A Mercedes tarolt, Vettel a falnak ment az első edzésen

Vágólapra másolva!
2011.06.10. 15:59
null
Nico Rosberg és Michael Schumacher kiválóan kezdett Montrealban, van okuk a bizakodásra (Fotó: Action Images)
Címkék
Kiválóan kezdte a Kanadai Nagydíjat a Mercedes-istálló: Nico Rosberg az első, Michael Schumacher a 3. helyen zárta az első szabadedzést, kettejük közé Fernando Alonso fért be a Ferrarival. A vb-éllovas Red Bull-istálló ugyanakkor nem remekelt, Sebastian Vettel csak azzal tudta magára terelni a figyelmet, hogy a célegyenes elején a sikánból kijövet a falnak csapódott. Csapattársa, Mark Webber a 12. helyen zárta a tréninget, a McLaren párosa az 5. és a 6. pozíciót foglalta el.

Több szakember is azt várt a Mercedestől a hétvége előtt, hogy bele tud szólni a Red Bull, a McLaren és a Ferrari dobogós helyezésekért folyó csatájába, és az első szabadedzés alapján erre meg is van az esély: Nico Rosberg az 1., Michael Schumacher pedig a 3. helyen zárta az első montreali szabadedzést.

A Mercedesről tudvalévő volt, hogy nagyon jó hatásfokkal tudja használni hátsó légterelőjén a nyitható elemet, és a sikánokkal és egy hajtűkanyarral megtört egyenesekből álló kanadai pályán ez a tulajdonság – kiegészítve a bivalyerős Mercedes-motorral és a hatékony KERS-szel – valóban aranyat érhet.

A Ferrari és a McLaren versenyképesnek tűnik, a Red Bull viszont még nem mutatta meg, mit tud. Mark Webber 12. rajthelyezése annak ellenére gyanús, hogy az osztrák istállónak itt általában nem megy. Sebastian Vettel a 16. helyen zárt, méghozzá úgy, hogy balesete miatt csak 8 kört tett meg: fél órával az edzés vége előtt a falnak ütközött a célegyenes bejáratánál.

A csapatok a lágy gumik mellett (a szuperlágyat csak a második, magyar idő szerint 20 órakor kezdődő tréningen vetik be) a valenciai Európai Nagydíjon bevetendő közepesen kemény gumit is használták, itt próbálhatták ugyanis először ki a fehér felirattal ellátott Pirelliket.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Szikrázó napsülésben, de csak 16 fokos levegőben kezdődött el a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, amelyen a versenyzők elsődleges feladatának az idén csak az F1-es futamra használt versenypálya leporolása ígérkezett.

Schumacher régi riválisával ,Coultharddal tartott terepszemlét 
az edzés előtt Montrealban (Fotó: Reuters)
Schumacher régi riválisával ,Coultharddal tartott terepszemlét az edzés előtt Montrealban (Fotó: Reuters)

Az idei idény előtti utolsó F1-es győzelmét 1991-ben éppen Montrealban arató Pirelli, akárcsak a Monacói Nagydíjra, Montrealba is a lágy és a szuperlágy keverékeket hozta el a csapatoknak, nagy kérdés, hogy a hercegségben váratlanul tartós abroncsok hogyan bírják a száguldást a sokkal gyorsabb Gilles Villeneuve-versenypályán?

Az első másfél órás edzésen várhatóan mindenki csak a lágy gumikat használja – valamint a közepesen keményet, a valenciai Európai Nagydíjra tervezett keveréket itt próbálhatják ki a csapatok.

Elsőként Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát a Lotusszal, de a finn a többiekhez hasonlóan egy próbakör után visszatért a boxba. A mérnökével beszélgető Sebastian Vettel későre hagyta első körét, de végül ő is a pályára hajtott.

Az időjósok péntekre nem jeleztek előre esőt, szombatra és vasárnapra viszont várható csapadék.

Tíz perc elteltével sem jegyeztek mért kört a pilóták. Jarno Trulli Lotusa véres első légterelővel ért vissza a boxutcába, az olasz elütött egy madarat a próbakörén.

42. KANADAI NAGYDÍJ, MONTREAL
(a vb 7. futama, június 12.)
(magyar idő szerint)
A TOVÁBBI PROGRAM – PÉNTEK
2. szabadedzés
20.00–21.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 16.00–17.00
Időmérő edzés
19.00–20.00
VASÁRNAP
A verseny
19.00

Az első mért kört, húsz perccel az edzés megkezdése után, a Toro Rosso tesztpilótája, az ausztrál Daniel Ricciardo futotta, 1:26.560 perces eredményt ért el. Pérez három másodperccel gyengébb időeredménnyel mutatkozott be.

Fernando Alonso 1:22.158-cal iratkozott fel a listára, majd a második körével 1:20 alá ment (1:19.981). Michael Schumacher is a pályán volt, második körében 1:20.377-tel jött be Alonso mögé. A német a Pirelli közepesen kemény, ide csak tesztelésre elhozott gumijait használta.

Alonsóval szemben továbbra is a pályán maradt, és 9. körében 1:18.821-gyel az élre állt. Lewis Hamilton is a tesztgumikat használva ment ki a pályára, 1:18.914-gyel mutatkozott be, majd egy lassabb kör után 1:18.395-tel az élre állt.

Jenson Button tavaly 1:18.127 perces idővel zárta az élen az első edzést, ezt csapattársa most 35 percen belül megközelítette.

Mark Webber is kijött a pályára, a poros aszfalton megcsúszva a 3-as kanyarból kijövet levágta a pályát, és áthajtott a füvön. Az utána következő gyors körében feljött a negyedik helyre Jaime Alguersuari mögé, majd a Force Indiánál tesztpilótaként köröző Nico Hülkenberg gyors köre után visszacsúszott az 5. pozícióba.

A pályát gyorsan tisztították a versenyzők, Alonso, majd a Button tavalyi eredményét megjavító Webber állt az élre, mielőtt Nico Rosberg és az 1:18 perc alá kerülő Felipe Massa is a gázpedálra lépett. A brazil 1:17.431 perces idővel tanyázott az élen, majd az edzés felénél Button is elkezdte gyors menetét, és Vettel is elhagyta a boxutcát.

A lágy gumikon száguldó vb-éllovas első köre 4.7 másodperccel volt rosszabb, mint Massa legjobbja, majd feljött 2.5-re, harmadikra pedig már csupán 1.5 másodperc volt kettejük között. A pályabírók a narancs-citromsárga csíkos zászlóval arra figyelmeztették a pilótákat, hogy csúszik a pálya. A versenyzők a boxban nem is nagyon kértek módosítást az autókon, még túl poros volt az aszfalt ahhoz, hogy a beállításokkal trükközzenek.

Vettel a célegyenesre fordító sikánban megcsúszva a Bajnokok Falának csapódott. Ennek a korábbi években Damon Hill, Jacques Villeneuve, Michael Schumacher, David Coulthard, Jarno Trulli és Jenson Button is nekiment, s Vettel az utolsó feltételét is teljesítette annak, hogy igazi bajnoknak mondhassa magát. Az edzést piros zászlóval leállították, Vettelnek nem esett baja.

„Felmentem a kerékvetőre, megcsúszott a kocsi, és a falnak ment. Én jól vagyok" – üzente a rádión csapatának Vettel.

A Red Bull-Renault maradványainak eltakarítása utána hátralévő szűk félórában folytatódhatott a körözés, Alonso 1:17.102 perccel állt az élre, Massa pedig megcsúszott a 3-as és a 4-es kanyar kombinációjában, de folytatni tudta.

Alonso 1:16.139 perces eredményével tovább faragott az idei rekordból, 20 perccel a vége előtt mögötte Massa, Rosberg, Barrichello, Webber, Heidfeld, Button, Hamilton, Schumacher, Ricciardo volt a sorrend. Vitalij Petrov Renault-jában gázpedált cseréltek, az orosznak még mindig nem volt mért köre.

Button csatlakozott a két Ferrarihoz 1:17 perc alatt.

Negyedórával a vége előtt Rosberg 1:16.002 perccel állt az élre. Petrov is kijött a pályára, és megfutotta első mért körét. 1:21.4-gyel az utolsó volt, de a Saubereknek sem ment, Pérez a 16., Kobajasi a 19. helyen szerénykedett.

A Force India viszont remekelt, Di Resta az 5., Hülkenberg a 7. helyen állt 7 perccel a vége előtt.

Rosberg 1:15.591 percre javította a nap legjobbját, már csak fél másodperccel maradt el Hamilton tavalyi pole pozíciós eredményétől (1:15.105).

Schumacher 1:16.5-tel feljött a harmadik helyre. Pérez is megvillant, a 10. helyre felkapaszkodva jelezte, hogy monacói balesete tényleg a múlté.

Az edzés hajrájában a McLaren pilótái tettek egy kísérletet a felzárkózásra, Button az 5., Hamilton a 6. helyre kapaszkodott fel.

KANADAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.591 átlag: 207.691 km/ó 32 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:16.139 0.548 mp h. 27
3. Michael Schumacher német Mercedes 1:16.549 0.958 30
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:16.658 1.067 26
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:16.676 1.085 20
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:16.842 1.251 19
7. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:16.990 1.399 28
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:17.294 1.703 26
9. Nick Heidfeld német Renault 1:17.445 1.854 28
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.549 1.958 20
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:17.662 2.071 27
12. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:17.820 2.229 30
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:18.458 2.867 31
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:18.506 2.915 15
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:18.648 3.057 35
16. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:18.852 3.261 8
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:18.932 3.341 20
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:19.274 3.683 29
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:19.422 3.831 30
20. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:19.577 3.986 26
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:19.838 4.247 31
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:19.960 4.369 23
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:20.520 4.929 21
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:20.839 5.248 27
A LEGUTÓBBI TÍZ KANADAI NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
Győztes Pole pozíció Leggyorsabb kör
2000 Michael Schumacher Michael Schumacher Mika Häkkinen
2001 Ralf Schumacher Michael Schumacher Ralf Schumacher
2002 Michael Schumacher Juan Pablo Montoya Juan Pablo Montoya
2003 Michael Schumacher Ralf Schumacher Fernando Alonso
2004 Michael Schumacher Ralf Schumacher Rubens Barrichello
2005 Kimi Räikkönen Jenson Button Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Fernando Alonso Kimi Räikkönen
2007 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2008 Robert Kubica Lewis Hamilton Kimi Räikkönen
2010 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Robert Kubica
2009-ben nem volt Kanadai Nagydíj
Az idén először két DRS-zóna lesz a versenyen: az első a  célegyenes előtt, a másik a célegyenesben
Az idén először két DRS-zóna lesz a versenyen: az első a célegyenes előtt, a másik a célegyenesben
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik