A két Ferrari a Kínai Nagydíj második szabadedzésén megelőzte a két Mercedest, a szuperlágy gumikon utolsóként mért kört futó Kimi Räikkönen mindenkinél gyorsabbnak bizonyult. A Ferrari számára előnyösebb lehetett, hogy már jobban tapadó pályán tehette meg gyors körét, de mindenképp biztató a maranellóiak tempója. Még akkor is, a Bahreinben az utolsó edzésen szintén megverték a Mercedeseket, de az időmérőn ez nem sikerült nekik.
A két Ferrari tele tankolva is gyorsnak tűnt, a szuperlágy gumikon Räikkönen nyolckörös etapja volt a legmeggyőzőbb.
A Ferrarik és a Mercedesek mögött Daniel Ricciardo Red Bullja és Max Verstappen Toro Rossója zárt.
Az első edzés defektjei ezúttal nem ismétlődtek meg, a Williams valóban megtalálta a megoldást Felipe Massa bal hátsó kerekének problémáira, míg Kevin Magnussen ki sem hajtott a pályára, mert a Renault még vizsgálta a felfüggesztés meghibásodását.
Esteban Gutiérreznek csak négy kör jutott a Haas-Ferrarival, amelynek hátsó fékjei az első percekben lángra kaptak.
A Kínai Nagydíj programja szombaton hat órakor a harmadik szabadedzéssel folytatódik, az időmérő kilenckor kezdődik.
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.896 | átlag: 202.522 km/ó | 35 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.005 | 0.109 mp h. | 33 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.133 | 0.237 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.329 | 0.433 | 33 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:38.143 | 1.247 | 31 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.268 | 1.372 | 28 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.527 | 1.631 | 31 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.542 | 1.646 | 32 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.569 | 1.673 | 31 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.723 | 1.827 | 34 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:38.728 | 1.832 | 31 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:38.828 | 1.932 | 28 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.178 | 2.282 | 31 |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.214 | 2.318 | 34 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:39.774 | 2.878 | 32 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:39.890 | 2.994 | 22 |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:39.941 | 3.045 | 36 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.979 | 3.083 | 35 |
19. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:40.550 | 3.654 | 33 |
20. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:41.066 | 4.170 | 32 |
21. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:42.954 | 6.058 | 4 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
9.32 Vége az edzésnek.
9.28 Hamilton sokadszorra sodródott ki a Mercedesszel.
9.25 A két Ferrari kiegyensúlyozottabb tempóban megy, mint mások a szuperlágy gumikon, Vettel a 14., Räikkönen a 13. körében jár a piros oldalfalú keverékeken. Főleg a finn gyors.
9.19 Palmer izmozott Buttonnal, harmadik kísérletre tudta tisztán megelőzni, előtte kétszer is kisodródott, és visszament elé a McLaren-pilóta
9.17 Rosberg a lágy gumikon körönként közel egy másodperccel gyorsabb, mint Hamilton a közepesen keményeken.
9.11 Kvjat viszonylag kiegyensúlyozott menetet teljesített a szuperlágy gumikon, majd a bokszba hajtott lágyakért. Csak a fékhibával küszködő Gutiérrez és Magnussen áll a bokszban.
9.09 Visszament a két Ferrari a pályára, hogy elkoptassa a szuperlágy gumikat.
9.08 A két Ferrari a szuperlágy gumis gyors körök óta nem volt a pályán. Räikkönen már elkoptatta a lágy gumikat, a szuperlágyakon pedig még legfeljebb tíz kört tehet meg, mert többet nem bírnak.
9.06 Sainz, Alonso és Button 13-13, Bottas 12 kör után cserélte le a szuperlágy gumikat.
9.02 Rosberg 13, Hamilton 11 kört tett meg összesen a szuperlágy szettjén. A német már a lágy, az angol a közepesen kemény gumikon köröz.
9.00 Magnussen továbbra is farmerban ül a Renault garázsában. neki ma hat kör jutott, mind délelőtt, mért kör nélkül.
8.57 A Ferrarinál érezhető némi feszültség, Räikkönen korábban a rádión káromkodott a 19 köre alatt alaposan elkopott lágy gumik miatt, míg Vettel a garázsban magyaráz hevesen úgy, hogy még a sisakját sem vette le. Pedig az időlistán jól állnak, megelőzik a két Mercedest.
8.53 Räikkönen 0.8 másodperccel gyorsabb, mint tavaly ugyanezen az edzésen, igaz, akkor csak a közepesen kemény és a lágy gumikat lehetett használni, a szuperlágyakat nem.
8.48 Räikkönen 1:36.896-tal megelőzte Vettelt. Az elejét megnyomta, de az utolsó szektorban időt vesztett.
8.45 Räikkönen is a pályán a szuperlágy gumikon. Vettel a kör második felére tartalékolta a gyorsan kopó szuperlágy gumikat.
8.44 Rosberg hibázott és lefutott az útról, miközben Vettel 1:37.005-tel átvette a vezetést.
8.41 Räikkönen a 18., Vettel a 20. a Ferrarival. A finn sokat csúszkált a lágy gumikon, panaszkodott is a rádión, hogy megunta a céltalan körözést. Vettel szuperlágy gumikon a pályán, lassan derengeni fog, mit tud a Ferrari.
8.40 A szuperlágy gumis menetek után Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Sainz, Pérez, Bottas, Alonso, Button, Kvjat, Massa az első 12 sorrendje.
8.36 Ricciardo 1.01 másodperccel elmaradt Rosbergtől a szuperlágy gumikon.
8.34 Alonso a 4. helyen a szuperlágy gumikon.
8.33 Ezt a keveréket először hozta el Kínába a Pirelli, ezeken várhatóan a rajt után öt körön belül kereket kell cserélni.
8.30 Hamilton 1:37.329-et ment szintén szuperlágyakon.
8.29 Rosberg 1:37.133-ra javított. A tavalyi pole-idő 1:35.782 perc volt Hamiltontól. A legjobb pole-kör 2011-ből való: 1:33.706 Vetteltől.
8.27 Hamilton és Rosberg szuperlágy gumikon a pályán. Räikkönen többször rontott az egyes kanyarban.
8.23 Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Button, Hülkenberg, Alonso, Pérez, Kvjat, Sainz, Verstappen, Massa, Grosjean, Ericsson, Bottas, haryanto, Räikkönen, Wehrlein, Nasr, Palmer, Vettel, Gutiérrez a sorrend, Magnussennek nincs köre.
8.19 Massa a pályán, megint lágy gumikon. A brazil csak egy készlet közepesen keményet hozott erre a hétvégére, azt a versenyen kell használnia.
8.17 Hamilton lesodródott a pályáról, így járt Pérez is.
8.15 Magnussen autóján a bal hátsó felfüggesztés ment tönkre, azt vizsgálja a csapat, ezért nem mehet ki a dán a pályára ezen a tréningen. Massa eddig egy kört ment.
8.13 Magnussen civil öltözékben figyeli, ahogy Ricciardo lágy gumikon feljött a 2. helyre.
8.12 Hamilton közepesen kemény gumikon feljött a 2. helyre, 1.03 másodperccel maradt el Rosbergtől. A Pirelli szerint egy másodperc van a két keverék között, ezt a Mercedes jól szemlélteti.
8.10 Rosberg 1:37.761-gyel megelőzte Buttont. Több mint egy másodperc az előnye, mindketten lágy gumikon érték el eredményüket.
8.08 Gutiérrez autóján mindkét hátsó fék lángol. Az első edzésen két kört megtevő mexikóinak ez az edzése sem indul jól.
8.07 Button 1:38.868-cal az élre állt.
8.06 Wehrlein Manorjában a pilótafülke keretének rögzítése meglazult, a kanyarokban zavarhatja a németet a lifegő elem.
8.05 Az első szabadedzésen egy másodperccel jobb időt ment Rosberg, mint egy éve ugyanezen a tréningen.
8.03 Grosjeané az első mért kör: 1:40.908. Gutiérrez is a pályán.
8.00 Indul a második edzés. Az elsőn a két Mercedes volt a leggyorsabb Vettel előtt, Massa, Magnussen és Gutiérrez mért kör nélkül zárt.
7.57 Szép, napos idő van, még a szmog sem akkora, mint az elmúlt években, ami kellemes meglepetés Sanghajban. Szombatra viszont esőt várnak, amely az időmérőbe is beleszólhat.
7.55 Massa és Magnussen defektjeinél az volt igazán aggasztó elsőre, hogy csak a bal hátsó gumik mentek tönkre, és mindegyik lágy keverék volt. Reméljük, több ilyen probléma nem lesz.
7.54 A Williamsnél Felipe Massa bal hátsó defektjei miatt aggódtak, a brazil autóján az első szabadedzésen két kerék is tönkrement. Mint kiderült, a felni vágta szét a gumit, viszont nem érti a csapat, hogy történhetett, mert régi típusú felniket használ.
7.52 Nico Rosberg is jó hírt kapott, az első edzés végén rakoncátlankodó motorját gyorsan kijavította a Mercedes, így nem kell aggódnia a folytatás miatt.
7.51 Fernando Alonso megkapta az engedélyt az FIA orvosaitól, akik az első edzésre csak ideiglenesen engedték autóba ülni. A spanyol már az egész hétvégén száguldhat.
7.50 Köszöntjük olvasóinkat a Kínai Nagydíj második szabadedzését élőben végigkísérő cikkünkben!
A Kínai Nagydíjon új motort használ Sebastian Vettel és Jenson Button, a belső égésű motor mellé mindketten új turbót, hő- és mozgásienergia-átalakítót is kaptak. Fernando Alonso már mind a hat, motoralkotó eleméből a másodikat használja, míg néhány egységből a másodiknál tart Kimi Räikkönen, Danyiil Kvjat, Jolyon Palmer, Max Verstappen, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg is. Az idén öt hajtóművet lehet büntetés nélkül használni.