Head megdorgálta a Williams pilótáit

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.09.30. 15:25
Címkék
Patrick Head, a Williams csapat technikai igazgatója szinte felrobbant a dühtől, amikor látta két versenyzőjét ütközni az Amerikai Nagydíj második körének elején. A sportvezető szerint ugyanis ez az "eszetlen manőver fosztotta meg a csapatot attól, hogy mindkét pilóta pontot érő helyen végezzen.
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Ki nyerjen ma? Feldobunk egy tízest?
Az ominózus ütközés a verseny második körének elején történt, amikor a célegyenes végén a jól láthatóan gyorsabb Montoya a külső ívre rántotta a Williams-BMW-t és Ralf Schumacher mellé húzott. Az egyenes végén egy szűk jobbos következett, amelybe együtt szálltak be, de Ralf túlságosan szűken akarta bevenni a kanyart, és a kerékvetőre hajtott, amely megdobta autója hátsó részét, majd Montoyának vágódott. A német hátsó vezetőszárnya leszakadt, csapattársa viszont látszólag komolyabb kár nélkül megúszta a balesetet, csupán néhány pozíciót veszített. Schumacher azonnal a boxba hajtott, ahol kicserélték a hiányzó aerodinamikai elemet, ezzel viszont minden esélye elszállt a pontszerzésre, hiszen az éllovasokhoz képest egy kör hátrányba került.
Látva a történteket, Head a haját tépte: – Amennyi energiánkba kerül a versenyre való felkészülés, ami történt egyszerűen megengedhetetlen. Le fogunk ülni, megbeszélni a dolgokat, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló. Nem osztom meg köztük a felelősséget, mindketten egyformán hibásak. A múltban sok fantasztikus pilótával dolgoztunk, de egyikük sem hajtott bele a másikba. Ez egyszerűen nevetséges.
Montoya végül a negyedik helyen ért célba, de Head szerint dobogóra állhatott volna, ha végrehajtja a boxtaktikára vonatkozó csapatutasításokat.
– Megtettünk mindent, ami rajtunk múlott, mégsem sikerült a dobogóra kerülnünk – füstölgött tovább az angol. – Amikor beállt a boxba tankolni, még rengeteg üzemanyag volt az autóban, hogy ezt miért csinálta, ne kérdezzék, fogalmam sincs, de felelősségre fogjuk vonni emiatt. Mi mindenesetre bemutattuk, hogyan nem szabad versenyezni. Ha minden úgy alakul, ahogyan elterveztük, simán be kellett volna jönnünk harmadiknak és negyediknek. Indianapolis egyébként nem az első eset, hogy a két Williams pilóta egymással kakaskodik, ugyanis az előző versenyen, Monzában már az első kanyarban majdnem összeütköztek. Tény, hogy a Williamsnél nincs első és második pilóta, viszont a csapatvezetés többször kifejezte aggodalmát Ralf Schumacher teljesítményét elemezve, így nem csoda, ha a német kettőzött erővel szeretne bizonyítani. A probléma forrása viszont az, hogy a csapattársát Juan Pablo Montoyának hívják…
Míg a Williamsnél a széthúzásról, kútba esett tervekről, belső viszálykodásról szólnak a hírek, a Ferrarinál egészen más szelek fújnak. A vörösök legnagyobb problémája, hogy kitalálják milyen rekordot döntsenek meg az éppen aktuális nagydíjon. A hétvégén a "legszorosabb befutó” esett áldozatul, amikor Michael Schumacher úgy döntött, megdolgoztatja az időmérő sporttársakat, és Barrichellót bevárva egyszerre haladtak át a célvonalon. A mutatvány csak részben sikerült, ugyanis Barrichello kocsijának orrára valamivel több kosz rakódhatott le, így a brazil 11 ezreddel előbb ért célba. A legszorosabb befutó büszke tulajdonosa viszont immár a két Ferrari lett. A befutó után Ross Brawn technikai igazgató, és Rubens Barrichello sem értette Schumacher tettét. A brazil elmondta, hogy látta, hogy Schumacher lelassít, és köszönte szépen, elfogadta a győzelmet, mintegy kárpótlásul Ausztriáért. Bár a versenyt tekintve a "dögunalmas” jelző határesetnek tekinthető, a befutót elnézve legalább annyiban megnyugodhatunk, hogy ha már mi nézők nem is, a Ferrari legalább jól szórakozott.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik