Monacóban is Vettel szerezte meg az első rajtkockát

Vágólapra másolva!
2011.05.28. 13:53
null
Vettel délelőtt nem ment mérvadó kört Monacóban, de délután megverte riválisait (Fotó: Reuters)
Címkék
Hiába Fernando Alonso eddigi remeklése Monacóban, a Ferrari spanyol pilótája nem tudott harcba szállni a pole pozícióért, amely az idén ötödször lett Sebastian Vettelé. A német mellől Jenson Button indulhat, míg a tavalyi győztes Mark Webber a 3. a rajtrácson Alonso és Michael Schumacher előtt. Az edzés több mint fél órán át állt, miután Sergio Pérez a Sauberjével az alagútból kijövet a gumifalba csapódott. A balesete utáni mentéskor eszméleténél lévő mexikóit kórházba kellett szállítani.

Sebastian Vettel pazar kört futott a Monacói Nagydíj időmérő edzésén, és legyőzte riválisait a pole pozícióért vívott csatában. A világbajnoki éllovashoz Jenson Button tudott a legközelebb kerülni a McLaren-Mercedesszel, a második és harmadik szabadedzésen legjobb időeredményt elérő Fernando Alonsónak viszont meg kellett elégednie a 4. rajtkockával.

Innen egy hete Barcelonában a rajt után az élre ugrott, ám Monacóban ezt a mutatványt szinte lehetetlen megismételni. A tavalyi győztes Mark Webber bejött a spanyol elé, mögüle viszont Michael Schumacher rajtolhat – a veterán nem indult még ennél jobb helyről a visszatérése óta, és innen is csak egyszer: a tavalyi Török GP-n.

Schumi mögül Felipe Massa, Lewis Hamilton és Nico Rosberg rajtolhat, az utóbbi Mercedesét sikerült megjavítani a délelőtti tréningen elszenvedett balesete után. Hamilton későre hagyta saját gyors körét, de nem járt sikerrel, mert Sergio Pérez balesete miatt félbe kellett szakítani az edzést.

A mexikói ott csúszott meg Sauberjével, ahol délelőtt Rosberg, de nem volt szerencsés, és autója oldalával telibe kapta a sikán utáni védőkorlát végződését.

A mentők a baleset helyszínére érkeztek. A gumifal itt igen vastag, több rétegű, de óriási erővel csapódott be a négykerekű . A tűzoltók sorfalat álltak a helyszínnél, hogy a kamerák se láthassák az elsősegélynyújtást. Később leplet húztak az orvosok fölé, hogy eltakarják az ellátást.

A mentővel egy helyi kórházba szállították a pilótát, s a pályán elhaladó jármű nyomában felállva tapsolt a Pérezért aggódó közönség. A vörös autót a Sauber-Ferrari roncsát szállító teherautó követte.

Az orvosok jelentése szerint a pilóta magánál volt a mentésnél, és beszélgetett az őt ellátó szakemberekkel.

Miközben a csapatok a közösségi oldalakon jobbulást kívántak Péreznek, a pályamunkások újabb elemekkel erősítették meg a gumifalat.

Liuzzi csütörtöki, valamint Rosberg és Pérez szombati balesete is mutatja, jogos volt a pilóták aggodalma a nyitható légterelő alagútbéli használatát illetően – ennek betiltása ellenére is súlyos balesetek vannak a pálya ezen szakaszán.

ELŐZMÉNYEK

A délelőtti szabadedzés után, ha csak az időeredményeket nézzük, Fernando Alonso a legesélyesebb a pole pozíció megszerzésére, de a Red Bull tréningje a kicsúszások miatt nem volt tökéletes, a gyorsabb szuperlágy keveréken Sebastian Vettel és Mark Webber sem mutathatta meg, mit tud.

Az időjárás, akár az egész hétvégén, nyaralásra és autóvezetésre is tökéletes: szikrázó napsütés, enyhe szellő a tenger felől. Az aszfalt hőmérséklete az edzés elején 45 fokos.

A pályabírók Rosberg balesete után eltávolították a sikán bukóterében lévő „fekvőrendőröket", amelyekkel eredetileg a kanyar levágását akarták megakadályozni, de a Monacóban felnőtt Mercedes-pilóta baleseténél túlságosan is megdobták az autót.

1. SZAKASZ

Jérome d'Ambrosio hagyta el elsőként a boxutcát. A délelőtti szabadedzés elején nagyon aktív Michael Schumacher is a pályára hajtott, miközben társa teljes készültségben várta, hogy a szerelők az utolsó simításokat is elvégezzék autóján.

Az első kör a Virgin belga pilótájáé volt, 1:23.192-jét 1:18.112-vel javította meg a renault-s Vitalij Petrov. Schumi 64 ezreddel kapott ki tőle. A pilóták többsége lágy gumikon ment ki a pályára, bíztak benne, hogy a tavalyi újoncokat ezekkel is meg tudják verni.

A 6. percben a két McLaren állt az élre, Hamilton 1:16.321-gyel vette át a vezetést, utána Button 1:15.969-cel javított. Rosberg beült az autójába, de még a boxban volt.

Vettel első mért köre 3 tizeddel maradt el Buttonétól. Bár a német utána előzött, Button azonnal visszavágott. Kilenc perccel a szakasz vége előtt Rosberg elhagyta a boxutcát.

Hamilton állt az élre, a Toro Rossók a Lotusok mögött álltak, nekik használniuk kellett a szuperlágy gumit. Ugyanez vonatkozott a Force India párosára is.

Rosberg 1:15.8-cal a negyedik helyre jött fel, autóját jól összerakták.

Adrian Sutil a szuperlágy gumin a 8. helyre jött fel, 4 és fél perccel a vége előtt Sergio Pérez Paul di Resta és a két Toro Rosso még veszélyben volt.

A Hispania autói még ekkor sem hagyták el a boxutcát. Liuzzi bizonyára délelőtti balesete miatt nem volt kint, Karthikeyan autóján pedig a hátsókerék-felfüggesztés ment tönkre.

Pérez, Buemi és Di Resta továbbjutott, Alguersuari Kovalainen és Trulli mögött maradt a 20. helyen, és kiesett. A Lotus ezúttal nem jutott tovább, a mezőnyből ugyanis sokan elhasználtak egy készlet szuperlágy gumit. Csak a Red Bull, a McLaren és a Ferrari pilótái nem.

A Hispania esetében életbe léphet a 107 százalékos szabály alóli felmentés, az 1:20.4-es határidőnél a délelőtti szabadedzésen Liuzzi és Karthikeyan is tudott jobbat menni. A két pilóta sorsa a sportfelügyelő testület kezébe került.

2. SZAKASZ

A negyedórás részt Buemi kezdte meg, többen is a nyomába eredtek. Schumacher máris a szuperlágyakon száguldott. 1:15.85-nel állt az élre, Webber szintén szuperlágyon 1:14.996-tal állt az élre.

A két McLaren-Mercedes jobb volt az ausztrálnál, Hamilton 1:14.275 perces ideje már a hétvége legjobbja volt. Alonso és Vettel is csak a mclarenes mögé érkezett.

A McLaren és a Red Bull pilótái mellett Alonso tudott 1:15 percen belülre érni, mögöttük Rosberg, Schumacher, Massa, Barrichello, Maldonado volt a sorrend. Az edzés fele még hátravolt.

Hamilton bement a boxba, Vettel azonban tovább próbálkozott a szuperlágy gumikon, s két ezredre megközelítette az éllovast. Alonso is próbálkozott még, szintén sikertelenül.

Schumacher és Rosberg új szuperlágy gumikon jött vissza a pályára, Massa ugyanazon a készleten, amelyen az előbb kint volt. Az első öt nem jött már ki. Petrov a szuperlágy gumin megelőzte Maldonadót, és feljött a 10. helyre.

A Ferrari brazilja bejött 1:15 alá, és megelőzte Webbert. Pérez bejött Schumacher elé a 8. helyre. Maldonado megelőzte Barrichellót, ő volt a 10., de még volt idő.

Schumi javított, Rosberg is: a fiatalabbik német a 6., a veterán a 8. helyen jutott tovább, a Renault pilótái kiestek, Pérez és Maldonado bejutott.

A 11. és a 17. hely között Petrov, Barrichello, Kobajasi, Di Resta, Sutuil, Heidfeld, Buemi sorrend alakult ki a vasárnapi versenyre.

3. SZAKASZ

A Ferrari, a Red Bull és a McLaren pilótái 2-2 készlet szuperlágy gumit megspóroltak az első tíz rajtkockáról döntő tízperces szakaszra.

Az első percben a Ferrari és a Mercedes párosa, valamint Button hajtott ki a pályára. Aztán Webber is követte őket. Vettel, Hamilton, Maldonado és Pérez a boxban maradt, ők egy menetre készültek.

Schumacher 1:15.0-val nyitott, Alonso 1:18.6-tal. Massa 1:14.889-ére Button 1:13.997-tel reagált.

Webber 22 ezreddel elmaradt a mclarenestől. Vettel azonban kiváló kört futott, 1:13.556-tal az élre állt. Hamilton is kijött a pályára egyetlen menetére.

Első két köre nem sikerült valami jól, a 8. helyen állt, amikor Sergio Pérez balesete miatt 2:26 perccel a vége előtt félbeszakították az edzést.

PÉREZ BALESETE



Charlie Whiting versenyigazgató a baleset helyszínére érkezett, hogy a saját szemével győződjön meg róla: biztonságos a további száguldás. A Sauber is megerősítette, hogy Pérez magánál van, az FIA pedig jelezte: 15.35-kor újraindul az időmérő.

A pilóták közül Hamiltonnak volt a legnagyobb szüksége a hátralévő két és fél percre, a mclarenesnek a 8. helyről kellett előreugrania.

A sorrend az újraindítás előtt Vettel, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Massa, Rosberg, Hamilton, Maldonado, Pérez volt a sorrend.

A boxutca végén Hamilton mögött álltak sorba a pilóták, mindannyian a pályára hajtottak. 2:26 perc állt rendelkezésükre, ami fejenként egy gyors kört jelentett.

Az angol azonban a sikánnál levágta a pályát, és csak egy helyezést javított.

Vettelé lett a pole pozíció, a német tökéletes helyről indulhat harcba első monacói győzelméért.

MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:13.556 átlag: 163.467 km/ó
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:13.997 0.441 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:14.019 0.463
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.483 0.927
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:14.682 1.126
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:14.877 1.321
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:15.280 1.724
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.766 2.210
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:16.528 2.972
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari idő nélkül
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:15.815 1.540
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:15.826 1.551
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:15.973 1.698
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:16.118 1.843
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:16.121 1.846
16. Nick Heidfeld német Renault 1:16.214 1.939
17. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:16.300 2.025
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:17.343 2.136
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:17.381 2.174
20. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:17.820 2.613
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:17.914 2.707
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:18.736 3.529
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth idő nélkül
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth idő nélkül
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik