„Sajnos új motorelemekre lesz szükségünk, ami sok rajthelyes büntetéssel jár majd” – fogalmazott a Sky Sportsnak Newey, aki nem tudta megmondani pontosan, hogy mekkora büntetést kap az ausztrál.
Ricciardo a Monacói Nagydíjon már mind a hat motoralkatrészből a másodikat használta, de a verseny közben tönkrement a mozgásienergia-visszanyerő rendszere (MGU-K).
A szabályok szerint ebből, valamint az elektromos vezérlőből és az akkumulátorból a teljes szezonban csak kettőt lehetne bevetni, míg a belső égésű motorból, a turbóból és a hőenergia-átalakítóból hármat-hármat.
„Az egész szabályozás zagyvaság, néhány elemből kettőt lehet használni, másokból hármat, ki az, aki ezt követni tudja?” – méltatlankodott Newey.
Egyelőre az biztos, hogy új MGU-K kell Ricciardónak, ami tíz rajthelyes visszasorolással jár, ám ha a Red Bull és a Renault úgy dönt, hogy az elektromos vezérlőt és az akkumulátort is kicseréli, az további öt-öt rajthelyes veszteséget jelenthet.