Visszapillantótükörben a Magyar Nagydíj

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.08.22. 13:23
Címkék
Valljuk meg, a 17. Magyar Nagydíj nem sok eséllyel pályázik az év versenyének címére, és az orvosok is nyugodtan felírhatják a magas koleszterinszintű pácienseiknek. A Ferrarik annyival jobbak voltak, hogy elérkezett az az idő, amikor már a technikai igazgatónak, Ross Brawnnak mentegetőznie kellett a sikerek miatt.
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
Giancarlo Fisichella ismét megvillantotta tehetségét
A vörösök csapatvezetője úgy védekezett, hogy a többi csapat nem fejlődött elég dinamikusan, és az ő hibájuk az, hogy ennyire uralják a mezőnyt. A Scuderia dominanciájára nem is érdemes már több szót vesztegetni, az ő "szférájukban” már úgyis eldőlt minden. Figyelmünket vessük inkább azokra, akik még tündökölni tudtak ezen az amúgy igen szürkére sikeredett hétvégén.
A versenyen említésre méltó momentumai csak a két McLarennek, David Coulthardnak és Kimi Räikönnennek, valamint negatív értelemben Juan-Pablo Montoyának voltak. A finn szupertehetség ugyanis a Hungaroringen egyre ritkábban látható manőverrel előzte meg kolumbiai ellenfelét, majd utóbbi elhagyta a pályát, elvesztve minden esélyt egy komolyabb eredményre. A wokingiak szombathoz képest egyébként látványosan javulva araszoltak előre (úgy tűnik, megtalálták az autó hiányolt egyensúlyát), így az ötödik-hatodik sorból a negyedik-ötödik pozícióba küzdötték magukat.
A hétvége legnagyobb meglepetését azonban mégsem ők, hanem két másik pilóta okozta: Giancarlo Fisichella és Felipe Massa. A két pilóta szombaton hatalmas meglepetésre az ötödik, illetve hatodik rajtpozíciót szerezte meg, egy nappal később pedig egyetlen hellyel bár, de a McLaren feltámadásának köszönhetően visszaestek a rajtjukhoz képest; elmondható azonban, hogy mindvégig egyenletesen versenyeztek. Felipe Massa eredménye azért is figyelemre méltó, mivel a brazil pilótát mostanában sok támadás éri szertelensége miatt, és különösen Nick Heidfelddel való összehasonlítás tekintetében (az edzéspárbaj 10-3 a német javára).

Interjú Giancarlo Fisichellával

- Boldog lehet, hogy pontot szerzett egy olyan versenyen, amelyiken ilyen kevesen estek ki.
- Nagyon kemény verseny volt! Fantasztikusan rajtoltam, és az első kerékcseréig elég jól mentem. A boxkiállásom után viszont a lekörözöttek sokszor akadályoztak, ezért veszítettem pár másodpercet, sőt, majdnem a hatodik helyem is elvesztettem. Emiatt kicsit csalódott vagyok. Mindenesetre a McLaren sajnos ma sokkal gyorsabb volt nálunk, emiatt vesztettünk két helyet. A hatodik hely egyébként nem rossz eredmény. A maximumot hoztam ki magamból és a kocsiból is, úgyhogy minden rendben.
- Az autó egyensúlya változatlan volt a versenyen?
- Nem. Az elején, amikor teli tankkal versenyeztem egy kicsit alulkormányzott volt a kocsi, a boxkiállások előtt, és a verseny végén viszont túlkormányzottá vált. Nyomtam, ahogy csak tudtam, és közben figyeltem a mögöttem lévők és a köztem lévő különbséget. Ezt látva biztos voltam a dolgomban.
- Fizikálisan nehéz versenyen van túl?
- Igen, fizikailag nagyon megviselt. Ez az egyik legrosszabb pálya a Formula-1-ben ilyen szempontból. De jól vagyok, és hiba nélkül mentem. Csak egy kicsit izzadt vagyok!
- A hétvége előtt gondolta volna, hogy az autó ennyire versenyképes lesz ezen a pályán?
- Őszintén szólva, azt nem, hogy ennyire, és főleg nem az időmérőn.
- Spa az egyik kedvenc pályája. Várja már a belga versenyt?
- Igen, nagyon várom, főleg mivel az autó egyre versenyképesebbé válik. Ismét kapunk majd egy új motort az időmérőre, úgyhogy remélem, jól szerepelünk majd.
- Biztató-e a jövőre nézve a Jordan és a Ford közötti szerződés?
- Szerintem nagyon is! Nagyon örülök neki! Viszont csalódott vagyok amiatt, hogy váltanunk kellett, mert a Hondánál keményen dolgoznak, és ez érezhető is, hiszen egyre jobb a motor.
- Mekkora jelentőséggel bír az Ön számára az, hogy Eddie Jordannek ezentúl nem kell fizetnie majd külön a motorokért, mivel ez egy gyári támogatás lesz a jövőben?
- Szerintem nagyon jó döntés. Fontosabb megtakarítni a pénzt és azt csak az autóra és nem a motorokra költeni.
Több forrásból is hallani, miszerint Peter Sauber erősen gondolkodik a helyettesítésén, ezért nagy nyomás nehezedik rá. Nos, úgy tűnik, ezen a nagydíjon a 21 éves Massára mindez ösztönzőleg hatott, és ezt a verseny előtt is hangoztatta: – Mindenki megláthatja, hogy megérdemlem a helyem, bizonyítani fogok – harsogta a roppant vidám brazil, és így is történt. A tapasztaltabb Heidfeldnél gyorsabban alkalmazkodott a nehéz pályához, ahhoz, ahol egyébként még sosem versenyzett. Már a pénteki szabadedzésen is igyekezett minél több tapasztalatot gyűjteni, szombaton pedig már látszott, hogy elsajátította az íveket, és élvezte a pályát. Különösen a célegyenes utáni kanyart támadta agresszíven. A versenyen pedig mindvégig tartani tudta Fisichella tempóját, és egészen addig a McLarenek támadásait is, amíg a boxban meg nem előzték.
Fisico edzésteljesítménye is szenzációs, annak tükrében, hogy csapattársa, a japán Szato Takuma csak a tizennegyedik helyet szerezte meg, egy másodperccel lemaradva az olasz mögött, igaz, ő is debütált a Hungaroringen, és bár a szabadedzéseken úgy tűnt, fel tudja venni csapattársa gyorsaságát, az időmérőn problémákkal küszködött. Tény, hogy Szato eddig a többi pályán sem remekelt, és talán kell még neki kis idő a Formula-1-hez való alkalmazkadáshoz, mindez azonban nem von le semmit Fisichella ötödik helyének értékéből. A Jordan római pilótája sokadszor bizonyítja be, hogy a technikás pályákon igenis lehet rá számítani, hiszen Monacóban akármilyen versenyautóval áll is rajthoz, sorozatosan kiugró eredményeket ér el a többi pályához képest, és aktuális csapattársánál is rendre gyorsabbnak bizonyul. (Szatóval szemben ez az arány 9-3.) Fisichella kicsit Jean Alesi pályafutását járja be, akinek tehetségét, és gyorsaságát soha senki nem vonta kétségbe, igazi nagy kiugrása azonban sosem volt. Eddig Giancarlót is elkerülték a versenyképesebb csapatok, és az a bizonyos első győzelem sem akar összejönni, pedig már a 104. nagydíján is túljutott. Mindezidáig öt második hely és négy harmadik fűzödik a nevéhez, de bármikor várhatunk tőle meglepetést. Magyarországon ismét megvillanthatta tehetségét, így a Ferrarik mellett ő is reflektorfénybe kerülhetett. Szerződése még jövőre a Jordanhez köti, és mivel a nagycsapatoknál már elkeltek a helyek, abban bízik, hogy az ír istállóval is felemelkedhet az őt megillető helyre. A brit Autosport magazin faggatta őt a Magyar Nagydíjon. Az interjút keretes írásunkban olvashatják.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik