Akárcsak Monacóban, Kanadában is Fernando Alonso zárta az élen a viadal nyitó napjának második szabadedzését. Ám a spanyollal ellentétben riválisai nem futottak mért köröket könnyű autóval, így továbbra is csak sejteni lehet, ki milyen gyors a Circuit Gilles Villeneuve-ön.
A délelőtti edzésen gyengélkedő Red Bull mindenesetre jelezte, hogy biztosan számolni kell vele Montrealban is, Sebastian Vettel és Mark Webber jobb volt, mint délelőtt. Ám az edzés utolsó félóráját kétszer is megszakították, ezért idő hiányában választani kellett az időmérő szimulációja és a teletankolt autóval való körözés között a szuperlágy gumikon, és a többség utóbbi mellett döntött.
Lewis Hamiltonnak nem volt választása, Jérome d'Ambrosio kicsúszása után ugyanis defektet kapott vadonatúj szuperlágy gumijára, és nem körözhetett velük.
Sergio Pérez az első edzés után arra panaszkodott,. hogy nem érzi jól magát, ezért az orvosok jobbnak látták, ha ezen a hétvégén már nem engedik meg neki, hogy újra F1-es autóba üljön. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke felajánlotta Pedro de la Rosa szolgálatait, ami kapóra jött Peter Saubernek, hiszen tavalyi pilótája jól ismeri a szerelőket és a mérnököket.
A spanyol autóját a tréning első órájában átalakították, ezt zárt garázsajtó mögött tették meg. Mire elkészültek, és De la Rosa a pályára hajthatott, csapattársa, Kobajasi Kamui, majd a virgines Jérome d'Ambrosio is a falnak ütközött a 4-es kanyarban, egy-egy több perces piros zászlós kényszerszünetet okozva. Így De la Rosa alig körözhetett, de autóhoz szoktatása során a délelőtt remeklő Mercedeseket sikerült megelőznie.
Nico Rosberg és Michael Schumacher a délutáni edzésen már csak a versenyre készült, ezért nem is futottak gyors köröket, és csupán a Hispania és a Virginn péárosát előzték meg.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Az edzés eleje sokkal mozgalmasabban telt, mint az előzőé, ezúttal nem volt már annyira poros a pálya. A tréning elején a Renault pilótái villogtak, Vitalij Petrov és az 1:17.499 perces idejével az élre álló Nick Heidfeld közé Felipe Massa férkőzött be.
Heidfeld 1:17.037-re javított, Mark Webber jött fel a második helyre.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 16.00–17.00 | |||
Időmérő edzés | 19.00–20.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 19.00 |
A 12. percben Alonso 1:16.9-cel az élre állt, aztán jött az első edzésen szunnyadó Red Bull párosa, és Vettel 1:16.262-vel állt az élre, Webber elé. Az első edzésen a falnak ütköző német eredménye még hét tizeddel elmaradt Nico Rosberg napi csúcsától (1:15.591), de a következő körében 1:15.739-cel majdnem beérte azt. Lágy gumijain a rá következő körben már lassabban ment, aztán újabb gyorssal próbálkozott, mint Monte-Carlóban, ezzel azonban nem tudott javítani.
Lewis Hamilton a saját lágy gumijain 2 tizedre megközelítette Vettelt, aki továbbra is nyomta a lágy gumikon, és 1:15.476-ra javított. Ez már a nap legjobb eredménye volt.
Félóra elteltével Vettel fél másodperccel előzte meg Hamiltont, aki mögött Button, Webber, Sutil, Alonso, Heidfeld, Di Resta, Massa, Petrov volt a sorrend. A Mercedes pilótái megtankolt autóval köröztek, Schumacher a 16., Rosberg a 17. helyen állt, míg De la Rosamég a Sauber garázsában készülődött a bevetésre.
A gyors pályákon az utóbbi években erőn felül teljesítő Force India sokat vár a hétvégéjétől, Sutil és Di Resta teljesítménye is azt sugallja, hogy a Renault mellé felzárkózva a legerősebb középcsapat lehet.
A javuló pályán a pilóták egyre merészebbek voltak, s nem csak az időeredmények javultak, az apró vezetői hibák száma is nőtt: Petrov és Vettel a fűre futott, Massa majdnem eltalálta a falat a célegyenes bejáratánál. A brazil javítani tudott Ferrarijával, 125 ezredre megközelítette Vettelt.
A 40. perchez érve Hamilton kiváló körön volt, de az utolsó sikánt elrontotta: szerencséjére nem a falnak ment neki, hanem túl szűken vette be, és levágta.
Pár perccel később Alonso is kiváló kört ment a lágy gumikon, s a spanyol be is tudta fejezni, 1:15.205-tel az élre állt.
Heidfeld a Renault-val már szuperlágy gumikon körözött, de lassú első szektora miatt a 7. helynél nem tudta előrébb verekedni magát. Csapattársa, Petrov sem nyert sokat a szuperlágy gumin, csak Di Restát előzte meg. Másodikra javulni tudott, Heidfeld elé ugorva a 7. lett – ám arra panaszkodott, hogy első kerekei túl gyakran leblokkolnak fékezéskor.
A Williams pilótái közül Pastor Maldonado bejött a tíz közé, Rubens Barrichellónak viszont ez elsőre nem sikerült. Az edzés fele még hátravolt, a Saubernél még nem készült el De la Rosa autója, a csapat zárt garázsajtó mögött szerelte a C30-ast.
Barrichello több kört is megtett a szuperlágy gumikkal, mire elég gyors kört tudott menni rajtuk, úgy tűnt, akárcsak Monacóban, itt is többet bírt egyetlen gyors körnél. Petrov dicsérte az abroncsokat: „A szuperlágyon, mintha teljesen más autót vezetnék, annyival jobb a tapadás" – közölte a rádión.
Adrian Sutil a 7-es kanyar után a falnak koccant autójával, s bár kicsit tovább tudott menni, a bal első kereke kitört, ezért leparkolta autóját a pálya szélén. Sárga zászlókat lengettek, s míg a pályabírók elvontatták az autót, csend telepedett a pályára.
A takarítás után ismét megtelt az aszfaltcsík autókkal, a nagy sietségben Kobajasi Kamui ment a falnak, az autója jobban összetört, a Sauber szerelőire még több munka várt, az edzést piros zászlóval félbeszakították.
A De la Rosa segítségét felajánló McLaren után a Ferrari is a Sauber segítségére sietett, a Scuderia szerelői egy, a Massa autójára tapadt törmeléket vittek át a csapat garázsához.
Az edzésből 20 perc martadt, amikor újraindították (nem állt meg az óra a kényszerszünet alatt), de Jérome d'Ambrosio azonnal újra a falnak csapódott, és újabb piros zászlós szünet következett. A belga ugyanott törte össze Virginjét, mint korábban Kobajasi, az F1-es autóval február óta először pályára hajtó De La Rosa a többiekkel együtt mehetett vissza a boxba.
A pilóták 14 perccel az edzés vége előtt újra a pályára hajthattak, a szuperlágy gumis körökkel még adósak voltak a nagycsapatok pilótái. Hamiltontól nem is várhattunk ilyet, D'Ambrosio balesete után ugyanis defektes szuperlágy gumival tért vissza a boxba.
De la Rosa első köre 6.6 másodperccel volt rosszabb Alonso legjobbjánál, és az utolsó előtti D'Ambrosióétól is elmaradt.
Di Resta feljött a 6. helyre, Alonso pedig 1:15.107 percre javította a hétvége legjobbját – ez már csak két ezreddel volt rosszabb Hamilton tavalyi pole-idejénél.
Alonso a kettes kanyarból kijövet ráhajtott a fűre, de megúszta falnak csapódás nélkül. Rosberg a Mercedesszel alig tudott javítani a szuperlágy gumin, maradt a 17.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.107 | átlag: 209.029 km/ó | 34 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.476 | 0.369 mp h. | 29 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.601 | 0.494 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.977 | 0.870 | 26 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.989 | 0.882 | 25 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.089 | 0.982 | 34 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.102 | 0.995 | 28 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:16.324 | 1.217 | 32 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:16.422 | 1.315 | 32 |
10. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:16.687 | 1.580 | 28 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.905 | 1.798 | 16 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:16.941 | 1.834 | 39 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.051 | 1.944 | 32 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.684 | 2.577 | 34 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.757 | 2.650 | 20 |
16. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:18.470 | 3.363 | 33 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:18.482 | 3.375 | 38 |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | 1:18.536 | 3.429 | 14 |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.601 | 3.494 | 38 |
20. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:19.209 | 4.102 | 28 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:19.810 | 4.703 | 25 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:20.284 | 5.177 | 31 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:20.311 | 5.204 | 38 |
24. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:20.922 | 5.815 | 26 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2000 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Mika Häkkinen |
2001 | Ralf Schumacher | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya |
2003 | Michael Schumacher | Ralf Schumacher | Fernando Alonso |
2004 | Michael Schumacher | Ralf Schumacher | Rubens Barrichello |
2005 | Kimi Räikkönen | Jenson Button | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2007 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2008 | Robert Kubica | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2010 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Robert Kubica |
2009-ben nem volt Kanadai Nagydíj |