Vettel fékezhetetlen, újabb lépés a vb-cím felé

Vágólapra másolva!
2012.10.28. 10:25
Címkék
Zsinórban negyedszer is Joseph Haydn és Wolfgang Amadeus Mozart dallamait hallgathattuk meg egy Formula–1-es futam eredményhirdetésén, hiszen Sebastian Vettel az Indiai Nagydíjon is magabiztos győzelmet aratott, és újabb lépést tett harmadik világbajnoki címe felé. Fernando Alonso viszont szintén megtartotta az esélyét: a verseny elején maga mögé utasította a két McLarent, majd a hajrában Mark Webbert is megelőzte, és feljött a 2. helyre. A hátránya a vb-pontversenyben 13 pontra nőtt.

Senki sem tudta megfékezni Sebastian Vettelt (Fotó: Action Images)
Senki sem tudta megfékezni Sebastian Vettelt (Fotó: Action Images)
Senki sem tudta megfékezni Sebastian Vettelt (Fotó: Action Images)
Senki sem tudta megfékezni Sebastian Vettelt (Fotó: Action Images)
Senki sem tudta megfékezni Sebastian Vettelt (Fotó: Action Images)

Sebastian Vettel Indiában sem ingott meg, zsinórban negyedik futamgyőzelmét aratva 13 pontra növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben. Azért csak ennyivel, mert a spanyol újabb szenzációs teljesítményt nyújtva az 5. rajtkockából indulva a második helyen ért célba, bravúros előzésekkel maga mögé utasítva a McLaren párosát és a KERS-gondokkal küszködő Mark Webbert.

A végén még az első hely reménye is felcsillant néhány pillanatra, amikor Vettel autójának padlólemeze az aszfalthoz érve szikrázni kezdett, de a probléma nem volt tartós,a német magabiztosan nyert.

Webbert a hajrában Lewis Hamilton is támadta, de az angol a legnagyobb lehetőségét az utolsó előtti körben elszúrta, amikor a leghosszabb egyenesben lévő DRS-zónát megelőző kanyarban elfékezte magát, és lemaradt az ausztráltól.

ELŐZMÉNYEK

Vettel az F1-ben tavaly bemutatkozó Indiai Nagydíjon még egyetlen edzésen sem szorult ki az első kettőből, ez igazán neki való vidék.

A vasárnap délelőtt fő sztorija, hogy a ma 82 éves Bernie Ecclestone közölte: a Francia Nagydíj visszatérésével a New Jersey-i GP kiesése ellenére 20 versenyes lehet a 2013-as idény.

A FUTAM

A felvezető körre tisztán elment a mezőny, amelyből Grosjean, Schumacher, Kobajasi és Ricciardo indul csak kemény keverékű gumikon.

A VERSENY ÉLŐ SZÖVEGES TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!

A Red Bull megőrizte az első két helyet a rajtnál
A Red Bull megőrizte az első két helyet a rajtnál

A rajtnál a két Red Bull magabiztosan megőrizte az első két helyet, mögöttük Alonso számításai jöttek be félig-meddig, a spanyol a 4-es kanyar előtti egyenesben megelőzte a McLareneket, de Button a féktávon visszajött elé. Hamilton visszaesett az 5. helyre.

Schumacher jobb hátsó defekt miatt a kört végén a boxba hajtott, akárcsak Vergne. A Toro Rosso franciája a célegyenes végén koccant neki hátulról a Mercedes veteránjának – ők ketten már Szingapúrban is ütköztek.

Az első tíz helyen Vettel, Webber, Button, Alonso, Hamilton, Massa, Räikkönen, Pérez, Hülkenberg, Rosberg sorrend alakult ki. A két Red Bull meglógott az üldözőktől, akik hiába reménykedtek abban, hogy a verseny elején is jó lesz a tempójuk.

Alonso a 4. körben a második egyenesben a DRS-zónában megelőzte Buttont, és Webber után eredt. A 6. körben Hamilton is megelőzte Buttont ugyanott. Az angol néhány körrel később már Massa támadta, a brazil mögött ott volt Räikkönen.

BUDDH INTERNATIONAL CIRCUIT

A pálya adatai:
Hossza: 5.137 km
Teljes versenytáv: 60 kör (308.2 km)
Körrekord: 1:27.249 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

 

Tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:24.178; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:30:35.002; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:27.249; Red Bull)

A 11. körben Vettel vezetett, Webber 3.4, Alonso 7.9, Hamilton 12.4, Button 14.3, Massa 15, Räikkönen 15.9, Pérez 19.7, Hülkenberg 20.5, Rosberg 25.3 másodperccel volt mögötte.

Hülkenberg Pérezt támadta, a 14. körben meg is előzte a gumijaival küszködő mexikóit, aki ment is a boxba. Hátrébb Grosjean megelőzte Maldonadót, akinek megingását Bruno Senna is kihasználta.

Elöl a Red Bullok továbbra is gyorsabbak voltak Alonsónál, aki lassan elszakadt tőle. Hamilton mindhármuknál lassabb volt, s Button is csapattársához hasonló időket futott, meglógott Massától.

Pérez jobb hátsó, friss kereke defektes lett, miután Ricciardo nekikoccant. Vissza is esett a mezőny végére. Újabb kerékcserét követően végül feladta a versenyt.

Alonso a 21. körben fél másodperccel gyorsabb volt a Red Bull pilótáinál. Vettel tudott reagálni (7 tizedet vert Alonsóra a 22.-ben), Webber viszont tovább lassult a kopó gumikon, újabb másodpercet vesztett Alonsóval szemben. A spanyol 2.3 másodpercre megközelítette.

Grosjean megelőzte Rosberget, és már a 9. helyen haladt a kemény keverékű gumikon.

Webber a 25. körben villantott, gyorsabb volt Alonsónál, aki két másodpercre volt tőle.

A 25. kör végén Button jött ki a boxba új gumikért. Vettel elképesztő tempót diktált, 10 másodpercre volt már Webbertől. A 27. körben Räikkönen kapott kemény keverékű gumikat. Közeledett a 30. kör, azaz a féltáv, a Pirelli egy kiállásra vonatkozó számításai beigazolódtak.

Massa reagált Räikkönen kiállására, a 28. körben kiállt, elé jött vissza, de Räikkönen támadta, a 3. kanyar előtti DRS érzékelési pontnál Massa nagyot fékezve maga elé engedte, így ő nyithatta ki a légterelőjét, és a hosszú egyenesben nyitott hátsó légterelővel visszaelőzhette a finnt.

A két Red Bull a verseny első felében magabiztosan tartotta maga 
mögött Alonsót – aki a végén megelőzte Webbert
A két Red Bull a verseny első felében magabiztosan tartotta maga mögött Alonsót – aki a végén megelőzte Webbert

A 29. körben Alonso, a 30.-ban Webber ment a boxba új gumikért. Hátul Kobajasi a 11. helyért csatázva nekiment Maldonadónak, akinek Williamse defektes lett. Vettel kis híján nekiment a pályára visszakecmergő venezuelainak.

Alonso utolérte Webbert, és a 32. körben már támadta.

Hamilton a 32. körben kemény gumikat és új kormányt kapott – ettől nem tartott több ideig a szervizelése. Miután az üldözők letudták kiállásaikat, a 33. körben Vettel is a boxba hajtott. 12 másodperccel Webber előtt folytatta, Alonso továbbra is támadta az ausztrált.

Button megpróbálta megelőzni a rajt óta a kemény gumikon száguldó Grosjeant, de nem járt sikerrel, a francia agresszívan, de tisztán védekezett. Webber a verseny addigi leggyorsabb körével (1:30.417) lerázta Alonsót.

Grosjean is új gumikat kapott, a lágy keverékű abroncsokon eredt Hülkenberg nyomába. A kiállások után a 38. körben Vettel, Webber (11.8 másodperc hátrány), Alonso (13), Hamilton (20), Button (30.5), Massa (36.7), Räikkönen (37.5), Hülkenberg (44.7), Grosjean (48.1), Rosberg (64.9) volt a sorrend a pontszerző helyeken.

Hamilton az új kormánnyal és a kemény keverékű gumikkal felgyorsult, de ez csak ahhoz volt elég, hogy ne nőjön a hátránya Alonsóhoz képest. Webber is tartotta a másfél másodperces előnyét és Vettellel szembeni 11 másodperces hátrányát.

Elsőkét a két McLaren ment be 1:30 perc alá egy körön belül. Alonsónak és Massának is szóltak, hogy spórolniuk kell az üzemanyaggal. A spanyol le is maradt Webbertől, akinek közben tönkrement a KERS az autójában.

De la Rosa HRT-jében a fék ment tönkre, aminek egyértelmű jele volt a veterán spanyol kicsúszása a hosszú egyenes végén, a 4-es kanyarban.

Alonso ismét felzárkózott Webberre, és a 48. körben megelőzte a KERS nélkül védtelen ausztrált. Feljött a második helyre, vb-hátránya így csak 13 pontra nő Vettelhez képest a verseny végén.

Közben Schumacher megdöntötte Rubens Barrichello 16631 versenykörös örökrekordját. A német körhátrányban a 20. helyen haladt.

Hamilton is gyorsan közeledett Webberhez – tudhatta, ha megelőzi, először áll együtt a dobogón Vettellel és Alonsóval. A hátránya 4 másodperc volt az ausztrállal szemben.

Alonso 1:29.236-tal a verseny leggyorsabb körével közeledett Vettelhez, de a német még mindig 11 másodpercre volt tőle, és szintén gyorsan haladt.

Webber viszont lassult, Hamilton körönként több tizedet faragott Webberrel szembeni hátrányából, 9 körrel a vége előtt 2.6 másodperc volt köztük.

Vettel padlólemeze megsérült, leért az aszfaltra és szikrázott, miközben az autó leszorítóereje is csökkent. Alonso 10 másodpercre megközelítette, de nem volt annyival gyorsabb, hogy a hátralévőhét körben megelőzze. A jelenség akkor jelentkezett Vettel autóján, amikor a DRS.-t használta.

Webber közben összeszedte magát, a második szektorban jobb részidőt futott, mint Hamilton. Alonso csúszkálni kezdett, Vettel ismét növelte az előnyét.

Webber közeledett Alonsóhoz, Hamilton közeledett Webberhez. Két körrel a vége előtt 3.8 másodpercen belül voltak ők hárman. Hamilton az utolsó előtti körben elrontotta a 3-as kanyart, emiatt nem tudott előzni a DRS-zónában. Még egy köre maradt. A DRS-zónában akkor sem tudott előzni.

Vettel zsinórban negyedik győzelmét aratta, s Indiában tavaly után az idén is nyerni tudott. Alonso a 2. helyezést csípte meg, szorosan tartotta a vb-pontversenyt. Webber visszaverte Hamiltont támadásait, és megtartotta a harmadik helyet.

INDIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:31:10.744
2.Fernando AlonsospanyolFerrari9.437 mp h.
3.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault13.217 mp h.
4.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes13.909 mp h.
5.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes26.266 mp h.
6.Felipe MassabrazilFerrari44.674 mp h.
7.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault45.227 mp h.
8.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes54.998 mp h.
9.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault56.103 mp h.
10.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:14.975 p h.
11.Nico RosbergnémetMercedes1:21.694 p h.
12.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:22.815 p h.
13.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:26.064 p h.
14.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:26.495 p h.
15.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1 kör h.
16.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1 kör h.
17.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1 kör h.
18.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1 kör h.
19.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1 kör h.
20.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth2 kör h.
21.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth2 kör h.
22.Michael SchumachernémetMercedes5 kör h.*
*Nem ért célba
FELADTA
Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth42 megtett kör
Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari20
Leggyorsabb kör: Button (60. kör) 1:28.203
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Sebastian Vettel5814240
2. Fernando Alonso31015227
3. Kimi Räikkönen616173
4. Mark Webber2414167
5. Lewis Hamilton3613165
6. Jenson Button2511141
7. Nico Rosberg121093
8. Romain Grosjean3990
9. Felipe Massa11189
10. Sergio Perez3766
11. Kobajasi Kamui1750
12. Nico Hülkenberg949
13. Paul di Resta844
14. Michael Schumacher1743
15. Pastor Maldonado11333
16. Bruno Senna826
17. Jean-Eric Vergne312
18. Daniel Ricciardo59
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault407
2. Ferrari316
3. McLaren-Mercedes306
4. Lotus-Renault263
5. Mercedes136
6. Sauber-Ferrari116
7. Force India-Mercedes93
8. Williams-Renault59
9. Toro Rosso-Ferrari21

A RAJTSORREND
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:25.283átlag: 216.338 km/ó
2.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:25.3270.044 mp h.
3.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:25.5440.261
4.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:25.6590.376
5.Fernando AlonsospanyolFerrari1:25.7730.490
6.Felipe MassabrazilFerrari1:25.8570.574
7.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:26.2360.953
8.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari1:26.3601.077
9.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:26.7131.430
10.Nico RosbergnémetMercedesidő nélkül
11.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:26.136
12.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:26.241
13.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:26.331
14.Michael SchumachernémetMercedes1:26.574
15.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:26.777
16.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:26.989
17.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:27.219
18.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:27.525
19.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:28.756
20.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:29.500
21.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:29.613
22.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:30.592
23.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth1:30.593
24.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:30.662
Két DRS-zóna van, a célegyenesben és a 4-es kanyar előtt. Utóbbi 80 méterrel hosszabb, mint tavaly
Két DRS-zóna van, a célegyenesben és a 4-es kanyar előtt. Utóbbi 80 méterrel hosszabb, mint tavaly
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik