Csak két új fejlesztésű szárnyat szállított az osztrák gyár a hétvégi versenyre, ám miután az utolsó szabadedzésen Vettel megpördült, és összetörte a sajátját, az istálló azt a döntést hozta, hogy a világbajnoki pontversenyben jobban álló (3. Vettel 115 pont, 4. Webber 103), és az utolsó gyakorláson jobb eredményt elérő német autójára szerelik a Webber Red Bullján lévőt.
Öthelyes rajtbüntetéssel sújtották Vitantonio Liuzzit, a Force India olasz pilótáját, miután a Formula–1-es Brit Nagydíj időmérő edzésén feltartotta a Williams német versenyzőjét, Nico Hülkenberget. |
Liuzzi így az eredetileg megszerzett 15. helyett a 20. pozícióból indulhat. |
Amikor Webbert az esetről kérdezték, természetesen elégedetlenségének adott hangot. „Úgy hiszem, a csapat örül a mai eredmények…” – majd hozzátette, sokkal, de sokkal szívesebben indulna a harmadik rajthelyről, mint a másodikról.
„Szívesebben indulnék a harmadik helyről, mert tudjuk, hogy a másik oldal jó része olyan mint a sz..” – folytatta Webber.
Vettel ugyanakkor elutasította, hogy a csapat kivételezne vele szemben, és úgy érzi, hogy a két fejlesztés között elenyésző a különbség.
„Szerintem, ha visszanézünk az időmérő edzésre, láthatjuk, hogy nagyon szoros volt. A első etapban nagyjából azonos időt mentünk, a másodikban én voltam hátrányban, míg a végén én jöttem ki jobban. Nem gondolom, hogy a szárnykérdésre egyértelmű választ tudunk adni” – nyilatkozta Vettel.
A harmadik helyen záró kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso pozitívan értékelte a Ferrari fejlődését, ám elmondása szerint a versenyen a legfőbb feladata a Red Bullok mögötti legjobb hely megőrzése lesz.
„Kanadában és Valenciában is erős futamot teljesítettünk, de nem szereztünk annyi pontot, amennyit szerettünk volna. Most ismét versenyképesek vagyunk, és remélhetőleg vasárnap sok egységgel gyarapítjuk pontjaink számát” – nyilatkozta Alonso.
„Tudjuk ugyanakkor, hogy a gyors kanyarokkal teli silverstone-i pályán a Red Bullok az esélyesek, és szoros lesz a csata a Renault-val, a McLarennel és a Mercedesszel” – zárta mondandóját a Ferrari spanyol pilótája.
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:30.841 | 1:30.480 | 1:29.615 |
2. Webber | Red Bull-Renault | 1:30.858 | 1:30.114 | 1:29.758 |
3. Alonso | Ferrari | 1:30.997 | 1:30.700 | 1:30.426 |
4. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:31.297 | 1:31.118 | 1:30.556 |
5. N. Rosberg | Mercedes | 1:31.626 | 1:31.085 | 1:30.625 |
6. Kubica | Renault | 1:31.680 | 1:31.344 | 1:31.040 |
7. Massa | Ferrari | 1:31.313 | 1:31.010 | 1:31.172 |
8. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:31.424 | 1:31.126 | 1:31.175 |
9. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:31.533 | 1:31.327 | 1:31.274 |
10. M. Schumacher | Mercedes | 1:32.058 | 1:31.022 | 1:31.430 |
11. Sutil | Force India-Mercedes | 1:31.109 | 1:31.399 | |
12. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:31.851 | 1:31.421 | |
13. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:32.144 | 1:31.635 | |
14. Button | McLaren-Mercedes | 1:31.435 | 1:31.699 | |
15. Petrov | Renault | 1:31.638 | 1:31.796 | |
16. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.901 | 1:32.012 | |
17. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:32.430 | ||
18. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:34.405 | ||
19. Glock | Virgin-Cosworth | 1:34.775 | ||
*20. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:32.226 | 1:31.708 | |
21. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:34.864 | ||
22. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:35.212 | ||
23. Chandhok | HRT-Cosworth | 1:36.576 | ||
24. Jamamoto | HRT-Cosworth | 1:36.968 | ||
*Liuzzi öthelyes rajtbüntetést kapott Hülkenberg feltartásáért. |