Huszonnégy év után, 1996 óta először tér vissza a Formula–1-es mezőny Portugáliába, amelynek déli részén, Portimaóban először rendeznek versenyt. A dimbes-dombos pálya a csapatok számára teljesen ismeretlen, hiszen amíg a pilóták a nevelősorozatokban megfordultak itt, az istállók 2009 óta nem teszteltek itt.
Nem meglepő, hogy már az edzés legelején nagy volt a forgalom, és a szokásosnál hamarabb feljegyezhettük az első mért köröket is. A köridők nagy részét azonban törölniük kellett a sportfelügyelőknek, mert a pálya szegélyeire vonatkozó szigorú szabályok kifogtak a versenyzőkön, szinte körről körre átlépték a határokat a kanyarok kijáratánál.
OKTÓBER 23., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.410 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
OKTÓBER 24., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
OKTÓBER 25., VASÁRNAP | |||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír |
A pálya maga nagy kihívást jelent, hiszen emelkedők, lejtők, vak és döntött kanyarok követik egymást, ráadásul az aszfalt is kifejezetten csúszós volt az első tréningen. A hűvös időben kemény keverékeken nehéz volt megfelelő tapadást generálni az autókban.
Sorra csúsztak meg a versenyzők, Max Verstappen, Charles Leclerc, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Danyiil Kvjat is megpördült, de senki sem úszta meg valamelyik kanyar kiszélesítése nélkül. A pénteki edzés erre való, a pilóták igyekeznek megismerni a pálya és az autó határait.
Ami a pálya határait illeti, az első edzésen 65 köridőt kellett törölni, miután a pilóták túllépték a kanyarkijáratokban az FIA által meghatározott szegélyt. Ebből még lesznek problémák, a jelenség elsősorban az időmérőt teheti érdekessé.
Sokáig Carlos Sainz Jr. volt az élen, aztán miután a Mercedes tökéletesítette az autó beállításait, valamint Lewis Hamilton és Valtteri Bottas felvette a ritmust, helyreállt a megszokott rend.
A fekete autók mögött az autójával eleinte bajlódó, a Red Bull-Honda szerelésére váró Max Verstappen zárt, a holland ráadásul az edzés második felében nem közepesen kemény, hanem kemény abroncsokon ment, az időeredménye ennek fényében különösen elismerésre méltó. Persze önmagában nem jelenti azt, hogy van esélye Hamiltonék ellen.
Az élen záró szokásos hármas mögött hét csapat autói sorakoztak a 4–10. helyen, Ferrari, Red Bull, McLaren, Racing Point, Alfa Romeo, Renault és Alpha Tauri is került az első tízbe, csak a Williams lógott ki a sorból.
Az első 90 perc után teljesen nyílt a harc a középmezőnyben.
A Portugál Nagydíj programja a 16 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.410 | átlag: 213.630 km/ó | 35 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.749 | 0.339 mp. h. | 35 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.191 | 0.781 | 32 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.309 | 0.899 | 33 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:19.365 | 0.955 | 34 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.441 | 1.031 | 42 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:19.907 | 1.497 | 31 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.954 | 1.544 | 34 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:20.058 | 1.648 | 27 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.124 | 1.714 | 29 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:20.200 | 1.790 | 37 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:20.207 | 1.797 | 29 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:20.278 | 1.868 | 32 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.846 | 2.436 | 28 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:20.954 | 2.544 | 32 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.009 | 2.599 | 35 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.169 | 2.759 | 31 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.374 | 2.964 | 31 |
19. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:21.673 | 3.263 | 31 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.054 | 3.644 | 34 |