Az első szabadedzésen még Valtteri Bottas vezérletével a Mercedes kettőse zárt az élen, ám a másodikon Max Verstappen vette át az irányítást a Francia Nagydíjon, amivel pontot tett az „ezüstnyilak” 2018 óta íródó sorozatának végére a Paul Ricard-pályán. Igaz, a Red Bull-os előnye nem volt számottevő, mindössze nyolc ezreddel előzte meg a hétvégét magabiztosan kezdő finnt, ráadásul ő eggyel lágyabb gumikat is használt.
JÚNIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.448 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.872 | ||||
JÚNIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.300 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Ugyanakkor ez nem azért fordulhatott elő, mert a német gárda meg sem próbált a piros jelzésű Pirelliken kört menni, épp ellenkezőleg: Bottas és Hamilton is kiment gyors körre, azonban míg előbbi három tizeddel elmaradt a közepesen futott legjobbjától, addig utóbbi kevesebb mint két tizedet tudott javulni.
A W12-es a kör végére túlhevítette a lágy abroncsokat, amelyekre többen is panaszkodtak pénteken, így a mai időmérőn szinte biztosan megpróbálnak többen is továbbjutni a sárga festésű abroncsokon.
Ami a bajnokaspiránsokat illeti, Verstappen elégedett volt az autójával, nem úgy, mint Hamilton, aki nem érezte jól magát a csapattárs kasztniját megkapó „ezüstnyílban”, így a harmadik tréning legnagyobb kérdése az volt, hogy Hamilton visszavág-e Le Castellet-ben, ahol 2018-ban és 2019-ben is pole pozíciót tudott szerezni.
A mezőnyt a péntekinél jóval hűvösebb körülmények fogadták, a levegő hőmérséklete 25 Celsius-fok körül mozgott, miközben a szél is erősödött az első tréninghez képest, így érdekes volt látni, hogyan hatott ez a nyitó napon kialakult erősorrendre.
A versenyzők ugyanakkor nem igazán rohamozták meg az aszfaltcsíkot, több mint tíz percet kellett várni arra, hogy az első autó elhagyja a garázst. Azt követően azonban rövidesen mindenki megkezdte a munkát, és a nagyrészt lágy gumikon teljesített etapokat követően a péntekihez képest alacsonyabb leszorítóerős csomaggal futó Versappen állt az élen 1:32.337-es körrel.
A holland kilenc ezredet adott a második Bottasnak, igaz, komolyan belehibázott a körébe. A harmadik Hamilton lemaradása eközben a nyolc tizedet is meghaladta. Nem sokkal később aztán mind a hárman újabb gyors körrel próbálkoztak, és noha a Red Bull-os volt a leggyorsabb, mégis Bottas vette át a vezetést.
A holland ugyanis minimálisan túlcsúszott a vonalon, aminek eredményeként törölték azt az idejét, amely egyébként három tizeddel is jobb volt Bottas 1:32.309-as próbálkozásánál, miközben Hamilton hiába javított, hátránya így is 3–4 tized körül mozgott.
Az időmérős szimulációkat követően viszont már ténylegesen az élre állt Verstappen, méghozzá nem is kis előnnyel! A holland 1:31.300-nál állította meg a stoppert, és 747 ezredet adott a második Bottasnak. A harmadik helyre eközben kisebb meglepetésre Carlos Sainz Jr. lépett előre a Ferrarival, míg a negyedik pozíciót Sergio Pérez foglalta el a másik Red Bull-lal.
Az első ötös sorát Hamilton egészítette ki, a címvdő lemaradása már csaknem egy másodperc volt a bajnoki riválishoz képest. A hatodik Lando Norris lett, majd Fernando Alonso vezérletével az Alpine kettőse, Pierre Gasly és Daniel Ricciardo érkezett a top 10-ben.
Charles Leclerc 11. lett a másik Ferrarival, igaz, ő hibázott a gyors körén, míg az Aston Martin duója a tizenharmadik és a tizennegyedik pozíciót sajátította ki. George Russell tizenhatodikként végzett, míg a sort Mick Schumacher és Nyikita Mazepin zárta.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.300 | átlag: 230.352 km/ó | 11 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:32.047 | 0.747 mp h. | 14 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.195 | 0.895 | 17 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:32.238 | 0.938 | 15 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.266 | 0.966 | 15 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.336 | 1.036 | 14 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.624 | 1.324 | 15 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:32.681 | 1.381 | 16 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:32.707 | 1.407 | 16 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.759 | 1.459 | 14 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.820 | 1.520 | 15 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.017 | 1.717 | 17 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.051 | 1.751 | 15 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.200 | 1.900 | 18 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.328 | 2.028 | 16 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:33.364 | 2.064 | 16 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.424 | 2.124 | 17 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:33.584 | 2.284 | 16 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.143 | 2.843 | 14 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:34.642 | 3.342 | 13 |