Ferrari: nincs bocsánat az elszalasztott dobogóért

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.06.08. 09:02
null
Hamilton végig a kezében tartotta az irányítást, nem adott esélyt Rosbergnek (Fotók: Action Images, AFP)
Lewis Hamilton tagadta, hogy önbizalma növelése érdekében különösen szüksége volt a Kanadai Nagydíj megnyerésére, de elismerte, jó érzés, hogy folyamatosan ő a mezőny leggyorsabb pilótája. Montreali győzelmét főmérnöke nemrég elhunyt édesapja emlékének ajánlotta. A Ferrari csapatfőnöke dühös az elszalasztott dobogó miatt, míg Fernando Alonso továbbra is hisz a McLaren-projektben. Romain Grosjean példát mutatott Max Verstappennek – bocsánatot kért Will Stevenstől az ütközésükért.

Lewis Hamilton a dobogón adott nyilatkozatában elismerte, szüksége volt a győzelemre a Kanadai Nagydíjon, hogy összeszedje magát, és újra töretlen hittel harcoljon a világbajnoki címért. Az FIA sajtótájékoztatóján viszont másképp fogalmazott. A szombaton a 44. pole pozícióját megszerző angol a negyedik idei győzelmét aratta, s ez volt a negyedik Kanadában is.

„Imádom ezt a versenyt, örülök, hogy újra a dobogó tetején állhattam. Nem érzem úgy, hogy meg kellett volna könnyebbülnöm. Két hete is én voltam a leggyorsabb, de egy probléma miatt Nico nyert. Örülök, hogy kiegyensúlyozottan jó teljesítményt tudok nyújtani – mondta az angol, aki nyolc Kanadai GP-jéből hetet az első sorból kezdett, négyet nyert meg, hármon kiesett, 2012-ben pedig harmadik lett. – Ezt a győzelmet a versenymérnököm édesapja emlékének ajánlom. Bonónak (Peter Bonnington – a szerk.) nagyon nehéz hete volt, kiváló munkát végzett.”

Hamilton elmondta, nem érezte úgy, hogy Nico Rosberg nyomás alatt tartja, a saját tempóját diktálta, és amikor úgy érezte, szükség van rá, a gázra lépett. A Ferrariról viszont továbbra sem tudja, mennyire erős.

„Lehetetlen megállapítani, hogy állunk hozzájuk képest – mondta Hamilton. – Kimi megpördült, nem láthattuk a valós sebességét, de azt hiszem, az elején sem volt szorosan mögöttünk. Sebastian nem kapott esélyt, hogy ott legyen elöl, pedig általában ő a gyorsabb ferraris. Nem kaptunk tiszta képet a Ferrariról, biztos vagyok benne, hogy Ausztriában fogunk.”

A Ferrari az idén először maradt le a dobogóról, eddig mind a hat versenyen a Scuderia valamelyik pilótája volt ott az első háromban a két mercedeses mellett, de most Kimi Räikkönen megpördülése után Valtteri Bottas örülhetett a harmadik helyezésnek. A Ferrarinál nem voltak boldogok, Maurizio Arrivabene nem leplezte csalódottságát a leintés után.

„Azt kérdezik, mit érzek most? Nem mondom el, mert kicsillagoznák – mondta Arrivabene. – Eldobtunk egy dobogós helyezést, de Sebnek legalább jó versenye volt. Lehet, hogy unalmasnak tűnik, hogy harmadikként mindig ott vagyunk a dobogón, de rosszabb, hogy lemaradunk róla. Arra számítottam, hogy tartjuk a pozíciónkat elöl, de rontottunk rajta. Erre nincs bocsánat.”

Arrivabene annak ellenére mérgesen beszélt Kimi Räikkönenről, hogy a finn bocsánatot kért a csapattól, s hogy a verseny leggyorsabb körével maga mögött hagyta az örökranglistán Alain Prostot, s 42-vel már egyedül második. Az éllovas Michael Schumachernek 77 van.

Kimi Räikkönen megpördülése rejtély, de a csapatfőnök szerint nincs rá bocsánat
Kimi Räikkönen megpördülése rejtély, de a csapatfőnök szerint nincs rá bocsánat

„Nem erre az eredményre számítottunk. A megpördülésem ugyanaz volt, mint tavaly – mondta Räikkönen, aki egy éve is megpördült a versenyen. – Az edzéseken semmi gond nem volt, de most a bokszból kivezető köreimben a hajtűkanyar után a gázpedálra nagyon erősen reagált a kocsi, nem tudtam irányítani. Nem ideális, de ez van. Furcsa, mert azért gyakorlunk, hogy ezeket kiszűrjük, és egész évben nem volt ebből probléma. A gumikkal nem volt gondunk, inkább az üzemanyaggal való spórolás korlátozott minket.”

A McLaren-istálló mindkét autója feladta a Kanadai Nagydíjat, amelyen nagyon szenvedett az autóval Fernando Alonso és Jenson Button. A spanyol a rádión keresztül megtagadta, hogy spóroljon az üzemanyaggal, s hozzátette, ettől „amatőrnek” tűnik a pályán. A verseny után mégis a McLaren védelmére kelt.

„A Ferrari harmincöt kilométer per órával gyorsabb az egyenesben, nekünk a gumikkal és az üzemanyaggal is spórolnunk kell. Három üzenet után azt válaszoltam, inkább hagyjanak harcolni, hadd élvezzem, és majd spórolok az üzemanyaggal a verseny végén, amikor úgyis egyedül maradok – mondta Alonso. – Tudom, hogy mindenki lenézi a McLarent. Rossz szériában vagyunk, de dolgozunk tovább. Azért jöttem el a Ferraritól, mert nem akarok az ötödik vagy a hatodik helyen végezni. Ha ott maradtam volna, arról beszélnék. Ez átmeneti év, nem élvezem, de hiszek ebben a projektben, türelem kell, össze fog jönni.”

Alonso a rádión azt mondta, amatőrnek nézne ki, ha spórolna az üzemanyaggal, később elmagyarázta, hogy gondolta
Alonso a rádión azt mondta, amatőrnek nézne ki, ha spórolna az üzemanyaggal, később elmagyarázta, hogy gondolta
A BÜNTETŐPONTOK ÁLLÁSA
Pastor Maldonado
4
Sergio Pérez
4
Romain Grosjean
4
Marcus Ericsson
3
Sebastian Vettel
3
Jean-Éric Vergne*
3
Nico Hülkenberg
2
Kevin Magnussen*
2
Jenson Button
2
Roberto Merhi
2
Max Verstappen
2
Esteban Gutiérrez*
1
*nincs az idei mezőnyben

A versenyen Romain Grosjean Will Stevens lekörözése közben túl korán akart visszatérni az ideális ívre, a két autó összeért, a franciát öt másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal sújtották. A Francia a Monacói Nagydíj után zokon vette, hogy Max Verstappen nem kért tőle bocsánatot, az övé most nem maradt el Stevensszel szemben.

„Azt hittem, már rég magam mögött hagytam Stevens autóját, amikor leköröztem, de hamar kiderült, hogy nem – mondta Grosjean. – Az én hibám volt, és elnézést is kérek miatta Willtől. Sohasem hagyjuk abba a tanulást.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Nico Rosberg (2.): – Jót versenyeztünk Lewiszal, keményen nyomtam, de nem hibázott. Nem rossz a második hely, de a győzelemhez is megvolt a sebességem, ez a futam az időmérőn ment el. A következő futamon orvosolni kell ezt a problémát.
Valtteri Bottas (4.):
– Kimi hibájának köszönhetem a harmadik helyezést, no meg annak, hogy minden a tervek szerint alakult, nem hibáztunk. Nagyon kellett ez az eredmény a csapatnak, tavaly is nagyot dobott a csapat önbizalmán az első dobogós helyezés. Topcsapat vagyunk, remélem, meg tudjuk ismételni ezt az eredményt.
Felipe Massa (6.): – A kalandos időmérő után a lehető legjobban alakult a verseny, sikerült pontokat szerezni. Egy kerékcserével letudtuk a futamot, és egyáltalán nem volt gond a gumikkal, ami csodálatos hír. Ezzel az autóval a dobogóért kellett volna küzdenem, mint a csapattársamnak.
Pastor Maldonado (7.): – Végre pontot szereztem! Jó esélyünk van arra, hogy pazar szezonunk legyen. Ahhoz, hogy Hülkenberg elé kerüljek, korán ki kellett állnom, de emiatt a verseny végén esélyem sem volt a védekezésre Vettel és Massa ellen.
Nico Hülkenberg (8.): – Utólag azt mondom, nem kellett volna annyira keményen védekeznem Seb ellen, de a verseny hevében ez benne van. Tudhattam volna, hogy nem marad helyem, fékeznem kellett, hogy elkerüljük az ütközést, emiatt pördültem meg.
Danyiil Kvjat (9.): – Nehéz verseny volt, a Mercedes-motor sokkal erősebbek voltak, mint a mienk, a legtöbb, amit tehettünk, hogy két autójukat magunk mögött tartjuk. Javulnunk kell.
Sergio Pérez (11.): – Sajnos nem voltam elég gyors a pontszerzéshez. A Red Bullokkal csatáztunk, Ricciardót meg is előztem, de Kvjat túl gyors volt. A végén kímélni kellett az autót, hogy célba érjek.
Carlos Sainz Jr. (12.): – Nem rossz a 12. helyezés, ennél nemigen lehettünk jobbak. Tudtuk, hogy ez lesz az idei legrosszabb versenyünk, túl vagyunk rajta.
Daniel Ricciardo (13.): – Furcsa hétvége volt, kicsit zavaros a kép. Lassú voltam, de nem tudjuk, mitől. Nem tűnt rossznak a kocsi, mégsem volt elég gyors. Vizsgálódnunk kell.
Marcus Ericsson (14.): – Nem volt rossz versenyem, sokat csatáztam, de általában védekeznem kellett. Nem voltunk elég gyorsak.
Max Verstappen (15.): – Jól sikerült a verseny első szakasza, de aztán a kerékcserémnél letöltöttem a tíz másodperces büntetést, és utána nem sokat tehettem. Próbáltam megelőzni Ericssont, de nem sikerült, így a végén már arra figyeltem, hogy eljussak a célig.
Felipe Nasr (16.): – A verseny elején csökkent a motor teljesítménye, a fékek is túlmelegedtek, kellett néhány lassabb kör, hogy megóvjam őket. Elég sok problémánk volt.
Will Stevens (17.): – Egy rossz boxkiállás ellenére is a csapattársam előtt mentem, azaz jó versenyem volt. Aztán jött a szükségtelen koccanás Grosjeannal, elég helyet hagytam neki, mégis rám húzta a kocsiját. Így egy helyett két bokszkiállással teljesítettem a távot.
Roberto Merhi (feladta): – Az idén először estem ki, amiért nagy kár, de összességében jó hétvégénk volt, előreléptünk.
Jenson Button (feladta): – A csapat fejlődik, de vannak rémes napjaink. Elmaradunk a riválisainktól, de szenvedés nélkül nem fog eljönni a siker. A Mercedes dominanciáját nem törheti meg Mercedes-motort használó csapat. Csak a Ferrari és mi.

KANADAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (70 KÖR, 305.270 KM)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:31:53.145
2. Nico Rosberg német Mercedes 2.285 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 40.666 mp h.
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 45.625 mp h.
5. Sebastian Vettel német Ferrari 49.903 mp h.
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 56.381 mp h.
7. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:06.664 p h.
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1 kör h.
10. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1 kör h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
12. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1 kör h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1 kör h.
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1 kör h.
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 2 kör h.
17. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 4 kör h.
FELADTA
megtett körök
Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 57
Jenson Button brit McLaren-Honda 54
Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 44
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 4 7 7 151
2. Nico Rosberg 2 7 7 134
3. Sebastian Vettel 1 5 7 108
4. Kimi Räikkönen 1 6 72
5. Valtteri Bottas 1 5 57
6. Felipe Massa 6 47
7. Daniel Ricciardo 6 35
8. Danyiil Kvjat 5 19
9. Romain Grosjean 4 17
10. Felipe Nasr 3 16
11. Sergio Pérez 3 11
12. Nico Hülkenberg 2 10
13. Carlos Sainz Jr. 4 9
14. Max Verstappen 1 6
14. Pastor Maldonado 1 6
16. Marcus Ericsson 2 5
17. Jenson Button 1 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 285
2. Ferrari 180
3. Williams-Mercedes 104
4. Red Bull-Renault 54
5. Lotus-Mercedes 23
6. Sauber-Ferrari 21
7. Force India-Mercedes 21
8. Toro Rosso-Renault 15
9. McLaren-Honda 4
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik