DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ
A Red Bull nagyon jó formában nyitotta meg a téli felkészülést, hiszen Max Verstappen teljesítette a legtöbb kört, s ő érte el a legjobb köridőt is az első tesztnapon. A holland elégedetten is nyilatkozott péntek este, elmondása szerint az RB16B viselkedése jóval kiszámíthatóbb, így sokat javult a vezethetősége is az elődjéhez képest.
A „vörös bikák” mellett jól kezdett az Alpine, illetve a Mercedes-motorra váltó McLaren is, az egyértelműen favoritként kiáltott Mercedes azonban több időt töltött a garázsban, mint a pályán az első napon. A német gárdának sebességváltót is kellett cserélnie, s versenyzői szemlátomást szenvedtek a W12-es vezethetőségével, amit az elmúlt évek tesztidényei után furcsa volt figyelni.
A címvédő alakulat jelezte is, szombaton már nem engedhet meg magának több hibát, hiszen már így is rengeteg időt vesztett, ami a három napra csökkentett felkészülésnél minden eddiginél meghatározóbb lehet.
A Mercedes ennek megfelelően az elsők között hajtott pályára szombaton, s Lewis Hamiltonnal szorgosan is gyűjtötte a kilométereket délelőtt egészen addig, amíg bő másfél órával az ebédszünet kezdete előtt a kavicságyban nem ragadt a W12-es. A címvédő szemmel láthatóan dühösen és csalódottan sétált vissza a garázsba, míg az autómentés idejére piros zászlós szakasz lépett érvénybe.
Igaz, nemcsak a brit tett kirándulást a pálya szélén, hiszen Carlos Sainz Jr. megforgott a Ferrarival, míg Nicholas Latifi jobb első gumiját írta le teljesen, azonban ők komolyabb fennakadás nélkül tudták folytatni a körözést, nem úgy mint az „ezüstnyilak”, akik tehát újabb nem várt problémával találták szemben magukat, s értékes időt vesztettek annak ellenére is, hogy Hamilton egy félórás szünetet követően vissza tudott térni a pályára.
A Mercedeshez hasonlóan nem alakult zökkenőmentesen az Aston Martin délelőttje sem, Sebastian Vettel egy váltóval kapcsolatos hiba miatt vesztegelt a bokszban – érdekesség, hogy két nap alatt ez a második váltóval kapcsolatos probléma a Mercedesnél, hiszen a német partnercsapatai közül az Aston Martin kapja a váltót, nem úgy mint a McLaren és a Williams.
Ami a köridőket illeti, a két év kihagyás után visszatérő, a téli felkészülés során kerékpáredzés közben balesetet szenvedő Fernando Alonso, illetve a McLarenhez szerződő Daniel Ricciardo váltotta egymást folyamatosan az élen. Az spanyol, ausztrál csatát végül utóbbi nyerte meg, miután az MCL35M-re felkerültek a C3-as gumik. Ricciardo 1:32.215-ös körrel zárta az élen a délelőttöt, míg a legjobb idejét eggyel keményebb abroncsokon teljesítő Alonso másodikként végzett, a spanyol hátránya 124 ezred volt.
Mögöttük a Red Bull-lal bemutatkozó Sergio Pérez következett, míg az első ötöst a leglágyabb keveréken is futó Nicholas Latifi, illetve Cunoda Juki egészítette ki.
A legszorgalmasabbnak Nyikita Mazepin bizonyult, ami jó hír a pénteken időt vesztő Haas számára. Sok kilométert gyűjtött Antonio Giovinazzi Cunoda és Alonso is, illetve végül Hamiltonnak sikerült megközelítenie a 60-as határt.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ
Az ebédszünetet követően nem volt tolongás a bokszutca végén – a csapatok inkább kivártak, mielőtt újra birtokba vették volna a pályát. Az első negyedóra végén azonban belelendültek a versenyzők, és nem sokkal később az első gyors körökre is sor került. Az első próbálkozások végén Mick Schumacher állt a legjobban, aki a kilencedik pozícióba tört előre. A német versenyző egyébként Mazepint váltotta délután a Haasnál, amelyen kívül további öt alakulatnál volt változás a versenyzőket tekintve a tesztnap első feléhez képest.
A Mercedesnél Valtteri Bottas váltotta Hamiltont, a Ferrarinál Charles Leclerc-nek adta át az autót Sainz. Ricciardo helyett Lando Norris vezethette a McLarent délután, a váltóproblémákkal küzdő Vettel csak 10 körig jutott délelőtt, a második négy órára azonban Lance Strollnak kellett átadnia az Aston Martint. Cunodát Pierre Gasly váltotta az AlphaTaurinál.
A délutáni első háromnegyed óra végére Bottast leszámítva már mindenki járt a pályán. A Mercedes versenyzője mellett csupán Norrisnak nem volt még mért köre, ám néhány „ismerkedő kört” már a fiatal brit pilóta is teljesített. Néhány perccel az első óra vége előtt aztán Bottas is elhagyta a Mercedes garázsát, így immár az összes csapat belekezdett a délutáni tesztelésbe.
Igaz, Bottas számára a későbbiekben sem alakult zökkenőmentesen a tesztnap, és a második óra végére nála kevesebbszer csak Norris ért körbe a szahíri pályán. A McLaren versenyzőjének azonban az utolsó két órába érve akadt némi sikerélménye, ugyanis megautózta a tesztnap addigi leggyorsabb körét, átvéve a vezetést Giovinazzitól, aki nem sokkal előtte javította meg Ricciardo addigi leggyorsabb körét. Az Alfa Romeo versenyzője ráadásul elsőként lépte át a nap folyamán a 100 körös határt.
Nem sokkal az utolsó óra kezdete előtt – ezen a napon másodszor – lengetni kellett a piros zászlót, mert leszakadt egy nagyobb darab a Red Bull motorborításáról. A törmelék eltakarításának az idejére félbeszakították a gyakorlást, ám szerencsére csak néhány percet veszítettek emiatt a csapatok. Az újraindítást követően előbb Giovinazzi, majd Gasly állt az élre.
Az utolsó egy órában a mezőny nagy részére felkerültek a leglágyabbnak számító C4-es és C5-ös gumik, ami természetesen a köridők javulását eredményezte. Előbb Norris vette vissza a vezetést, majd Gasly állt ismét az élre. Miután az RB16B új motorborítást kapott, Pérez is visszatérhetett a pályára, és a versenyzők közül negyedikként át is lépte a 100 körös határt.
Az utolsó 20 perc elején Bottas vette át a vezetést, és a Mercedes versenyzőjét végül nem is sikerült letaszítani az élről. Az utolsó percekben Stroll jött előre a harmadik pozícióba az Aston Martinnal, ám közvetlenül ezután lengetni kezdték a piros zászlót, így ez gyakorlatilag a tesztnap végét jelentette. A legtöbb kört a versenyzőket tekintve Latifi (132), a csapatok közöl pedig a Haas (164) tette meg.
A kollektív teszt utolsó napjára vasárnap reggel 8 órától kerül sor.
KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
A 2. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:30.289, 58 kör
2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri) 1:30.413, 87 kör
3. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:30.460, 81 kör
4. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.586, 52 kör
5. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:30.760, 125 kör
6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.903, 73 kör
7. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1:31.672, 132 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1:31.682, 117 kör
9. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren)* 1:32.215, 52 kör
10. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:32.339, 128 kör
11. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri)* 1:32.684, 57 kör
12. Mick Schumacher (német, Haas) 1:32.883, 88 kör
13. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:33.072, 56 kör
14. Nyikita Mazepin (orosz, Haas)* 1:33.101, 76 kör
15. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:33.399, 58 kör
16. Sebastian Vettel (német, Aston Martin)* 1:38.849, 10 kör
*: csak délelőtt tesztelt
CSAPAT | PÉNTEK | SZOMBAT | VASÁRNAP |
MERCEDES | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Lewis Hamilton |
RED BULL-HONDA | Max Verstappen | Sergio Pérez | Max Verstappen, Sergio Pérez |
MCLAREN-MERCEDES | Daniel Ricciardo, Lando Norris | Daniel Ricciardo, Lando Norris | |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel |
ALPINE | Esteban Ocon | Fernando Alonso | Esteban Ocon, Fernando Alonso |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. |
ALPHATAURI-HONDA | Pierre Gasly, Cunoda Juki | Cunoda Juki, Pierre Gasly | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi | Antonio Giovinazzi | Kimi Räikkönen |
HAAS-FERRARI | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin |
WILLIAMS-MERCEDES | Roy Nissany | Nicholas Latifi | George Russell |