Vettel újra a pole-ban, Webber viszont csak a 18.

Vágólapra másolva!
2011.04.16. 07:54
Címkék
Sebastian Vettel zárta az élen a Kínai Nagydíj hivatalos időmérő edzését, így az idény harmadik futamát is az első rajtkockából kezdheti meg Jenson Button, Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Fernando Alonso elől. A Red Bullnak így sem tökéletes a hétvégéje, Mark Webber autójában nem volt KERS az időmérő edzésen, ennek ellenére továbbjuthatott volna az első szakaszból, de kemény keverékű gumijain nem tudott elég jó kört futni, és csak a 18. rajtkockát szerezte meg.

A Red Bull-istálló szerelői negyedórával az időmérő edzés megkezdése előtt is kőkeményen dolgoztak Mark Webber autóján, amelyen tönkrement a KERS. Az ausztrál nem is tudta használni a mozgásienergia-átalakítót, amely nélkül eleve hátrányban indult riválisaival szemben.

Mark   Webber Malajziában még megúszta a kockázatos 
 első szakaszt, Kínában már nem (Fotó: Reuters)
Mark Webber Malajziában még megúszta a kockázatos első szakaszt, Kínában már nem (Fotó: Reuters)

A Red Bull azonban ragaszkodott stratégiájához, és az első szakaszban mindkét pilótáját kemény keverékű gumikon küldte ki a pályára. Az utóbb idei harmadik pole pozícióját is megszerző Sebastian Vettel és a hasonlóan eljáró McLaren pilótái továbbjutottak, de Webber pórul járt, és a 18. helyen kiesett az első szakaszban. Legfeljebb annyi öröme lehet, hogy mögüle is KERS nélküli autók rajtolnak, így nem veszít annyi pozíciót a rajt után, mint egy hete Malajziában.

A McLarennél Jenson Button megverte a második rajtkockáért folytatott csatában Lewis Hamiltont, aki az egyik lágy gumiját a versenyre tartalékolva csak egy gyors kört futott az időmérő harmadik szakaszában.

Nem jutott be az utolsó, tízperces etapba a 14. rajtkockát megszerző Michael Schumacher és a múlt heti versenyt a 3. helyen záró, ezúttal 16. Nick Heidfeld, akiken Vitalij Petrov műszaki hibás autója fogott ki a második szakasz hajrájában, és a boxutcai várakozás során lehűlő gumijaival nem tudott elég jó kört futni.

Nico Rosberg viszont idei legjobb eredményét elérve 4. lett, míg Fernando Alonso ezt a futamot is az 5. rajtkockából kezdi meg.

WEBBER: LASSÚ VOLTAM
„Azt hittük, elég jók leszünk ahhoz, hogy a kemény keverékű gumikon is bejussunk a második szakaszba, de sajnos nem így volt, túl lassú voltam – mondta Webber a BBC-nek. – Tényleg azt hittük, hogy nem lesz szükség a lágyra, de tévedtünk."

A 25. születésnapját ünneplő Paul di Resta eddigi legjobbjával, 8. rajthellyel rukkolt elő, míg a 69. életévét betöltő Sir Frank Williams nem lehet ennyire boldog autói teljesítménye miatt: Rubens Barrichello a 15., Pastor Maldonado a 17. rajtkockát szerezte meg.

AZ IDŐMÉRŐ KRÓNIKÁJA

1. SZAKASZ

Az időmérő elején Sergio Pérez hagyta el elsőként a boxutcát. Az első, 20 perces szakaszban hét pilóta esik ki, azaz a 18-24. rajtkocka sorsa dől el. A szabadedzések alapján a három új csapat biztos kiesőnek számít. Az egyik kérdés, ki jár még pórul (Ausztráliában Nick Heidfeld, egy hete Malajziában Pastor Maldonado volt az áldozat), a másik, hogy mindenki bekerül-e a 107 százalékos zónába, azaz rajtolhat-e vasárnap.

Pérez 1:37.585-ös idejét Jenson Button 1:36.778 percre javította, míg Jaime Alguersuari a lágy gumikon 1:36.156-ot repesztett. A két abroncs között itt is egy-másfél másodperc a különbség, s a Toro Rosso spanyoljának idejéből úgy tűnik, az élmezőnynek is be kell vetnie a lágyakat az első szakaszban. Persze Vettelt leszámítva…

Lewis Hamilton 1:36.091-es időt futott a kemény keverékű gumikon, Vettel ezt 1:35.891-re javította. A német egy lassúbb kör után 1:35.674-et futott, a két Hispania 1:41-en belüli ideje bőven a 107 százalékos határon (1:42.371) belül tartotta őket.

Hat perccel az edzés vége előtt a két Renault állt az új csapatok előtt, de Heidfeld az edzés legjobb első szektorával kezdte meg következő mért körét. A pénteken kétszer is kicsúszó német a lágy gumikon feljött a második helyre, Petrovnak azonban még javítania kellett.

A lágy gumival Paul di Resta feljött a második helyre, ami azt jelentette, hogy a McLarennek valóban félnie kellett. Fernando Alonso nem kockáztatott a Ferrarival, és 1:35.389-cel be is jött az első helyre. Button és Hamilton Vettelhez hasonlóan bent maradt a boxban, miközben Petrov feljött az első helyre, és Schumacher esett vissza a 18. pozícióba.

Webber is a kemény keverékű gumikon volt kint a pályán, de utolsó köre előtt a 18. helyen állt. A Malajziában ugyanezzel a kockázattal majdnem pórul járó Webber utolsó körén múlt, hogy továbbjut-e.

Az ausztrál túl gyenge kört futott, és kiesett! A 15 fokos időben, 23 fokos aszfalton a kemény keverékű gumi nem tudott eléggé felmelegedni, ez lett az ausztrál veszte.

Vettel végül a 6., Button a 10., Hamilton a 12. helyen jutott tovább. Rajtuk és Webberen kívül mindenki más lágy gumin futotta leggyorsabb körét – Vettel és a McLarenek viszont két menetet futhatnak az időmérő harmadik szakaszában, vagy megtarthatnak egy vadonatújat a versenyre. Webbernek három is maradt, de ezzel most nem boldog…

Webber mögül a két Lotus, a két Virgin (Jérome D'Ambrosio megverte Timo Glockot), majd a két Hispania rajtolhat.

2. SZAKASZ

A negyedórás 2. szakaszt a két Toro Rosso nyitotta meg. A ferrarisok ugyanazt a készlet lágy gumit tették fel, amelyet az első szakaszban használtak.

Vettel és a két McLaren új lágy gumikat használt, Hamilton 1:34.486 perces idővel állt az élre, megelőzve Buttont és a harmadik Vettelt. Alonso hat tizedre volt az angoltól a használt Pirelliken.

Az első menetek végén a két-két McLaren, Ferrari és Force India mellett Vettel, Jaime Alguersuari, Pérez és Nico Rosberg volt az első tízben.

Közben Webber az FIA irodájába ment, hogy a gumik miatt reklamáljon… Más források szerint csak az iránt érdeklődött, hová kell mennie a mérlegeléshez.

Az utolsó percekben a két McLaren-pilótán és Vettelen kívül mindenki a pályára hajtott. Petrov feljött a negyedik helyre, de Renault-ja megállt a pályán.

Sárga zászlót lengettek, a riválisoknak lassítaniuk kellett, köztük Petrov csapattársának, a szakaszban addig mért kör nélkül álló Heidfeldnek is. Közben piros zászlóval leállították az edzést, úgyhogy megszűnt ez a probléma. Két perc maradt hátra az időmérő második szakaszából, ezalatt kényelmesen el lehet kezdeni egy gyors kört, igaz, nagy forgalom várható.

Alonso viszont vadonatúj lágy gumiján a gyors körének utolsó szektorában járt az edzés megszakításakor, a ferrarisnak odalett a második szett új gumija is, és csak egy vadonatúj lágy maradt számára.

A pénteken Pastor Maldonado autójával rengeteget bajlódó kínai pályabírók ezúttal sem álltak a helyzet magaslatán, hosszú percekig meg sem tudták mozdítani a valószínűleg hidraulikai probléma miatt meghibásodó Renault-t.

Az újrakezdésnél Rosberg a 12., Schumacher a 14., Heidfeld a 17. helyen állt, innen próbáltak javítani. Petrov 1:35.149-es idejével várhatóan bebiztosította magának a 10. rajtpozíciót, de lehet, hogy autója meghibásodása miatt a boxutcából kell rajtolnia.

Az újraindulás után a pályán versenyjelenetek alakultak ki az első helyért, Massa és Pérez autója majdnem össze is ért. A Toro Rosso pilótái a boxban maradtak (Vettellel és a mclarenesekkel), a többiek egymás után robogtak a pályán.

A végén Rosberg beverekedte magát az első tízbe, de Schumacher és Heidfeld pórul járt.

A 11. rajtkocka Adrian Sutilé lett, mögötte 12. Pérez, 13. Kobajasi, 14. Schumacher, 15. Barrichello, 16. Heidfeld és 17. Maldonado.

3. SZAKASZ

A tízperces záró etapra Hamiltonnak, Buttonnak és Vettelnek két-két vadonatúj lágy gumikészlete maradt. Button és Vettel ki is ment a pályára, Hamilton bent maradt a boxban, akárcsak Alonso, Massa, Rosberg, Di Resta, Sébastien Buemi és Jaime Alguersuari. A két Toro Rosso később szintén útnak indult.

Vettel az első két szektorban gyorsabb volt Buttonnál, és a záró szektorban is megverte az angolt, 1:33.706-tal állt az élre. Button 1:34.421-es kört futott.Vettel idejénél jobbal még senki sem szerezte meg itt az első rajtkockát, Michael Schumacher 2004-es versenyen futott leggyorsabb köre viszont 1:32.238 perc volt.

A Toro Rosso pilótái 1:36 percen kívüli eredményt értek el.

Az edzés hajrájában Petrovon és a két Toro Rossón kívül mindenki a pályára hajtott. A mért körét be sem fejező, inkább a boxba hajtó Vettel mögött végül a Button, Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa, Alguersuari, Di Resta, Buemi sorrend alakult ki.

KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.706
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.421
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:34.463
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.670
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.119
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.145
7. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:36.158
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.190
9. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:36.203
10. Vitalij Petrov orosz Renault idő nélkül
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:35.874
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.053
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.236
14. Michael Schumacher német Mercedes 1:36.457
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:36.465
16. Nick Heidfeld német Renault 1:36.611
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:36.956
18. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.468
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:37.894
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:38.318
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:39.119
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:39.708
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:40.212
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:40.445
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik