Az F1 gazdasági vezetője az idénynyitó Ausztrál Nagydíj óta alkudozott az F1-es csapatokkal az időmérőről. Az Ausztrál Nagydíjon bevezetett rendszer első próbálkozásra megbukott, s bár a csapatok már akkor arra jutottak, hogy vissza kellene térni a tavalyi rendszerhez, Ecclestone fél megoldással állt elő, amelyet egyes csapatok leszavaztak.
Ezzel, bár a Bahreini Nagydíjon is életben maradt az új rendszer, az istállók már jelezték, hogy ha kell, kiállnak az érdekeikért. Ecclestone Jean Todtot, az FIA elnökét maga mellé állítva Bahreinben újabb olyan megoldást javasolt, amely nem tetszett a csapatoknak. Az istállók csütörtökön szavazás helyett nyílt levelet írtak arról, hogy a 2015-ös szisztémát követelik, és legfeljebb az idény végén, ha esetleg korán eldől a vb, újra kísérletezgetnek.
Ezen a ponton arról kellett dönteni, hogy marad a csapatok, a pilóták és a szurkolók által is utált új rendszer, vagy visszakozik Ecclestone és az FIA, és érvényesül a csapatok akarata. A motorsport.com szerint utóbbi forgatókönyv teljesül.
Az FIA az alábbi közleményt adta ki:
„A csapatok levélben tájékoztatták Jean Todt FIA-elnököt és Bernie Ecclestone-t arról, hogy szeretnék visszahozni a 2015-ös időmérő edzést az F1-es nagydíjakra. A két elöljáró a sportág érdekeit szem előtt tartva elfogadta a kérést, amelyet jóváhagyásra előterjeszt az F1-es bizottságnál és az FIA motorsport világtanácsánál. Ha e két szerv rábólint, a Kínai Nagydíjtól a szezon végéig a 2015-ös időmérős rendszert alkalmazzák az F1-es nagydíjakon. Bernie Ecclestone és Jean Todt örömmel fogadta a csapatok javaslatát arra, hogy világméretű tanácskozást kezdeményezzenek a 2017-es versenyhétvégék menetrendjéről.”