A Red Bull-istálló szerelői negyedórával az időmérő edzés megkezdése előtt is kőkeményen dolgoztak Mark Webber autóján, amelyen tönkrement a KERS. Az ausztrál nem is tudta használni a mozgásienergia-átalakítót, amely nélkül eleve hátrányban indult riválisaival szemben.
A Red Bull azonban ragaszkodott stratégiájához, és az első szakaszban mindkét pilótáját kemény keverékű gumikon küldte ki a pályára. Az utóbb idei harmadik pole pozícióját is megszerző Sebastian Vettel és a hasonlóan eljáró McLaren pilótái továbbjutottak, de Webber pórul járt, és a 18. helyen kiesett az első szakaszban. Legfeljebb annyi öröme lehet, hogy mögüle is KERS nélküli autók rajtolnak, így nem veszít annyi pozíciót a rajt után, mint egy hete Malajziában.
A McLarennél Jenson Button megverte a második rajtkockáért folytatott csatában Lewis Hamiltont, aki az egyik lágy gumiját a versenyre tartalékolva csak egy gyors kört futott az időmérő harmadik szakaszában.
Nem jutott be az utolsó, tízperces etapba a 14. rajtkockát megszerző Michael Schumacher és a múlt heti versenyt a 3. helyen záró, ezúttal 16. Nick Heidfeld, akiken Vitalij Petrov műszaki hibás autója fogott ki a második szakasz hajrájában, és a boxutcai várakozás során lehűlő gumijaival nem tudott elég jó kört futni.
Nico Rosberg viszont idei legjobb eredményét elérve 4. lett, míg Fernando Alonso ezt a futamot is az 5. rajtkockából kezdi meg.
„Azt hittük, elég jók leszünk ahhoz, hogy a kemény keverékű gumikon is bejussunk a második szakaszba, de sajnos nem így volt, túl lassú voltam – mondta Webber a BBC-nek. – Tényleg azt hittük, hogy nem lesz szükség a lágyra, de tévedtünk." |
A 25. születésnapját ünneplő Paul di Resta eddigi legjobbjával, 8. rajthellyel rukkolt elő, míg a 69. életévét betöltő Sir Frank Williams nem lehet ennyire boldog autói teljesítménye miatt: Rubens Barrichello a 15., Pastor Maldonado a 17. rajtkockát szerezte meg.
AZ IDŐMÉRŐ KRÓNIKÁJA
1. SZAKASZ
Az időmérő elején Sergio Pérez hagyta el elsőként a boxutcát. Az első, 20 perces szakaszban hét pilóta esik ki, azaz a 18-24. rajtkocka sorsa dől el. A szabadedzések alapján a három új csapat biztos kiesőnek számít. Az egyik kérdés, ki jár még pórul (Ausztráliában Nick Heidfeld, egy hete Malajziában Pastor Maldonado volt az áldozat), a másik, hogy mindenki bekerül-e a 107 százalékos zónába, azaz rajtolhat-e vasárnap.
Pérez 1:37.585-ös idejét Jenson Button 1:36.778 percre javította, míg Jaime Alguersuari a lágy gumikon 1:36.156-ot repesztett. A két abroncs között itt is egy-másfél másodperc a különbség, s a Toro Rosso spanyoljának idejéből úgy tűnik, az élmezőnynek is be kell vetnie a lágyakat az első szakaszban. Persze Vettelt leszámítva…
Lewis Hamilton 1:36.091-es időt futott a kemény keverékű gumikon, Vettel ezt 1:35.891-re javította. A német egy lassúbb kör után 1:35.674-et futott, a két Hispania 1:41-en belüli ideje bőven a 107 százalékos határon (1:42.371) belül tartotta őket.
Hat perccel az edzés vége előtt a két Renault állt az új csapatok előtt, de Heidfeld az edzés legjobb első szektorával kezdte meg következő mért körét. A pénteken kétszer is kicsúszó német a lágy gumikon feljött a második helyre, Petrovnak azonban még javítania kellett.
A lágy gumival Paul di Resta feljött a második helyre, ami azt jelentette, hogy a McLarennek valóban félnie kellett. Fernando Alonso nem kockáztatott a Ferrarival, és 1:35.389-cel be is jött az első helyre. Button és Hamilton Vettelhez hasonlóan bent maradt a boxban, miközben Petrov feljött az első helyre, és Schumacher esett vissza a 18. pozícióba.
Webber is a kemény keverékű gumikon volt kint a pályán, de utolsó köre előtt a 18. helyen állt. A Malajziában ugyanezzel a kockázattal majdnem pórul járó Webber utolsó körén múlt, hogy továbbjut-e.
Az ausztrál túl gyenge kört futott, és kiesett! A 15 fokos időben, 23 fokos aszfalton a kemény keverékű gumi nem tudott eléggé felmelegedni, ez lett az ausztrál veszte.
Vettel végül a 6., Button a 10., Hamilton a 12. helyen jutott tovább. Rajtuk és Webberen kívül mindenki más lágy gumin futotta leggyorsabb körét – Vettel és a McLarenek viszont két menetet futhatnak az időmérő harmadik szakaszában, vagy megtarthatnak egy vadonatújat a versenyre. Webbernek három is maradt, de ezzel most nem boldog…
Webber mögül a két Lotus, a két Virgin (Jérome D'Ambrosio megverte Timo Glockot), majd a két Hispania rajtolhat.
2. SZAKASZ
A negyedórás 2. szakaszt a két Toro Rosso nyitotta meg. A ferrarisok ugyanazt a készlet lágy gumit tették fel, amelyet az első szakaszban használtak.
Vettel és a két McLaren új lágy gumikat használt, Hamilton 1:34.486 perces idővel állt az élre, megelőzve Buttont és a harmadik Vettelt. Alonso hat tizedre volt az angoltól a használt Pirelliken.
Az első menetek végén a két-két McLaren, Ferrari és Force India mellett Vettel, Jaime Alguersuari, Pérez és Nico Rosberg volt az első tízben.
Közben Webber az FIA irodájába ment, hogy a gumik miatt reklamáljon… Más források szerint csak az iránt érdeklődött, hová kell mennie a mérlegeléshez.
Az utolsó percekben a két McLaren-pilótán és Vettelen kívül mindenki a pályára hajtott. Petrov feljött a negyedik helyre, de Renault-ja megállt a pályán.
Sárga zászlót lengettek, a riválisoknak lassítaniuk kellett, köztük Petrov csapattársának, a szakaszban addig mért kör nélkül álló Heidfeldnek is. Közben piros zászlóval leállították az edzést, úgyhogy megszűnt ez a probléma. Két perc maradt hátra az időmérő második szakaszából, ezalatt kényelmesen el lehet kezdeni egy gyors kört, igaz, nagy forgalom várható.
Alonso viszont vadonatúj lágy gumiján a gyors körének utolsó szektorában járt az edzés megszakításakor, a ferrarisnak odalett a második szett új gumija is, és csak egy vadonatúj lágy maradt számára.
A pénteken Pastor Maldonado autójával rengeteget bajlódó kínai pályabírók ezúttal sem álltak a helyzet magaslatán, hosszú percekig meg sem tudták mozdítani a valószínűleg hidraulikai probléma miatt meghibásodó Renault-t.
Az újrakezdésnél Rosberg a 12., Schumacher a 14., Heidfeld a 17. helyen állt, innen próbáltak javítani. Petrov 1:35.149-es idejével várhatóan bebiztosította magának a 10. rajtpozíciót, de lehet, hogy autója meghibásodása miatt a boxutcából kell rajtolnia.
Az újraindulás után a pályán versenyjelenetek alakultak ki az első helyért, Massa és Pérez autója majdnem össze is ért. A Toro Rosso pilótái a boxban maradtak (Vettellel és a mclarenesekkel), a többiek egymás után robogtak a pályán.
A végén Rosberg beverekedte magát az első tízbe, de Schumacher és Heidfeld pórul járt.
A 11. rajtkocka Adrian Sutilé lett, mögötte 12. Pérez, 13. Kobajasi, 14. Schumacher, 15. Barrichello, 16. Heidfeld és 17. Maldonado.
3. SZAKASZ
A tízperces záró etapra Hamiltonnak, Buttonnak és Vettelnek két-két vadonatúj lágy gumikészlete maradt. Button és Vettel ki is ment a pályára, Hamilton bent maradt a boxban, akárcsak Alonso, Massa, Rosberg, Di Resta, Sébastien Buemi és Jaime Alguersuari. A két Toro Rosso később szintén útnak indult.
Vettel az első két szektorban gyorsabb volt Buttonnál, és a záró szektorban is megverte az angolt, 1:33.706-tal állt az élre. Button 1:34.421-es kört futott.Vettel idejénél jobbal még senki sem szerezte meg itt az első rajtkockát, Michael Schumacher 2004-es versenyen futott leggyorsabb köre viszont 1:32.238 perc volt.
A Toro Rosso pilótái 1:36 percen kívüli eredményt értek el.
Az edzés hajrájában Petrovon és a két Toro Rossón kívül mindenki a pályára hajtott. A mért körét be sem fejező, inkább a boxba hajtó Vettel mögött végül a Button, Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa, Alguersuari, Di Resta, Buemi sorrend alakult ki.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:33.706 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.421 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.463 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.670 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.119 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.145 |
7. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.158 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.190 |
9. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.203 |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | idő nélkül |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:35.874 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.053 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.236 |
14. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:36.457 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:36.465 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:36.611 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:36.956 |
18. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.468 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:37.894 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:38.318 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:39.119 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:39.708 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:40.212 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:40.445 |