Vettel újra a pole-ban, ezúttal Webber indul mellőle

Vágólapra másolva!
2011.05.07. 12:54
Címkék
Sebastian Vettel a Török Nagydíjon is megszerezte az első rajtkockát, míg a hivatalos időmérőkön idén eddig százszázalékos német mellől Isztambulban Mark Webber rajtolhat. A Red Bull két pilótája a harmadik szakasz végén ki sem ment második mért körre, így is magabiztosan megverték riválisaikat. Nico Rosberg a 3., Lewis Hamilton a 4., míg a szombat délelőtti szabadedzés után sikerben reménykedő Michael Schumacher csak a 8. helyről startolhat vasárnap.
Sebastian Vettel továbbra is százszázalékos az idei időmérőkön (Fotó: Reuters)

Pénteki gondok ide vagy oda, Sebastian Vettel a Török Nagydíj hivatalos időmérő edzésén is hozta a „kötelezőt”, és az idén negyedszer is megszerezte az első rajtkockát a Red Bull-Renault-val. A világbajnoki címvédő a kvalifikáció 3. szakaszában még spórolhatott is a gumijaival, egy készlet lágy keverékű abroncsot megtartott a versenyre.

Így tett csapattársa, Mark Webber is, aki ugyan négy tizeddel kikapott Vetteltől, viszont kiszurkolta, hogy a harmadik szakasz végén támadásba lendülő riválisok mögötte maradjanak.

Az ellenfelek közül Nico Rosberg hozta a Mercedes kiváló formáját, Webbertől alig elmaradva lett harmadik, megelőzve a McLaren pilótáit és Fernando Alonsót.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5338 méter
A verseny: 58 kör, 309.396 km
Leggyorsabb kör: Montoya (2005) 1:24.770 (átlag: 226.693 km/óra)
Teljes gázzal: 16 mp a hátsó egyenesben, 63% a teljes pályán. Váltások egy körben: 42

Lewis Hamilton éppen hogy lecsúszott a 3. helyről, sőt Rosberggel (ő az utolsó etap elején maradt a boxban) és a Red Bull pilótáival ellentétben mindhárom lágy gumikészletét megkezdte.

Michael Schumacher a délelőtti második helyezése után csak a nyolcadik rajtkockát szerezte meg, ami csalódás lehet a hétszeres világbajnok számára.

Felipe Massa a harmadik szakaszban mért kör nélkül lett 10. – a brazillal súlyos taktikai hibát követett el a Ferrari, amely az első szakaszban annak ellenére küldte ki lágy gumin pilótáját, hogy Kobajasi Kamui az autója meghibásodása miatt biztos kieső volt, a három új csapat pilótáinak pedig esélyük sem volt arra, hogy megverjék a többieket.

1. SZAKASZ

A 3. szabadedzésről ide kattintva olvashat

Az edzés megkezdése előtt a levegő 18, a pálya 36 fokos volt.

Az időmérő előtt most már nem csak az számított nagy kérdésnek, ki hányadik helyről rajtolhat majd másnap, hanem az is, ki hány készlet gumit tud megspórolni a versenyre. Már előre látni lehetett, hogy ha az élcsapatok az első szakaszbancsak kemény keverékű gumit használnak, a Virginnek és a Hispaniának is kedveznek, mert azok így könnyebben beférhetnek a 107 százalékos keretbe. A 3. szabadedzésen ez mindenkinek sikerült.

A Ferrarinál sűrűsödtek a gondok, Fernando Alonsót péntek délután hidraulikai hiba hátráltatta, szombat délelőtt pedig a váltója a 6-os fokozatban ragadt. A csapat ezután motort cserélt Felipe Massa autójában, és alaposan megvizsgálta a spanyol erőforrását is.

Az időmérőt a biztos büntetés tudatában kezdte meg Jérome d'Ambrosio, a Virgin belga pilótája, aki pénteken figyelmen kívül hagyott néhány sárga zászlót. Öt rajthellyel sorolják hátrébb, de biztosan ő lett volna a legboldogabb, ha ez a büntetés teljes egészében megvalósul: a papírforma szerint ugyanis legfeljebb három pilótát előzhetett meg az időmérőn (s így is történt).

Elsőként Kobajasi Kamui hagyta el a boxutcát, de első mért körének végére lelassult, az autóját úgy kellett visszatolni a boxba – az első köridőt Vitantonio Liuzzi jegyezte 1:32.251 perccel.

A pálya jó állapotban volt, amihez az is hozzájárult, hogy a betétfutamok, a GP2-es és a – Kiss Pál Tamással kiegészült – GP3-as sorozat autói is Pirelli-gumikat használnak, és nem rontják, hanem javítják az aszfalt állapotát.

A legjobbak kemény keverékű gumikon hajtottak ki a pályára; Vettel 1:27.0-val állt az élre, hozzá Mark Webber került a legközelebb.

Schumacher feltartotta Hamiltont, aki a következő körében egy ezredre megközelítette Webbert.

Kobajasi kiszállt az autójából, és D'Ambrosio büntetése miatt az utolsó előtti rajtkockával számolhatott.

A középmezőny pilótái is csak kemény keverékű gumikat használtak, bíztak benne, hogy a Lotust meg tudják verni ezekkel a keverékekkel – Kobajasi volt ugyanis a biztos kieső.

Három perccel a vége előtt azonban Kovalainen még Di Resta előtt állt, ezért néhányan bevállalták a lágy gumis menetet – meglepetésre köztük volt Massa is a Ferrarival. Átvette a vezetést (26 ezreddel), de ezzel együtt nehezen magyarázható a Ferrari döntése.

A végén a papírformának megfelelően a három új csapat pilótái estek ki Kobajasi mellett, Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio, Liuzzi, Glock, Karthikeyan sorrendben. A 107 százalékos időt (1:33.103) az indiai is magabiztosan megverte (1:31.564).

2. SZAKASZ

Az után, hogy Kobajasi üzemanyag-adagolójának hibája lapossá tette az első szakaszt, a 15 perces második szekcióban már nagyobb nyüzsgésre lehetett számítani.

Az első mért kör Schumacheré volt, kemény keveréken 1:27.458-at ment, míg csapattársa, Rosberg 1.4 másodperccel rosszabbat – ezúttal a kemény keverékű abroncsok használata tűnt pazarlásnak, innen ugyanis csak lágy gumis körrel lehetett továbbjutással kalkulálni.

Webber lágy gumin 1:26.075-tel mutatkozott be, Vettel pedig 1:25.610-et futott. Hamilton kettejük közé jött be, Alonso szorosan mögéjük.

A hajrára a 11. helyen álló Schumacher megjelent lágy gumikon. Így tettek a többiek is, csak az első öt (Vettel, Hamilton, Webber, Alonso, Button) volt biztonságban.

Petrov és Schumi rövidesen biztosította a helyét a tízben. Így tett Rosberg is, aki bejött Vettel mögé, 2 tizeddel elmaradva honfitársától.

Az öt élcsapat pilótái közül utolsóként Heidfeld biztosította a továbbjutását, a végén előzte meg Barrichellót.

Ezzel az idén először pont a papíron legjobb öt csapat tíz pilótája jutott a harmadik szakaszba.

Mögöttük Barrichello, Sutil, Di Resta (a német az idén először verte meg újonc csapattársát), Maldonado, Pérez, Buemi, Alguersuari lett a sorrend.

3. SZAKASZ

Az utolsó szakasz előtt Massán kívül mindenkinek két készlet vadonatúj lágy gumija maradt, míg a brazilnak az első szakaszban elhasznált szett miatt csak egy.

Hatan korán kimentek, Massa, Schumi, Rosberg és Heidfeld pedig a boxban maradt.

Petrov 1:26.411-gyel mutatkozott be, de Button, majd Alonso is megelőzte. Webber 1:25.454-gyel állt az élre, mielőtt megjött Vettel, aki 1:25.049-cel átvette a vezetést.

Az első menet után Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Button, Petrov volt a sorrend, maradt hátra 4 perc.

Az utolsó menetre a négy pihenő is kiment a pályára, csak a két Red Bull-pilóta nem mozdult ezúttal a boxból.

Rosberg nem tudta megverni a Red Bull pilótáit, közben Schumacher csak a 8. rajtkockát szerezte meg, míg Massa mért kör nélkül visszament a boxba.

Hamilton maradt a 4., Alonso az 5., Button a 6., Petrov pedig a 7.

TÖRÖK NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:25.049
2.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:25.454
3.Nico RosbergnémetMercedes1:25.574
4.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:25.595
5.Fernando AlonsospanyolFerrari1:25.851
6.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:25.982
7.Vitalij PetrovoroszRenault1:26.296
8.Michael SchumachernémetMercedes1:26.646
9.Nick HeidfeldnémetRenault1:26.659
10.Felipe MassabrazilFerrariidő nélkül
11.Rubens BarrichellobrazilWilliams-Cosworth1:26.764
12.Adrian SutilnémetForce India-Mercedes1:27.027
13.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:27.145
14.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Cosworth1:27.236
15.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari1:27.244
16.Sébastien BuemisvájciToro Rosso-Ferrari1:27.255
17.Jaime AlguersuarispanyolToro Rosso-Ferrari1:27.572
18.Heikki KovalainenfinnLotus-Renault1:28.780
19.Jarno TrulliolaszLotus-Renault1:29.673
20.Jérome D'AmbrosiobelgaVirgin-Cosworth1:30.445
21.Vitantonio LiuzziolaszHispania-Cosworth1:30.692
22.Timo GlocknémetVirgin-Cosworth1:30.813
23.Narain KarthikeyanindiaiHispania-Cosworth1:31.564
24.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrariidő nélkül

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik