Nehezen indult a Mercedesnek, de Bottas végzett az élen a 2. tesztnapon

H. L., B. Ö. B.H. L., B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2021.03.13. 07:40
null
Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a bahreini teszt második napján (Fotók: AFP)
Valtteri Bottas elsőségével zárult az idény előtti kollektív teszt második napja Bahreinben. A Mercedes versenyzője a tesztnap utolsó fél órájában ugrott az élre, ám a megtett köröket tekintve csak a lista második felében helyezkedik el. A legszorgalmasabb versenyző a williamses Nicholas Latifi volt, aki 132 kört teljesített a második tesztnapon, amely néhány perccel a tervezett előtt, a piros zászló lengetésével ért véget.

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

A Red Bull nagyon jó formában nyitotta meg a téli felkészülést, hiszen Max Verstappen teljesítette a legtöbb kört, s ő érte el a legjobb köridőt is az első tesztnapon. A holland elégedetten is nyilatkozott péntek este, elmondása szerint az RB16B viselkedése jóval kiszámíthatóbb, így sokat javult a vezethetősége is az elődjéhez képest.

A „vörös bikák” mellett jól kezdett az Alpine, illetve a Mercedes-motorra váltó McLaren is, az egyértelműen favoritként kiáltott Mercedes azonban több időt töltött a garázsban, mint a pályán az első napon. A német gárdának sebességváltót is kellett cserélnie, s versenyzői szemlátomást szenvedtek a W12-es vezethetőségével, amit az elmúlt évek tesztidényei után furcsa volt figyelni.

A Red Bull erősen kezdett, a Mercedes több problémába is ütközött
A Red Bull erősen kezdett, a Mercedes több problémába is ütközött

A címvédő alakulat jelezte is, szombaton már nem engedhet meg magának több hibát, hiszen már így is rengeteg időt vesztett, ami a három napra csökkentett felkészülésnél minden eddiginél meghatározóbb lehet.

A Mercedes ennek megfelelően az elsők között hajtott pályára szombaton, s Lewis Hamiltonnal szorgosan is gyűjtötte a kilométereket délelőtt egészen addig, amíg bő másfél órával az ebédszünet kezdete előtt a kavicságyban nem ragadt a W12-es. A címvédő szemmel láthatóan dühösen és csalódottan sétált vissza a garázsba, míg az autómentés idejére piros zászlós szakasz lépett érvénybe.

 

Igaz, nemcsak a brit tett kirándulást a pálya szélén, hiszen Carlos Sainz Jr. megforgott a Ferrarival, míg Nicholas Latifi jobb első gumiját írta le teljesen, azonban ők komolyabb fennakadás nélkül tudták folytatni a körözést, nem úgy mint az „ezüstnyilak”, akik tehát újabb nem várt problémával találták szemben magukat, s értékes időt vesztettek annak ellenére is, hogy Hamilton egy félórás szünetet követően vissza tudott térni a pályára.

A Mercedeshez hasonlóan nem alakult zökkenőmentesen az Aston Martin délelőttje sem, Sebastian Vettel egy váltóval kapcsolatos hiba miatt vesztegelt a bokszban – érdekesség, hogy két nap alatt ez a második váltóval kapcsolatos probléma a Mercedesnél, hiszen a német partnercsapatai közül az Aston Martin kapja a váltót, nem úgy mint a McLaren és a Williams.

Ami a köridőket illeti, a két év kihagyás után visszatérő, a téli felkészülés során kerékpáredzés közben balesetet szenvedő Fernando Alonso, illetve a McLarenhez szerződő Daniel Ricciardo váltotta egymást folyamatosan az élen. Az spanyol, ausztrál csatát végül utóbbi nyerte meg, miután az MCL35M-re felkerültek a C3-as gumik. Ricciardo 1:32.215-ös körrel zárta az élen a délelőttöt, míg a legjobb idejét eggyel keményebb abroncsokon teljesítő Alonso másodikként végzett, a spanyol hátránya 124 ezred volt.

Mögöttük a Red Bull-lal bemutatkozó Sergio Pérez következett, míg az első ötöst a leglágyabb keveréken is futó Nicholas Latifi, illetve Cunoda Juki egészítette ki.

A legszorgalmasabbnak Nyikita Mazepin bizonyult, ami jó hír a pénteken időt vesztő Haas számára. Sok kilométert gyűjtött Antonio Giovinazzi Cunoda és Alonso is, illetve végül Hamiltonnak sikerült megközelítenie a 60-as határt.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

Az ebédszünetet követően nem volt tolongás a bokszutca végén – a csapatok inkább kivártak, mielőtt újra birtokba vették volna a pályát. Az első negyedóra végén azonban belelendültek a versenyzők, és nem sokkal később az első gyors körökre is sor került. Az első próbálkozások végén Mick Schumacher állt a legjobban, aki a kilencedik pozícióba tört előre. A német versenyző egyébként Mazepint váltotta délután a Haasnál, amelyen kívül további öt alakulatnál volt változás a versenyzőket tekintve a tesztnap első feléhez képest.

A Mercedesnél Valtteri Bottas váltotta Hamiltont, a Ferrarinál Charles Leclerc-nek adta át az autót Sainz. Ricciardo helyett Lando Norris vezethette a McLarent délután, a váltóproblémákkal küzdő Vettel csak 10 körig jutott délelőtt, a második négy órára azonban Lance Strollnak kellett átadnia az Aston Martint. Cunodát Pierre Gasly váltotta az AlphaTaurinál.

Lando Norris az utolsóként iratkozott fel a mért körrel rendelkezők listájára
Lando Norris az utolsóként iratkozott fel a mért körrel rendelkezők listájára

 

A délutáni első háromnegyed óra végére Bottast leszámítva már mindenki járt a pályán. A Mercedes versenyzője mellett csupán Norrisnak nem volt még mért köre, ám néhány „ismerkedő kört” már a fiatal brit pilóta is teljesített. Néhány perccel az első óra vége előtt aztán Bottas is elhagyta a Mercedes garázsát, így immár az összes csapat belekezdett a délutáni tesztelésbe.

Igaz, Bottas számára a későbbiekben sem alakult zökkenőmentesen a tesztnap, és a második óra végére nála kevesebbszer csak Norris ért körbe a szahíri pályán. A McLaren versenyzőjének azonban az utolsó két órába érve akadt némi sikerélménye, ugyanis megautózta a tesztnap addigi leggyorsabb körét, átvéve a vezetést Giovinazzitól, aki nem sokkal előtte javította meg Ricciardo addigi leggyorsabb körét. Az Alfa Romeo versenyzője ráadásul elsőként lépte át a nap folyamán a 100 körös határt.

Nem sokkal az utolsó óra kezdete előtt – ezen a napon másodszor – lengetni kellett a piros zászlót, mert leszakadt egy nagyobb darab a Red Bull motorborításáról. A törmelék eltakarításának az idejére félbeszakították a gyakorlást, ám szerencsére csak néhány percet veszítettek emiatt a csapatok. Az újraindítást követően előbb Giovinazzi, majd Gasly állt az élre.


Az utolsó egy órában a mezőny nagy részére felkerültek a leglágyabbnak számító C4-es és C5-ös gumik, ami természetesen a köridők javulását eredményezte. Előbb Norris vette vissza a vezetést, majd Gasly állt ismét az élre. Miután az RB16B új motorborítást kapott, Pérez is visszatérhetett a pályára, és a versenyzők közül negyedikként át is lépte a 100 körös határt.

Az utolsó 20 perc elején Bottas vette át a vezetést, és a Mercedes versenyzőjét végül nem is sikerült letaszítani az élről. Az utolsó percekben Stroll jött előre a harmadik pozícióba az Aston Martinnal, ám közvetlenül ezután lengetni kezdték a piros zászlót, így ez gyakorlatilag a tesztnap végét jelentette. A legtöbb kört a versenyzőket tekintve Latifi (132), a csapatok közöl pedig a Haas (164) tette meg.

A kollektív teszt utolsó napjára vasárnap reggel 8 órától kerül sor.

KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
A 2. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:30.289, 58 kör
2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri) 1:30.413, 87 kör
3. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:30.460, 81 kör
4. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.586, 52 kör
5. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:30.760, 125 kör
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.903, 73 kör
7. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1:31.672, 132 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1:31.682, 117 kör
9. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren)* 1:32.215, 52 kör
10. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:32.339, 128 kör
11. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri)* 1:32.684, 57 kör
12. Mick Schumacher (német, Haas) 1:32.883, 88 kör
13. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:33.072, 56 kör
14. Nyikita Mazepin (orosz, Haas)* 1:33.101, 76 kör
15. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:33.399, 58 kör
16. Sebastian Vettel (német, Aston Martin)* 1:38.849, 10 kör

*: csak délelőtt tesztelt

A 2021-ES IDÉNY ELŐTTI TESZT BEOSZTÁSA
CSAPATPÉNTEK
SZOMBATVASÁRNAP
MERCEDESValtteri Bottas, Lewis Hamilton
Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
RED BULL-HONDA
Max Verstappen
Sergio Pérez

Max Verstappen, Sergio Pérez

MCLAREN-MERCEDES

Daniel Ricciardo, Lando Norris

Daniel Ricciardo, Lando Norris
ASTON MARTIN-MERCEDES

Sebastian Vettel, Lance Stroll

Sebastian Vettel, Lance Stroll

Lance Stroll, Sebastian Vettel
ALPINE
Esteban Ocon
Fernando Alonso

Esteban Ocon, Fernando Alonso

FERRARI

Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr.

Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc

Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr.

ALPHATAURI-HONDA

Pierre Gasly, Cunoda Juki

Cunoda Juki, Pierre Gasly

Pierre Gasly, Cunoda Juki

ALFA ROMEO-FERRARI

Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi

Antonio Giovinazzi
Kimi Räikkönen
HAAS-FERRARI

Mick Schumacher, Nyikita Mazepin

Nyikita Mazepin, Mick Schumacher

Mick Schumacher, Nyikita Mazepin

WILLIAMS-MERCEDESRoy Nissany
Nicholas Latifi
George Russell

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik