Webber ülhetett fel a „monacói trónra”

Vágólapra másolva!
2010.05.16. 13:53
null
<a href="http://tudositas.nso.hu/genpage_tr_10207.html">A Red Bullok kettős győzelmet arattak Monacóban (Fotó: Action Images) AZ ONLINE TUDÓSÍTÁSÉRT KATTINTSON A KÉPRE!</a>
Címkék
A hatodik futamot rendezt&eacute;k a 2010-es Formula&ndash;1-es vil&aacute;gbajnoks&aacute;gon. Az ausztr&aacute;l Mark Webber Barcelona ut&aacute;n a Monac&oacute;i Nagyd&iacute;jon is rajt-c&eacute;l győzelmet aratott. M&ouml;g&ouml;tte csapatt&aacute;rsa, Sebastian Vettel z&aacute;rt, Robert Kubica lett a harmadik.
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

A szombati időmérő edzés ismét Red Bull-sikert hozott, az ausztrál Mark Webber a Spanyol Nagydíj után ismét az élről indulhatott. Robert Kubica sokáig nyerő pozícióban érezhette magát, végül meg kellett elégednie a második hellyel, harmadikként pedig a másik Red Bullal Sebastian Vettel rajtolhatott.

A csütörtöki szabadedzéseken a legjobb időt elért spanyol Fernando Alonso szombaton összetörte autóját, így nem vehetett részt az időmérőn, ezért csak a boxutcából vághat neki a versenynek. 

A két McLaren meglepően gyengén szerepelt, Lewis Hamilton csak az ötödik, míg a címvédő Jenson Button a nyolcadik rajthelyet foglalhatta el. 

A rajtnál Webber jó ütemben tudott eljönni, Vettel lerajtolta Kubicát, míg Rubens Barrichello feljött a hatodik pozícióba a két Mercedes elé. 

Button elfüstölt
Button elfüstölt

Hülkenberg az alagútban a poros ívben odacsapódott a falnak, ezért bejött a safety car. Alonso kihasználva ezt a periódust, kijött kerékcserére, és megpróbálta további kiállás nélkül letudni a versenyt (ez sikerült is neki).

A 3. körben a címvédő és a pontversenyben élen álló Button kocsija megadta magát. Egy ideig eltartott, amíg sikerült letisztítani a pályát. A biztonsági autó kiállása után Webber jól kapta el ismét a tempót, és rögtön gyors kört tudott menni.

Hatvan esztendeje, tehát az 1950-es rajtnál a hercegség pályája már szerepelt a programban, és azóta is az egyik legnagyobb becsben tartott siker a monacói győzelem. A pilóták egybehangzó véleménye szerint nem is igazi bajnok az a versenyző, aki legalább egyszer nem nyer a miniállam utcáin.  

Alonso hamar átfűzte magát a lassú autókon (bár Di Grassival pár körig meggyűlt a baja), és a pontszerző helyeken autózók után indulhatott. Webber közben el tudott lépni Vetteltől az élen.

Hamilton viszonylag hamar kiállt a boxba, és közvetlenül Alonso elé jött vissza, míg Schumacher a boxkiállás után be tudott jönni Barrichello elé. Rosberg közben kint maradt, és folyamatosan futotta a gyors köröket.

A város érintett területeit hat hét alatt alakítják át, hogy megfeleljen a szigorú FIA-szabályoknak, és alkalmassá váljon a versenyzésre. A bontási munkálatok három hétig tartanak, de egyes féknyomok a nyár közepén is láthatóak az egyébként városi közlekedésre használt útszakaszok ritkábban járt részein.

A kerékcserék után a két Red Bull maradt az élen, míg Alonso a hatodik helyig jött előre. A még pontszerző, tizedik helyen álló Barrichello defektet kapott, és a pálya közepén állt meg az autója, így másodszor is bejött a safety car. Webber ezzel elveszítette csaknem tíz másodperces előnyét.

A folytatásban állandósulni látszott a sorrend, míg Hamilton fülére szóltak a mérnökei, hogy bánjon finomabban fékekkel. Közben komikus jelenetnek történtek a pályán, a harmadik kanyarban feljött a csatornafedél, ezért harmadszorra is bejött a biztonsági autó. 

Ez a pálya a leglassabb az F1-es versenynaptárban, és emiatt az egyetlen, amelyen a verseny össztávja mindössze 260 kilométert tesz ki.  

Webber pózolt a fotósoknak
Webber pózolt a fotósoknak

A verseny utolsó részében már nem történt jelentős változás a sorrendben, a safety car azonban negyedszer is bejött, és csak a leintés előtt állt ki közvetlenül.  A Red Bull kettős győzelmet aratott, Webber megnyerte az év legpatinásabb futamát, és Vettellel együtt az élre állt a pontversenyben. A harmadik helyre Kubica jött be. A gumijait elhasználó Alonso megcsúszott az utolsó kanyarban, így az ugrásra kész Michael Schumacher megelőzte, a spanyol a hetedik helyen zárta a futamot.

 

SCHUMACHER 20 MÁSODPERCES BÜNTETÉST KAPOTT A VERSENYBIZOTTSÁGTÓL

 A 40.13-as sportszabályzat úgy rendelkezik, hogy ha a biztonsági autó mögött ér véget a verseny, akkor már nem lehet előzni. De ebben az esetben erről tájékoztatni is kell a futam résztvevőit. A Monacói Nagydíjon ezzel szemben azt az információt kapták a pilóták, hogy a safety car az utolsó körben kiáll, és miután ez meg is történt a befutó előtt, zöld jelzést kaptak a versenyzők, ami azt jelenti, hogy szabad a pálya.

A német pilóta manőverét megvizsgálta a versenybizottság, és végül 20 másodperces büntetésben részesítette, aminek révén a 12. helyre esett vissza. 

MONACÓI NAGYDÍJ, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 
  1. WebberRed Bull-Renault1h50:13.355
  2. VettelRed Bull-Renault+0.448
  3. KubicaRenault+ 1.675
  4. MassaFerrari+ 2.666
  5. HamiltonMcLaren-Mercedes+4.363
  6. M. SchumacherMercedes+5.712
  7. AlonsoFerrari+6.341
  8. RosbergMercedes+6.651
  9. Sutil Force India-Mercedes+6.970
10. LiuzziForce India-Mercedes+7.305
11. BuemiToro Rosso-Ferrari+8.199
12. AlguersuariToro Rosso-Ferrari+9.135
13. PetrovRenault+4 kör

MONACÓI NAGYDÍJ, MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY 
  1. WebberRed Bull-Renault
  2. VettelRed Bull-Renault
  3. KubicaRenault
  4. MassaFerrari
  5. HamiltonMcLaren-Mercedes
  6. AlonsoFerrari
  7. RosbergMercedes
  8. SutilForce India-Mercedes
  9. LiuzziForce India-Mercedes
10. BuemiToro Rosso-Ferrari
11. AlguersuariToro Rosso-Ferrari
12. M. SchumacherMercedes
13. PetrovRenault
 A PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK
  1. Webber78
  2. Vettel78
  3. Alonso75
  4. Button70
  5. Massa61
  6. Hamilton59
  7. Kubica59
  8. Rosberg56
  9. M. Schumacher22
10. Sutil20
11. Liuzzi10
12. Barrichello7
13. Petrov6
14. Alguersuari3
15. Hülkenberg1
 16. Buemi1
KONSTUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault156
2. Ferrari136
3. McLaren-Mercedes129
4. Mercedes  78
5. Renault  65
6. Force India-Mercedes  30
7. Williams-Cosworth    8
8. Toro Rosso-Ferrari    4
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik