Több szakember is azt várt a Mercedestől a hétvége előtt, hogy bele tud szólni a Red Bull, a McLaren és a Ferrari dobogós helyezésekért folyó csatájába, és az első szabadedzés alapján erre meg is van az esély: Nico Rosberg az 1., Michael Schumacher pedig a 3. helyen zárta az első montreali szabadedzést.
A Mercedesről tudvalévő volt, hogy nagyon jó hatásfokkal tudja használni hátsó légterelőjén a nyitható elemet, és a sikánokkal és egy hajtűkanyarral megtört egyenesekből álló kanadai pályán ez a tulajdonság – kiegészítve a bivalyerős Mercedes-motorral és a hatékony KERS-szel – valóban aranyat érhet.
A Ferrari és a McLaren versenyképesnek tűnik, a Red Bull viszont még nem mutatta meg, mit tud. Mark Webber 12. rajthelyezése annak ellenére gyanús, hogy az osztrák istállónak itt általában nem megy. Sebastian Vettel a 16. helyen zárt, méghozzá úgy, hogy balesete miatt csak 8 kört tett meg: fél órával az edzés vége előtt a falnak ütközött a célegyenes bejáratánál.
A csapatok a lágy gumik mellett (a szuperlágyat csak a második, magyar idő szerint 20 órakor kezdődő tréningen vetik be) a valenciai Európai Nagydíjon bevetendő közepesen kemény gumit is használták, itt próbálhatták ugyanis először ki a fehér felirattal ellátott Pirelliket.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Szikrázó napsülésben, de csak 16 fokos levegőben kezdődött el a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, amelyen a versenyzők elsődleges feladatának az idén csak az F1-es futamra használt versenypálya leporolása ígérkezett.
Az idei idény előtti utolsó F1-es győzelmét 1991-ben éppen Montrealban arató Pirelli, akárcsak a Monacói Nagydíjra, Montrealba is a lágy és a szuperlágy keverékeket hozta el a csapatoknak, nagy kérdés, hogy a hercegségben váratlanul tartós abroncsok hogyan bírják a száguldást a sokkal gyorsabb Gilles Villeneuve-versenypályán?
Az első másfél órás edzésen várhatóan mindenki csak a lágy gumikat használja – valamint a közepesen keményet, a valenciai Európai Nagydíjra tervezett keveréket itt próbálhatják ki a csapatok.
Elsőként Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát a Lotusszal, de a finn a többiekhez hasonlóan egy próbakör után visszatért a boxba. A mérnökével beszélgető Sebastian Vettel későre hagyta első körét, de végül ő is a pályára hajtott.
Az időjósok péntekre nem jeleztek előre esőt, szombatra és vasárnapra viszont várható csapadék.
Tíz perc elteltével sem jegyeztek mért kört a pilóták. Jarno Trulli Lotusa véres első légterelővel ért vissza a boxutcába, az olasz elütött egy madarat a próbakörén.
(magyar idő szerint) | ||||
A TOVÁBBI PROGRAM – PÉNTEK | ||||
2. szabadedzés | 20.00–21.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 16.00–17.00 | |||
Időmérő edzés | 19.00–20.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 19.00 |
Az első mért kört, húsz perccel az edzés megkezdése után, a Toro Rosso tesztpilótája, az ausztrál Daniel Ricciardo futotta, 1:26.560 perces eredményt ért el. Pérez három másodperccel gyengébb időeredménnyel mutatkozott be.
Fernando Alonso 1:22.158-cal iratkozott fel a listára, majd a második körével 1:20 alá ment (1:19.981). Michael Schumacher is a pályán volt, második körében 1:20.377-tel jött be Alonso mögé. A német a Pirelli közepesen kemény, ide csak tesztelésre elhozott gumijait használta.
Alonsóval szemben továbbra is a pályán maradt, és 9. körében 1:18.821-gyel az élre állt. Lewis Hamilton is a tesztgumikat használva ment ki a pályára, 1:18.914-gyel mutatkozott be, majd egy lassabb kör után 1:18.395-tel az élre állt.
Jenson Button tavaly 1:18.127 perces idővel zárta az élen az első edzést, ezt csapattársa most 35 percen belül megközelítette.
Mark Webber is kijött a pályára, a poros aszfalton megcsúszva a 3-as kanyarból kijövet levágta a pályát, és áthajtott a füvön. Az utána következő gyors körében feljött a negyedik helyre Jaime Alguersuari mögé, majd a Force Indiánál tesztpilótaként köröző Nico Hülkenberg gyors köre után visszacsúszott az 5. pozícióba.
A pályát gyorsan tisztították a versenyzők, Alonso, majd a Button tavalyi eredményét megjavító Webber állt az élre, mielőtt Nico Rosberg és az 1:18 perc alá kerülő Felipe Massa is a gázpedálra lépett. A brazil 1:17.431 perces idővel tanyázott az élen, majd az edzés felénél Button is elkezdte gyors menetét, és Vettel is elhagyta a boxutcát.
A lágy gumikon száguldó vb-éllovas első köre 4.7 másodperccel volt rosszabb, mint Massa legjobbja, majd feljött 2.5-re, harmadikra pedig már csupán 1.5 másodperc volt kettejük között. A pályabírók a narancs-citromsárga csíkos zászlóval arra figyelmeztették a pilótákat, hogy csúszik a pálya. A versenyzők a boxban nem is nagyon kértek módosítást az autókon, még túl poros volt az aszfalt ahhoz, hogy a beállításokkal trükközzenek.
Vettel a célegyenesre fordító sikánban megcsúszva a Bajnokok Falának csapódott. Ennek a korábbi években Damon Hill, Jacques Villeneuve, Michael Schumacher, David Coulthard, Jarno Trulli és Jenson Button is nekiment, s Vettel az utolsó feltételét is teljesítette annak, hogy igazi bajnoknak mondhassa magát. Az edzést piros zászlóval leállították, Vettelnek nem esett baja.
„Felmentem a kerékvetőre, megcsúszott a kocsi, és a falnak ment. Én jól vagyok" – üzente a rádión csapatának Vettel.
A Red Bull-Renault maradványainak eltakarítása utána hátralévő szűk félórában folytatódhatott a körözés, Alonso 1:17.102 perccel állt az élre, Massa pedig megcsúszott a 3-as és a 4-es kanyar kombinációjában, de folytatni tudta.
Alonso 1:16.139 perces eredményével tovább faragott az idei rekordból, 20 perccel a vége előtt mögötte Massa, Rosberg, Barrichello, Webber, Heidfeld, Button, Hamilton, Schumacher, Ricciardo volt a sorrend. Vitalij Petrov Renault-jában gázpedált cseréltek, az orosznak még mindig nem volt mért köre.
Button csatlakozott a két Ferrarihoz 1:17 perc alatt.
Negyedórával a vége előtt Rosberg 1:16.002 perccel állt az élre. Petrov is kijött a pályára, és megfutotta első mért körét. 1:21.4-gyel az utolsó volt, de a Saubereknek sem ment, Pérez a 16., Kobajasi a 19. helyen szerénykedett.
A Force India viszont remekelt, Di Resta az 5., Hülkenberg a 7. helyen állt 7 perccel a vége előtt.
Rosberg 1:15.591 percre javította a nap legjobbját, már csak fél másodperccel maradt el Hamilton tavalyi pole pozíciós eredményétől (1:15.105).
Schumacher 1:16.5-tel feljött a harmadik helyre. Pérez is megvillant, a 10. helyre felkapaszkodva jelezte, hogy monacói balesete tényleg a múlté.
Az edzés hajrájában a McLaren pilótái tettek egy kísérletet a felzárkózásra, Button az 5., Hamilton a 6. helyre kapaszkodott fel.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.591 | átlag: 207.691 km/ó | 32 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:16.139 | 0.548 mp h. | 27 |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:16.549 | 0.958 | 30 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:16.658 | 1.067 | 26 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.676 | 1.085 | 20 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.842 | 1.251 | 19 |
7. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:16.990 | 1.399 | 28 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:17.294 | 1.703 | 26 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:17.445 | 1.854 | 28 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.549 | 1.958 | 20 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:17.662 | 2.071 | 27 |
12. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.820 | 2.229 | 30 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.458 | 2.867 | 31 |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:18.506 | 2.915 | 15 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.648 | 3.057 | 35 |
16. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:18.852 | 3.261 | 8 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:18.932 | 3.341 | 20 |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:19.274 | 3.683 | 29 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:19.422 | 3.831 | 30 |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:19.577 | 3.986 | 26 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:19.838 | 4.247 | 31 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:19.960 | 4.369 | 23 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:20.520 | 4.929 | 21 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:20.839 | 5.248 | 27 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2000 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Mika Häkkinen |
2001 | Ralf Schumacher | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya |
2003 | Michael Schumacher | Ralf Schumacher | Fernando Alonso |
2004 | Michael Schumacher | Ralf Schumacher | Rubens Barrichello |
2005 | Kimi Räikkönen | Jenson Button | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2007 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2008 | Robert Kubica | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2010 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Robert Kubica |
2009-ben nem volt Kanadai Nagydíj |