Villeneuve oválra küldené a Formula-1-et

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.09.25. 13:07
Címkék
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
Jacques Villeneuve, aki 1995-ben az IndyCar kettéválása előtt utolsóként nyerte meg az Indy 500-at, azt szeretné, ha a Formula-1-es autóknak is alkalmuk lenne oválpályán versenyezni, és nem csupán egyik döntött kanyarján, amely a F1 számára átépített indianapolisi ring egy részét képezi.
- Igaz, hogy az indianapolisi nem rossz pálya, de sokkal jobb is lehetne – mondta 1997 Formula-1-es világbajnoka. – Ha én tervezem, az oválpálya nemcsak egyik, hanem mindkét hosszú egyenesét kihasználtam volna, dehát a pályatervezés nem az én feladatom. Sokszor elgondolkodom azon, vajon hogyan viselkedne egy Formula-1-es autó az oválon. Először is, másfajta gumikat kellene használnunk, mint amilyeneken most versenyzünk, és a beállításokon is sokat változtatnánk. Biztos vagyok benne, hogy ezen változtatásokkal képesek lennénk akár padlógázzal teljesíteni a kört, és sokkal gyorsabbak lennénk, mint az Indy Racing League-ben versenyző autók. Sajnos nem hinném, hogy ennek kiderítésére valaha is lehetőségünk lesz!
A BAR számára jó előjel lehet Indianapolisra a Monzában tapasztalt versenyképesség, hiszen Olivier Panis a tizenhatodik helyről rajtolva hatodik lett Olaszországban, és a verseny több körében ő volt a leggyorsabb a pályán. Igaz, az amerikai pálya karakterében eltér az olasztól, hiszen a nagy sebességet lehetővé tevő hosszú célegyenes után egy jóval technikásabb szakasz következik, ahol a leszorítóerőnek van nagyobb szerepe. A pálya eme belső része miatt sem tartozik a ring a versenyzők kedvencei közé, de a mérnököknek is keményen meg kell dolgozniuk pénzükért, hiszen az optimális beállításokhoz meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a minél nagyobb sebesség elérése és a tapadás között.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik