Pénteken még a McLarenek diktálták a tempót

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.08.30. 17:14
Címkék
Jól kezdődött a McLaren számára a Belga Grand Prix, mivel a két ezüstnyíl dominált a spái verseny második szabadedzésén. A már csapatban is világbajnok Ferrarinak habár a délelőtti edzést ők nyerték, ezúttal meg kellett elégedniük a harmadik-negyedik hellyel.
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Kimi Räikkönen nem kímélte a McLarent
Az edzés alaphangját Michael Schumacher adta meg, amikor nyolc perc elteltével 1:48.985-öt repesztett, majd csapattársa percei következtek. A délelőtti edzést besöprő brazil 1:48.527-tel vágott vissza. Ekkor még senki sem gondolta volna, hogy a huszonkettedik percben már a két McLarennel kezdődik a lista.
Először Coulthard tett téglát a gázpedálra, és 1:47 alá merészkedett, majd csapattársa Kimi Räikkönen is kidöngetett, és egyből talált néhány csapattársa által elhullajtott századmásodpercet. Ezt a repülő skót sem tűrhette, és visszavágott a tejfelesszájú finnek, aki nem tisztelvén az idősebbet, egy 1:47.196-tal tudtára adta DC-nek (és a mezőnynek), hogy ez a játék nem a korról szól.
A Ferrarinál Michael Schumacher már beletörődött a még pénteken is szokatlan leosztásba, de Barrichello nem húzta szorosra gyeplőt: miután a szerelőkkel a sokadik aerodinamikai beállítást is kipróbálták, hét perccel az edzés vége előtt úgy döntött, megnézi hol is van az a bizonyos határ, amelyet az autó a jelenlegi paraméterekkel ezen a pályán még megenged. Próbálkozását – fogalmazzunk úgy – elméleti siker koronázta, hiszen a Malmedyben, amely egy hármasban, kb. 170 km/h-val abszolválandó jobbos, az említett határt felülről súrolta, így elemzését a kavicságyban volt kénytelen folytatni.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, második szabadedzés:

1. Räikkonen McLaren 1:47.196
2. Coulthard McLaren 1:47.356
3. M. Schumacher Ferrari 1:47.403
4. Barrichello Ferrari 1:48.321
5. R. Schumacher Williams 1:48.435
6. Button Renault 1:48.778
7. de la Rosa Jaguar 1:48.902
8. Montoya Williams 1:48.969
9. Irvine Jaguar 1:49.222
10. Salo Toyota 1:49.260
11. McNish Toyota 1:49.560
12. Trulli Renault 1:49.603
13. Villeneuve BAR 1:49.897
14. Fisichella Jordan 1:50.144
15. Sato Jordan 1:50.357
16. Panis BAR 1:50.392
17. Massa Sauber 1:51.068
18. Davidson Minardi 1:51.270
19. Heidfeld Sauber 1:51.355
20. Webber Minardi 1:52.343
Az ötödik helyet Ralf Schumacher, a hatodikat Jenson Button szerezte meg, míg a hetedik helyre meglepetésre a spanyol Pedro De La Rosa kormányozta be a metálzöld Jaguar-Cosworthot. Az ő esetükben nemcsak a helyezés miatt kell alkalmazni ezt a minősítést, hanem azért is, mert a britek az edzés utolsó negyedében szinte az autóval előfordulható összes problémával szembesültek. Az R3 állandó vendége volt a boxutcának, miután a kormányszervóval, a gázadással, és a gyújtással is akadtak problémák, amelyeket a szerelők egymás után sikerrel elhárítottak.
Hasonlóan telt Juan Pablo Montoya péntek délelőttje, de akkor még értékelhető időre sem volt képes. Ehhez képest javulást jelentett a második edzés, de a kolumbiai inkább a kavicsággyal ismerkedett, mint a pályával. Hiába próbáltak ki számtalan beállítást, az autó egyensúlyát csak nem sikerült eltalálni, és JPM három alkalommal is elhagyta a pályát, sőt a másodiknál ott is maradt, miután éppencsak sikerült megállítani a Williams-BMW-t a szalagkorlát előtt.
A Fagnes kanyarban, amely egy kilencvenfokos, hármasban veendő ív kicsit besokallt, a kocsi hátulja kitört, Montoya ugyan megfogta az autót, de már nem tudta azt a pályán tartani, így a kavicságyban kötött ki, nyolcadikként zárva a délutáni kalandokat.
A hondásoknak legrosszabb rémálmaikban fog előjönni a mai szabadedzés. Olivier Panis alatt, ugyanis felrobbant a motor, Takuma Sato V10-ese, pedig a Les Combes egyenes végén adta le a szerelést, és egyben az utolsó fordulatot is. A sárga versenyautót be kellett vontatni.
A nap meglepetését mégis az egyfutamos újonc, Anthony Davidson okozta. Az Alex Yoong helyére beugró brit a Minardival a tizennyolcadik helyet szerezte meg. Érdemeit nem csökkentve hozzá kell tenni, hogy egy Arrows sem gurult ki a pályára a nap folyamán (így továbbra is titok, ki lesz Bernoldi partnere), és úgy tűnik, a két Sauber-Petronas adott egy nap előnyt a többieknek, valami titokzatos oknál fogva, ugyanis eddig még nem tapasztalt gyenge pénteki produkció után az utolsó négyben zártak, közrefogva Davidsont.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik