A csapatok Bahreinben megpróbálták meggyőzni erről Jean Todt FIA-elnököt ésEcclestone-t, de nem jártak sikerrel, a két vezető ragaszkodott ahhoz, hogy maradjon az Ausztrál és a Bahreini Nagydíjon látott, senkinek sem tetsző rendszer, vagy egy új szisztémát alkalmazzanak, amelyen szakaszonként két mért kör eredményét adnák össze, és ez alapján rangsorolnák a pilótákat.
Ahogy elemezték az ötlet szintjén felvetődő rendszert, kiderült, hogy még rosszabb is lehet az eddiginél, ezért a csapatok összefogtak a tavalyig érvényes időmérő érdekében.
Todtnak és Ecclestone-nak már csak azt kellene eldöntenie, hogy mi a fontosabb: a csapatok (és pilótáik) és a nézők akarata vagy saját politikai erejük fitogtatása. Bár mindketten azt mondták, hogy a versenypályák kérték az új időmérős rendszert, eddig egy pálya sem jelezte, hogy tényleg ilyen kérése lett volna.
A csapatok levelükben azt is jelezték, hogy ha korán eldől a világbajnokság, az utolsó futamokon belemennek új ötletek kipróbálásába az időmérőkön.