Mint ismert, a Ferrari 2019-ben kezdődő motorügye az előző idény előtt zárult le egy a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) kötött titkos megállapodás keretein belül, amelynek bár pontos részletei azóta sem derültek ki, következményeként az olasz motort használó csapatok teljesítménye radikálisan visszaesett.
A Ferrari az 1980-as kiírás után szorult ki újra a top 5-ből az év végén, versenyzői összesen 131 pontot szereztek, ami óriási visszaesést jelentett a 2017–2019-es időszakhoz képest, amikor valamennyi alkalommal meghaladták az 500 egységet.
Az olaszok már az idei, átmenti idényre is új erőforrással készülnek, de az többnyire a 2020-ban használt hajtáslánc továbbfejlesztett változata lesz, így a csapatfőnök, Mattia Binotto nem vár nagy előrelépést a mostani kiírásban.
A nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es idényre azonban az olasz kiadású Motorsport.com értesülései szerint forradalmi motor készül Maranellóban, a Ferrari ugyanis kész drasztikusan belenyúlni a koncepciójába. Források szerint az olaszok egy a Mercedes által 2014 óta használt megoldást fognak alapul venni, aminek eredményeként megváltoztatják a motorelemek elrendezését, és többek között szétválasztják egymástól a kompresszort és a belső égésű motort.
Ám nem puszta másolásról lesz szó, az olasz lap szerint a fejlesztést irányító, s korábban a Mercedesnél dolgozó Wolf Zimmermann teljesen új megoldással kísérletezik: a kompresszort a V6-os turbómotor hűtődobozába vinné, aminek révén nemcsak teljesítménynövekedést érhet el, hanem tömegcsökkenést is, továbbá aerodinamikailag is több lehetőséget nyújtana a megoldás.
Bár a koncepció rejt magában rizikót, mindenképpen kulcsfontosságú lépés, hiszen várakozások szerint az F1-es résztvevők csütörtökön megszavazzák a motorfejlesztés 2022-es befagyasztását, amely egészen 2025-ig lehet érvényben.
Az új erőforrás tehát alapjaiban határozhatja meg a Scuderia következő éveit.