A HÉTVÉGE VESZTESE – Jenson Buttonnak valahogy semmi sem akart összejönni, a futam még el sem indult, a brit pilóta hétvégéje máris el volt szúrva. A McLaren versenyzője 100. versenyét futhatta volna a wokingi istálló autójával, a technika azonban közbeszólt, így már a rajtrácsra sem állhatott oda. Bár látva az autóját, lehet, így járt jobban…A HÉTVÉGE VESZTESE – Jenson Buttonnak valahogy semmi sem akart összejönni, a futam még el sem indult, a brit pilóta hétvégéje máris el volt szúrva. A McLaren versenyzője 100. versenyét futhatta volna a wokingi istálló autójával, a technika azonban közbeszólt, így már a rajtrácsra sem állhatott oda. Bár látva az autóját, lehet, így járt jobban…
A LEGGYORSABB – Felipe Massa sem pont így tervezte a versenyt, a brazil a rajtrácson ragadt a kezdés után, de így sem unatkozott, hiszen a felvezetőkör végére sikerült „beröffenteni” az autóját, és mivel a hétvégén ő volt a leggyorsabb (335.8 km/h), legalább száguldozhatott egy sort.
A LEGSZIKRÁZÓBB VERSENY – A lámpafényt megszoktuk, ahogy a kései kezdőidőpontot is, de ez a tűzijáték a célegyenes végén még mindig mosolyt csal az arcunkra. Minden versenyre ilyen aszfaltot!
A HÉTVÉGE „LEGMALDONADÓBB” JELENETE – Amikor azt gondolnánk, Pastor Maldonado már képtelen meglepni minket, a venezuelai mindig rárak egy lapáttal. A szokásos megcsúszások és botladozások mellett most a rajtnál alakított igazán nagyot PM13, akit egy kicsit megzavart Massa boxutcai startja, így elnézte a helyét, és rossz helyre állt be a rajtrácson...
A LEGMENŐBB MÉM – Naná, hogy Maldonadóhoz kapcsolódik a hétvége mémje is. Star Wars és F1? Ehhez nem kell kommentár…
A LEGTANÁCSTALANABB VERSENYZŐ – Nico Rosberg sem tudja igazán, mit szeretne. Az időmérőn arra panaszkodott a német, hogy Lewis Hamilton túlságosan lassú, és feltartotta, ezért nem tudott száguldozni. A versenyen aztán érdekes módon már nem volt gondja a németnek csapattársa tempójával…ENNYI, DOLGOZZÁTOK FEL – Lewis Hamiltont egész finoman a versenymérnöke megkérte, hogy egy picit gyorsuljon fel, ha nyerni akar, erre pedig ez a válasz érkezett: „Ennyit bír az autó, nem tudok gyorsabban menni!”
HA AZ AUTÓ NEM MEGY, KOMMENTÁLJ – Jenson Button egészen zseniális, a brit, miután realizálta, hogy esélye sincs vasárnap versenyezni, fogta magát, lehuppant a Twitter elé, és elkezdte élőben közvetíteni a közösségi oldalon a bahreini futamot. Végül is, gyakorolni kell, nagy valószínűséggel a nyugdíjazása után úgyis a kommentátori székben kap helyet Button.
REPÜL AZ IDŐ – Sebastian Vettel napra pontosan hat évvel ezelőtt ünnepelte első győzelmét a Red Bull pilótájaként. 2009-ben Kínában állhatott fel először a dobogó tetejére a német talpig kékben. Azóta nagyot fordult vele a világ.
EZT ELRONTOTTUK, HAJRÁ! – „Hova lett az előnyöm?” – kérdezte Hamilton idegesen. „Lewis, sajnáljuk, ezt a kerékcserét kicsit elrontottuk, sokkal lassabbak voltunk, mint terveztük… Ez van, hajrá!” – hallatszott a válasz a Mercedes csapatrádióján. Ki ne szeretne ilyen üzenetet kapni?
A LEGMENŐBB ÖTLET – A WTF1 lelkes szerkesztőinek fejéből pattant ki a zseniális ötlet, miszerint ideje lenne megtartani az „F1-es Éhezők viadalát”. A képlet egyszerű, minden autó Renault-motort kap, aki pedig utolsóként versenyben marad, nyer!
HALLOTTÁTOK? NEM? ÉN SEM… – A második helyen befutó Kimi Räikkönen nagyszerűen versenyzett Bahreinben, nem keveset vezetett is, ám a finn dolgát nem egyszerűsítette le, hogy egy szót sem hallott abból, amit a csapata a fülébe szeretett volna „súgni”. Ha nem felelnek, azért beszél Räikkönen magában is: „Elegem van ezekből az emberekből. Nem tudják, mit jelent a kék zászló?”
„IDIÓTA!” – Maradjunk még egy pillanatra a rádióknál, Hülkenberg ugyanis a hétvége legmorcosabb rádióüzenetét továbbította, miután összeért Ericssonnal. „Ez az idióta úgy vezet, mint egy őrült. Láttátok? Majdnem belém jött…” – bukott ki a német.
ILYEN A SZERENCSÉJE – Kimi Räikkönen a 2013-as Dél-koreai Nagydíj óta először állhatott dobogóra F1-es futamon, a finn legnagyobb bánatára azonban Bahreinben a pódiumon csak rózsavíz jár, alkohol nem…
REKORD, DE LEHETNE JOBB – Kiminek ez volt a hetedik bahreini dobogója, ami a legtöbb a verseny történetében. Ám egyszer sem nyert itt, négyszer lett 2., háromszor 3.
RENAULTŰZIJÁTÉK – A kínjában jópofa Christian Horner Ricciardo célba éréséről:„A tűzijátékot befejezték, szóval a motorunk is úgy érezte, ideje leállni. Három motort fogyasztottunk el négy versenyen…”
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.311 | átlag: 202.294 km/ó | 42. kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.624 | 0.313 mp h. | 38. |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.326 | 1.015 | 36. |
4. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:37.665 | 1.354 | 43. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.857 | 1.546 | 38. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.095 | 1.784 | 16. |
7. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:38.216 | 1.905 | 43. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.338 | 2.027 | 39. |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:38.422 | 2.111 | 27. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.653 | 2.342 | 40. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:38.725 | 2.414 | 36. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.948 | 2.637 | 53. |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:38.992 | 2.681 | 38. |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.094 | 2.783 | 12. |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:39.161 | 2.850 | 34. |
16. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:39.607 | 3.296 | 32. |
17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:40.651 | 4.340 | 13. |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:41.759 | 5.448 | 36. |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:42.033 | 5.722 | 36. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 4 | 93 |
2. | Nico Rosberg | – | 4 | 4 | 66 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 4 | 65 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 3 | 42 |
5. | Felipe Massa | – | – | 4 | 31 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | 30 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 19 |
8. | Felipe Nasr | – | – | 2 | 14 |
9. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 12 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
10. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 6 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 5 |
13. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 159 |
2. | Ferrari | 107 |
3. | Williams-Mercedes | 61 |
4. | Red Bull-Renault | 23 |
5. | Sauber-Ferrari | 19 |
6. | Lotus-Mercedes | 12 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Force India-Mercedes | 11 |