hajrájában, mert érezte, hogy a keményebb gumikon futott köre nem elég jó a továbbjutáshoz. Igaza lett.
„Úgy terveztük, hogy kimegyek a pályára, de végül úgy döntött a csapat, hogy felesleges. Többször is rákérdeztem, száz százalékig biztosak-e benne. A végeredményt mindenki látja. A keményebb gumikon pénteken és szombat délelőtt is szenvedtem kicsit, a lágyakon volt igazán jó az autó” – mondta Räikkönen.
Fernando Alonso az ötödik rajtkockát szerezte meg, s bár megértette a csapat első szakaszbeli stratégiai döntését, sajnálta csapattársát.
„Szerencsétlen szituáció volt ez, amibe Kimi került. Láttuk, hogy Hamilton és Maldonado is leállt, és biztosra vettük, hogy a két Marussia és a két Caterham nem tud annyit javulni. Aztán a pálya hirtelen sokat változott, és Bianchi előreugrott. Nagy pech – fogalmazott Alonso. – Az ötödik rajthely nagyszerű, a tiszta oldalról indulok, ha esik, ha nem, jó esélyem van egy jó eredményre. Két Red Bull és egy Williams előttem van, a másik Williams mögöttem, de ezen a pályán versenyképes lehet a kocsi, és újabb jó csatát vívhatunk.”