Vettel: Ez nem a két Red Bull között fog eldőlni

Vágólapra másolva!
2012.10.26. 17:03
null
Vettel pénteken nem nézi a többiek idejét (Fotó: Action Images)
Címkék
A Red Bull pilótái nagyon erős napot tudnak a hátuk mögött, ám Sebastian Vettel figyelmeztetett rá, hogy a komoly eltéréséket könnyen okozhatja a pálya szélsőséges viselkedése. A McLaren bokszában felemás hangulat uralkodott az első két szabadedzés után, de a versenytempóban Jenson Button és Lewis Hamilton egyaránt bízik, miközben Kimi Räikkönen meg abban reménykedik, hogy Lotusával mindkettejüknél gyorsabb lehet. A ferraris Fernando Alonso szerint nem lesz gond a gumikkal.

Mint annyiszor az elmúlt néhány évben, a Red Bull ismét uralta a pénteki szabadedzést, és kétséget sem hagyott a riválisokban, hogy Indiában is az osztrák istálló pilótái lesznek az időmérő és a futam első számú esélyesei. Ennek ellenére a világbajnoki címvédő, az egyéni pontversenyben most is élen álló Sebastian Vettel igyekezett hangsúlyozni, hogy a hétvégén nem csak az energiaitalos csapat gépei lesznek a pályán.

„Ez nem csupán Mark és én közöttem fog eldőlni – nyilatkozta Vettel. – A péntek mindig nehéz egy ilyen napon és főleg egy ilyen pályán, amelyen nagyon gyorsan javulnak a körülmények. Nem lennék meglepve, ha holnap kicsit máshogy nézne ki a dolog, de mivel voltak már rosszabb péntekjeink, elégedett vagyok. Nem akadtak komolyabb problémáink, ki tudtunk próbálni néhány új alkatrészt, most pedig meg kell néznünk, hogy sikerült-e előrelépnünk ezekkel, és reméljük, holnap még többet tudunk javulni. A pálya nagyon gyors ütemben javult, legalábbis mi ezt tapasztaltuk. Nem tudom, hogy a többiek hogyan teljesítettek, mert pénteken általában kikapcsolom az időeredményeket mutató képernyőt, de a pálya csak egyre jobb lett, és a vége felé már egészen komoly tapadást lehetett rajta találni. A hosszú menetem alatt meg is lepődtem, és ezzel szerintem mások is így voltak, annyit javultak a köridők.”

Csapattársa, Mark Webber alig több mint egy tizedmásodperccel maradt le Vettel mögött:

BUDDH INTERNATIONAL CIRCUIT

A pálya adatai:
Hossza: 5.137 km
Teljes versenytáv: 60 kör (308.2 km)
Körrekord: 1:27.249 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)

 

Tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:24.178; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:30:35.002; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (1:27.249; Red Bull)

„Egész jól mentek ma a dolgok – mondta az ausztrál –, de egy dolog a pole pozíció, és nyilvánvalóan egészen más a verseny, nekünk pedig természetesen mindkettőn jól kell teljesítenünk, amire egész jók az esélyeink. Az autó remekül működik, a csapat kiváló munkát végez és hihetetlenül motivált, ahogyan a pilóták is, tehát minden rendben. Nem lepődtünk meg azon, hogy a Pirellik könnyen túlmelegednek, ha egymás után túl sok gyors kört megyünk velük, ezt tapasztaltuk már néhány alkalommal. Sok versenyző, velünk együtt, a gyors köre után megy egy lassabbat, majd ismét gyorsat – ha tud egyet fújni a gumi, a következő körben valamivel jobban tapad. Az autópályán ez nem jön be, de nekünk működik. Az előzéssel itt az a probléma, hogy a második és harmadik szektorban az üldöző rendszerint nem tudja megfelelően felmelegíteni a gumijait, úgy pedig nehéz támadásba lendülni. A DRS valamelyest javíthat a helyzeten, de azért nem lesz egyszerű.”

Fernando Alonso mindkét gyakorláson a harmadik helyen végzett.

„Ez egy érdekes pálya – ecsetelte a spanyol világbajnok –, a leghosszabb egyenes után gyors kanyarok kombinációja következik, amelyekben élvezet autózni. Ma nagyon piszkos volt az aszfalt, ami megszokott olyan új pályáknál, amelyeket ritkán használnak. Holnap, amikor jobban fog tapadni, még nagyobb élvezetet nyújt majd a vezetés. A kondíciók, amelyek körről körre változnak, még nehezebbé teszik az erőviszonyok értelmezését. Figyelmesen át kell néznünk az adatokat, hogy a lehető legjobb döntéseket hozzuk a hétvégére vonatkozólag. Amit ma láttunk, az alapján azt mondhatom, hogy a gumikkal nem lesz gondunk."

A világbajnoki pontversenyben harmadik helyen álló Kimi Räikkönen az ötödik helyen zárta az edzésnapot.

„Tetszik a pálya, könnyebb volt megtanulnom, mint a koreait – magyarázta a finn –. Nem annyira technikás, de jó. Szeretek új országokba ellátogatni, mint amilyen ez is – sok éve versenyzem már, és mindig ugyanazokra a helyekre utazik az ember, így üdítő, amikor új város és új pálya megismerésére nyílik mód. Biztosan tudunk még gyorsulni egy kör erejéig, de nem vagyunk messze a legjobb tempónktól, és remélhetőleg gyorsabbak vagyunk a McLareneknél. Az autó jól működött, főleg a lágyabb gumikon, a keményebbel ugyanis nehezebb volt tapadást találni."

A hatodik legjobb kört teljesítő Lewis Hamilton lehetett vidámabb a két McLaren-pilóta közül.

„Egész jó nap volt, legalábbis az én oldalamon a garázsban – mesélte Hamilton. – Az autót jól viselkedett, de nem volt egyszerű minden körben a legjobbat kihozni az abroncsokból. Még nem vagyunk elég gyorsak, ám a gumik tartósságával és a versenytempóval meg vagyunk elégedve. Az utóbbinak különösen örültem: ha ebbe az irányba megyünk tovább, erősek lehetünk a versenyen. Valószínűleg elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy a harmadik vagy a negyedik helyen végezzünk az időmérőn, de ahhoz, hogy az első rajtkockáért lehessünk harcban, nagyon keményen kell dolgoznunk ma este. Úgy tűnik, a verseny megint szoros lesz.”

Jenson Button ezzel szemben inkább csapattársa eredményei alapján bizakodhat, hiszen számára nem úgy sikerült a péntek, ahogy tervezte.

„Ez a nap nem volt tökéletes – panaszkodott 2009 világbajnoka. – Délelőtt rendben voltak a köridőink, de a lágyabb keverékkel gondjaink adódtak délután. Volt egy váltóproblémám is a hosszú menetem alatt, amit a csapat vizsgál, és remélhetőleg ez holnap már nem okoz gondot. Lewis versenytempója ugyanakkor ígéretes. Néhány tizeddel még le vagyunk maradva az élmenőktől, de versenyben sokkal jobbak leszünk, mint rövid távon, ahol némi gondot jelent működésre bírnunk a gumikat. Szerencsére itt van lehetőség az előzésre, azonban a célunk továbbra is az, hogy a lehető legközelebb kvalifikáljuk magunkat az elejéhez.”

Michael Schumacher csak a 13. legjobb időt autózta a délutáni edzésen.

„A mai két tréningen főleg a versenytempón dolgoztunk, amely a végén már megfelelőnek tűnt – kezdte Schumacher. – Az autó egyensúlya rendben volt, főleg a lassú kanyarokkal tűzdelt első szektorban, és körülbelül azokat az eredményeket kaptuk, amelyekre a pálya karakterisztikája alapján számítottunk. A lágy abroncsokkal nem igazán sikerült jó kört összeraknom, de sikerült megvetnünk egy olyan alapot, amelyre a hétvége további részében építkezhetünk.”

INDIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:26.221 átlag: 213.984 km/ó 35 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:26.339 0.118 mp h. 33
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:26.820 0.599 34
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:27.022 0.801 38
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:27.030 0.809 40
6. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:27.131 0.910 38
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:27.182 0.961 24
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:27.233 1.012 37
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:27.397 1.176 36
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:27.738 1.517 36
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:28.004 1.783 32
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:28.178 1.957 39
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:28.222 2.001 37
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:28.239 2.018 37
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:28.296 2.075 23
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:28.455 2.234 40
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:28.596 2.375 38
18. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:29.167 2.946 35
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:29.320 3.099 43
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:29.606 3.385 22
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:30.950 4.729 37
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:31.113 4.892 35
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:31.372 5.151 20
24. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:31.493 5.272 31

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 7 13 215
2. Fernando Alonso 3 9 14 209
3. Kimi Räikkönen 6 15 167
4. Lewis Hamilton 3 6 12 153
5. Mark Webber 2 3 13 152
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 8 88
9. Felipe Massa 1 10 81
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Nico Hülkenberg 8 45
13. Paul di Resta 8 44
14. Michael Schumacher 1 7 43
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 5 9
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 367
2. Ferrari 290
3. McLaren-Mercedes 284
4. Lotus-Renault 255
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 89
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 21
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik