Nico Rosberg a Belgiumban és Olaszországban aratott győzelme után Szingapúrban is nagy lépést tett a diadal felé azzal, hogy abszolút pályacsúcsot autózva (az előző 1:42.841 volt Sebastian Vetteltől, még 2013-ból) megszerezte az első rajtkockát.
A német először indulhat az élről Szingapúrban, hetedszer 2016-ban és 29-edszer karrierje során – 200 futamból. Jó esélye van rá, hogy mindössze kétpontos hátrányát előnnyé változtassa Lewis Hamiltonnal szemben a vb-pontversenyben.
Csapattársát hét tizeddel megverte, a kettejük közötti hatalmas űrbe még befért Daniel Ricciardo is, aki így az első sorból startol, ráadásul némi stratégiai fölénye is lehet, hiszen a Mercedesekkel szemben nem ultralágy, hanem szuperlágy gumikon rajtolhat.
A második sor Hamiltoné és Max Verstappené, a holland ugyanúgy a tartósabb gumikban bízik, mint csapattársa.
A Ferrari Kimi Räikkönenben helyezheti reményeit: a finn az ötödik kockát szerezte meg, de csak neki van esélye a dobogó közelébe kerülni, hiszen csapattársa, Sebastian Vettel autója műszaki hibája miatt az utolsó helyről rajtol – a kanyarokban három keréken forduló gépével az első szakaszban nem tudott olyan kört futni, hogy akár csak egy riválist is megelőzzön.
A Toro Rossónak pazar hétvégéje van, pilótái a 6. és a 7. rajtkockát szerezték meg, megelőzve a Force Indiákat és Fernando Alonso McLarenjét.
A Williams a második szakasz végén bukta el a jó eredményt: Romain Grosjean kicsúszása és Jenson Button leállása miatt sárga zászlókat lengettek, így nem tudták visszaelőzni azokat, akik kiszorították őket az első tízből.
A 61 körös versenyen nagyon nehéz lesz javítani.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42.584 | átlag: 177.747 km/ó |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:43.115 | 0.531 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.288 | 0.704 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:43.328 | 0.744 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:43.540 | 0.956 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.197 | 1.613 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.469 | 1.885 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:44.479 | 1.895 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:44.553 | 1.969 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:44.582 | 1.998 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:44.740 | |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:44.991 | |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:45.144 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:45.593 | |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:45.723 | |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.827 | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:46.825 | |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:46.860 | |
19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:46.960 | |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:47.667 | |
21. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:48.296 | |
22. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:49.116 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Ricciardo | 1:44.255 | 1. | Rosberg | 1:43.020 |
2. | Räikkönen | 1:44.964 | 2. | Hamilton | 1:43.471 |
3. | Verstappen | 1:45.036 | 3. | Ricciardo | 1:43.933 |
4. | Hamilton | 1:45.167 | 4. | Verstappen | 1:44.112 |
5. | Pérez | 1:45.204 | 5. | Räikkönen | 1:44.159 |
6. | Button | 1:45.262 | 6. | Kvjat | 1:44.475 |
7. | Kvjat | 1:45.291 | 7. | Sainz | 1:44.493 |
8. | Rosberg | 1:45.316 | 8. | Alonso | 1:44.653 |
9. | Alonso | 1:45.373 | 9. | Pérez | 1:44.703 |
10. | Gutiérrez | 1:45.465 | 10. | Hülkenberg | 1:44.737 |
11. | Sainz | 1:45.499 | 11. | Bottas | 1:44.740 |
12. | Grosjean | 1:45.609 | 12. | Massa | 1:44.991 |
13. | Massa | 1:46.056 | 13. | Button | 1:45.144 |
14. | Hülkenberg | 1:46.081 | 14. | Gutiérrez | 1:45.593 |
15. | Bottas | 1:46.086 | 15. | Grosjean | 1:45.723 |
16. | Ericsson | 1:46.427 | 16. | Ericsson | 1:47.827 |
17. | Magnussen | 1:46.825 | |||
18. | Nasr | 1:46.860 | |||
19. | Palmer | 1:46.960 | |||
20. | Wehrlein | 1:47.667 | |||
21. | Ocon | 1:48.296 | |||
22. | Vettel | 1:49.116 |
.