Felipe Massa volt a leggyorsabb a második (akárcsak az első...) valenciai napon is. A nagy visszatérő mercedeses Michael Schumacher ezúttal nem gurult ki a pályára.
Massa a nap nagy részében arra törekedett, hogy a lehető legtöbbet körözzön a pályán. A Ferrari pilótájára a mogyoródi baleset után még ráfér a gyakorlás. Vagy mégsem szükséges? A brazil versenyző ugyanis a leggyorsabb kört autózta a második napon is.
Az összesen 124 kört teljesítő Massa még az ebédszünet előtt „futott" 1:11.722-es ideje elég volt ahhoz, hogy az élen zárja a napot.
A második helyen sem történt változás, a japán Kobajasi Kamui sem javított „délelőtti" idején. A harmadik Lewis Hamilton azonban két és féltized másodperces javulással őrizte meg „bronzérmét" a nap végére.
„Nagyon vártam már, hogy beülhessek az új autóba, hiszen végig figyelemmel kísértem a fejlesztést. Jó érzés volt, az előző éves hibákat nem tapasztaltam, de még sokat javulhatunk. Így is óriási a fejlődés a 2009-es évkezdethez képest, amikor 2-3 másodperces hátrányban voltunk a teszteken" – nyilatkozta Hamilton.
Az eredményekből, mint a tesztelések során általában, nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, sőt a tankolás betiltása miatt most még nagyobb különbségek lehetnek az autók között (a teletankolt gép 150-160 kilogrammal is többet nyomhat, mint amelyikben alig van üzemanyag). Valenciában hét csapat tesztel, az újoncok, a Red Bull és a Force India később készül el a 2010-es autójával.
A háromnapos tesztből még a szerdai „játéknap" van hátra. Ezután már csak a jövő héten tesztelnek az autók: akkor már a Red Bull, a Virgin és a Force India is képviselteti magát.
AZ ÉLCSOPORT | ||
1. Massa (brazil, Ferrari) | 1:11.722 | 124 kör |
2. Kobajasi (japán, BMW Sauber-Ferrari) | 1:12.056 | 96 |
3. Hamilton (brit, McLaren-Mercedes | 1:12.256 | 108 |
4. Kubica (lengyel, Renault) | 1:12.426 | 119 |
5. Rosberg (német, Mercedes) | 1:12.899 | 119 |
6. Barrichello (brazil, Williams-Cosworth) | 1:13.377 | 102 |
7. Buemi (svájci, Toro Rosso-Ferrari) | 1:13.823 | 107 |