A szombati időmérő edzés ismét Red Bull-sikert hozott, az ausztrál Mark Webber a Spanyol Nagydíj után ismét az élről indulhatott. Robert Kubica sokáig nyerő pozícióban érezhette magát, végül meg kellett elégednie a második hellyel, harmadikként pedig a másik Red Bullal Sebastian Vettel rajtolhatott.
A csütörtöki szabadedzéseken a legjobb időt elért spanyol Fernando Alonso szombaton összetörte autóját, így nem vehetett részt az időmérőn, ezért csak a boxutcából vághat neki a versenynek.
A két McLaren meglepően gyengén szerepelt, Lewis Hamilton csak az ötödik, míg a címvédő Jenson Button a nyolcadik rajthelyet foglalhatta el.
A rajtnál Webber jó ütemben tudott eljönni, Vettel lerajtolta Kubicát, míg Rubens Barrichello feljött a hatodik pozícióba a két Mercedes elé.
Hülkenberg az alagútban a poros ívben odacsapódott a falnak, ezért bejött a safety car. Alonso kihasználva ezt a periódust, kijött kerékcserére, és megpróbálta további kiállás nélkül letudni a versenyt (ez sikerült is neki).
A 3. körben a címvédő és a pontversenyben élen álló Button kocsija megadta magát. Egy ideig eltartott, amíg sikerült letisztítani a pályát. A biztonsági autó kiállása után Webber jól kapta el ismét a tempót, és rögtön gyors kört tudott menni.
Hatvan esztendeje, tehát az 1950-es rajtnál a hercegség pályája már szerepelt a programban, és azóta is az egyik legnagyobb becsben tartott siker a monacói győzelem. A pilóták egybehangzó véleménye szerint nem is igazi bajnok az a versenyző, aki legalább egyszer nem nyer a miniállam utcáin.
Alonso hamar átfűzte magát a lassú autókon (bár Di Grassival pár körig meggyűlt a baja), és a pontszerző helyeken autózók után indulhatott. Webber közben el tudott lépni Vetteltől az élen.
Hamilton viszonylag hamar kiállt a boxba, és közvetlenül Alonso elé jött vissza, míg Schumacher a boxkiállás után be tudott jönni Barrichello elé. Rosberg közben kint maradt, és folyamatosan futotta a gyors köröket.
A város érintett területeit hat hét alatt alakítják át, hogy megfeleljen a szigorú FIA-szabályoknak, és alkalmassá váljon a versenyzésre. A bontási munkálatok három hétig tartanak, de egyes féknyomok a nyár közepén is láthatóak az egyébként városi közlekedésre használt útszakaszok ritkábban járt részein.
A kerékcserék után a két Red Bull maradt az élen, míg Alonso a hatodik helyig jött előre. A még pontszerző, tizedik helyen álló Barrichello defektet kapott, és a pálya közepén állt meg az autója, így másodszor is bejött a safety car. Webber ezzel elveszítette csaknem tíz másodperces előnyét.
A folytatásban állandósulni látszott a sorrend, míg Hamilton fülére szóltak a mérnökei, hogy bánjon finomabban fékekkel. Közben komikus jelenetnek történtek a pályán, a harmadik kanyarban feljött a csatornafedél, ezért harmadszorra is bejött a biztonsági autó.
Ez a pálya a leglassabb az F1-es versenynaptárban, és emiatt az egyetlen, amelyen a verseny össztávja mindössze 260 kilométert tesz ki.
A verseny utolsó részében már nem történt jelentős változás a sorrendben, a safety car azonban negyedszer is bejött, és csak a leintés előtt állt ki közvetlenül. A Red Bull kettős győzelmet aratott, Webber megnyerte az év legpatinásabb futamát, és Vettellel együtt az élre állt a pontversenyben. A harmadik helyre Kubica jött be. A gumijait elhasználó Alonso megcsúszott az utolsó kanyarban, így az ugrásra kész Michael Schumacher megelőzte, a spanyol a hetedik helyen zárta a futamot.
A 40.13-as sportszabályzat úgy rendelkezik, hogy ha a biztonsági autó mögött ér véget a verseny, akkor már nem lehet előzni. De ebben az esetben erről tájékoztatni is kell a futam résztvevőit. A Monacói Nagydíjon ezzel szemben azt az információt kapták a pilóták, hogy a safety car az utolsó körben kiáll, és miután ez meg is történt a befutó előtt, zöld jelzést kaptak a versenyzők, ami azt jelenti, hogy szabad a pálya. A német pilóta manőverét megvizsgálta a versenybizottság, és végül 20 másodperces büntetésben részesítette, aminek révén a 12. helyre esett vissza. |
1. Webber | Red Bull-Renault | 1h50:13.355 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.448 |
3. Kubica | Renault | + 1.675 |
4. Massa | Ferrari | + 2.666 |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | +4.363 |
6. M. Schumacher | Mercedes | +5.712 |
7. Alonso | Ferrari | +6.341 |
8. Rosberg | Mercedes | +6.651 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | +6.970 |
10. Liuzzi | Force India-Mercedes | +7.305 |
11. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +8.199 |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +9.135 |
13. Petrov | Renault | +4 kör |
1. Webber | Red Bull-Renault |
2. Vettel | Red Bull-Renault |
3. Kubica | Renault |
4. Massa | Ferrari |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes |
6. Alonso | Ferrari |
7. Rosberg | Mercedes |
8. Sutil | Force India-Mercedes |
9. Liuzzi | Force India-Mercedes |
10. Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari |
12. M. Schumacher | Mercedes |
13. Petrov | Renault |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 78 |
2. Vettel | 78 |
3. Alonso | 75 |
4. Button | 70 |
5. Massa | 61 |
6. Hamilton | 59 |
7. Kubica | 59 |
8. Rosberg | 56 |
9. M. Schumacher | 22 |
10. Sutil | 20 |
11. Liuzzi | 10 |
12. Barrichello | 7 |
13. Petrov | 6 |
14. Alguersuari | 3 |
15. Hülkenberg | 1 |
16. Buemi | 1 |
KONSTUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 156 |
2. Ferrari | 136 |
3. McLaren-Mercedes | 129 |
4. Mercedes | 78 |
5. Renault | 65 |
6. Force India-Mercedes | 30 |
7. Williams-Cosworth | 8 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 4 |