Kezdenek egyre jobban felgyorsulni az események a Formula–1 2021-as idényét megelőzően. A hónap végén sor kerül az első versenyhétvégére, ám néhány csapat még adós az idei autójának a leleplezésével. Kedden a Mercedes fedte fel elsőként a W12-est, amellyel Lewis Hamilton idén akár a nyolcadik világbajnoki címét szerezheti meg. Ám ezzel nem értek véget az autóbemutatók, ugyanis nem sokkal később megcsodálhattuk a visszatérő Fernando Alonso 2021-es négykerekűjét is.
A Renault a 2020-as szezon közben jelentette be, hogy némi átalakulás történik az istállónál a következő évre, amikortól már Alpine-néven versenyeznek. A sportautókat gyártó Alpine 1973-ban került a Renault tulajdonába, és lett annak sportmárkája. 1995-ben azonban leállították az Alpine-autók gyártását, de 2017-ben a Renault újjáélesztette a divíziót, amelyet most az F1 révén kíván népszerűsíteni.
Némi ízelítőt már januárban kaptunk arról, hogyan nézhet ki a márka 2021-es autója. Erre egyébként néhány nappal azt követően került sor, hogy hivatalossá vált: a Renault-t a 2020-as idény végéig irányító Cyril Abiteboul távozik az alakulattól. A francia szakember az évezred elejétől tartozott a Renault kötelékébe, majd a mára már megszűnt Caterham-istállónál tett kitérője után 2014-ben tért vissza a francia márka F1-es csapatához.
Az utóbbi években csapatfőnökként irányította az istállót, ám néhány hónappal az „Alpine-ná válásról” szóló bejelentés után az is biztossá vált, hogy 2021-től nem számítanak Abiteboul munkájára. Év elején aztán arra is fényt derült, hogy a korábbi MotoGP-s csapatfőnök, Davide Brivio versenyigazgatóként csatlakozik az Alpine-hez. Korábban nem igazán volt példa arra, hogy a motor- és az autóversenyzés csúcskategóriái között ilyen magas vezetői pozícióban történjen „átjárás”, ám nem Brivio volt az egyetlen, akinek az érkezése némi meglepetést okozott.
Fernando Alonso a 2018-as idény végén jelentette be, hogy visszavonul az F1-től, ám a bukósisakját egyáltalán nem akasztotta a szögre – azóta versenyzett Észak-Amerikában (többek között az IndyCarban), indult a Dakar ralin, és újabb sikereket ért el a hosszútávú versenyzésben. 2018 után például 2019-ben is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Ám úgy tűnik, hogy úgy érzi, az F1-ben is van még tennivalója, hiszen 2020 nyarán bejelentette a visszatérését. A kétszeres világbajnok csapattársa idén Esteban Ocon lesz, aki egy év kihagyás után, 2020-ban tért vissza a királykategóriába a Renault-val. A francia versenyző a 12. helyen zárta az előző idényt, amelynek az utolsó előtti versenyén, a Szahíri GP-n a második helyen látta meg a kockás zászlót, ezzel megszerezve az első dobogós helyezését az F1-ben.
A vélhetően előre rögzített bemutatót Nagy-Britanniában vették fel, amelyen azonban a február közepén kerékpározás közben elütött Alonso nem lehetett jelen. A közösségi médiás felületeken levetített (egyébként igen rossz minőségű) videóban először Ocon mesélt franciául az Alpine múltjáról és az autósportban elért sikereiről, majd a mögöttünk, illetve az előttünk álló idényről.
Ezután következett a nagy pillanat: megmutatták az első Alpine-t, az A521-est, ami a várakozásoknak megfelelően a francia és a brit zászló színeiben, azaz kékben, pirosban és némi fehérben tündökölt.
„Nagyon büszke vagyok, amiért képviselhetem az Alpine F1-es csapatát – árulta el Ocon. – Nagyszerű látni a változásokat az istállón belül, ráadásul az új színek mindig izgalmasak. A Monte-Carlo ralin már az Alpine versenyzőjeként indultam, ami fantasztikus módja volt a szezonkezdetnek. Nagyon tetszenek az autó új színei, és az, hogy rajta van a francia zászló, nagyon büszkévé tesz. Mindez izgalmas, és úgy érzem, hogy egy nagyszerű idény előtt állunk.”
A videóban Luca De Meo, a Renault-csoport vezérigazgatója is mondott néhány szót az istálló nagyratörő céljairól.
„Hosszú távú céljaink vannak a Formula–1-ben: azért jöttünk, hogy nyerjünk. Minden szükséges dolgot megteszünk, hogy a lehető legmagasabb szinten legyünk a versenyképességet illetően. Hajrá, kékek!” – fogalmazott a szakember.
Az új autó leleplezésével azonban nem ért véget az Alpine 2021-es „csomagjának" az ismertetése. A Twitter-oldalukon ugyanis bejelentették, hogy a tavalyi idény végén az AlphaTauritól (ismét) menesztett Danyiil Kvjat lesz a tartalék versenyzőjük.
„Nagyon izgatott vagyok, amiért csatlakozhatok az Alpine családhoz – árulta el a három dobogós helyezéssel rendelkező pilóta. – Ez a csapat elért néhány igen jó eredményt az előző idényben, és technológiailag nagyon magas szinten van. Nehéz folyamatosan fejleszteni, de az a célom, hogy hozzájáruljak a pozitív irányhoz, amerre tartanak. Megpróbálom felhasználni a tapasztalataimat a pályán és azon kívül is, hogy segíthessem az A521-es, illetve a későbbi autók fejlesztésében. Tartalék versenyzőként keménynek kell maradnom. Már várom, hogy belevessem magam a csapat számos részlegébe.”
Ezen a héten további három istálló tart autóbemutatót. Szerdán lehull a lepel az Alpine-hoz hasonlóan átalakuláson átment Aston Martinról. Csütörtökön a Haas mutatja meg a 2021-es autójának festését, pénteken a Williams zárja a hetet a bemutatókat illetően. Utolsóként a Ferrari fedi fel az új konstrukcióját március 10-én.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Bemutatkozott a Mercedes 2021-es gépe |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | Lehullt a lepel Verstappen és Pérez 2021-es autójáról |
ALPINE | Íme, az Alpine első autója, az A521-es |
HAAS-FERRARI | Március 4. |
MCLAREN-MERCEDES | Bemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Március 3. |
ALFA ROMEO-FERRARI | Megújult festéssel mutatkozott be az Alfa Romeo idei gépe |
ALPHATAURI-HONDA | Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek |
WILLIAMS-MERCEDES | Március 5. |