„Agyrázkódást szenvedtem, de semmi több. Volt egy időszak, amelyre nem emlékszem, ez a baleset utáni órákra tehető, amikor elaltattak, mert így praktikus helikopteren szállítani a sérülteket – mondta Alonso. – Nem 1995-ben ébredtem fel, nem beszéltem olaszul. Mindenre emlékszem a balesetből, illetve az azt követő napról is. Vasárnap reggelről is megvan, miket változtattunk a beállításokon, milyen köridőket értem el, és hogy Vettel előttem haladt, s a baleset előtt átvágta a lassítót, hogy elengedjen."
Alonso elmondta, az autójával volt baj. A McLaren hétfői közleményében azt írta, a spanyol szerint az autó nehezen kormányozható volt a baleset előtt. Most a pilóta elmondta a saját verzióját.
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
7.00–8.00: 3. szabadedzés |
10.00–11.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!) |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
„Egyértelmű számomra, hogy gond volt az autóval, ám a telemetria semmit sem mutatott ki, ezért senki sem biztos benne, mi történt. A hármas kanyarban baj volt a kormányzással, a kormány kiakadt a jobb oldal felé – mondta Alonso. – A kocsi a fal felé tartott, fékeztem, vissza is kapcsoltam ötödikből harmadik fokozatba. Ám itt jó néhány adat hiányzik, ez az autó egyik gyengéje, de új szenzorokkal készülünk, hogy a jövőben ne maradjon rejtve semmi."
Alonso a baleset utáni pillanatokról is beszélt.
„Miután a falnak mentem, a kocsi továbbra is jobbra tartott, és megint a falnak ütközött. Miután megállt, először a rádiót kapcsoltam ki, aztán az energiatároló egységet. A pályabírók közeledtek, nem érinthették meg az autót, mindenre tökéletesen emlékszem, magamnál voltam" – mondta Alonso.
A csapat a történtek másnapján az erős szélre fogta a balesetet, s ugyanazon a napon ugyanott Carlos Sainz Jr. is kicsúszott, ő elismerte, hogy egy széllökés miatt változtatott irányt a gépe. Alonso szerint az ő balesetét nem ez okozta.
„Olyan lassan mentem, hogy egy hurrikán sem mozdította volna ki az autót – mondta Alonso, aki a rosszullétét is kizárta mint a balesetet okozó tényezőt. – Ha valaki rosszul lesz a volánnál, akkor a kanyarban egyenesen továbbmegy, nem fordul be a belső ívre. A csapaton nagy volt a nyomás, hiszen Spanyolországban történt a baleset, és nem hallgathattak három napig. Ám az, hogy a szélre fogták, nem segített."
Alonso elmondta, nem aggódik amiatt, hogy az eset megismétlődik. Az Ausztrál Nagydíjról diplomatikusan úgy fogalmazott, jobb versenyt is kifoghatott volna nézőként, a McLarennél pedig óriási a kihívás, hogy javítsanak az autón.
Az FIA orvosaitól csütörtökön rajtengedélyt kapó Alonso pénteken, a magyar idő szerint hajnali háromkor kezdődő első szabadedzésen ül ismét F1-es autóba.