Csütörtökön folytatódott a Formula-1-es csapatok felkészülése a 2003-as idényre. Jerezben négy istálló is körözött tegnap, s napnyugtakor szokatlanul festett az eredményjelző, hiszen a leggyorsabb kört a Renault új pilótája, a spanyol Fernando Alonso jegyezte.
Egyelőre jól muzsikál a Renault új felfüggesztése
Egyelőre jól muzsikál a Renault új felfüggesztése
A Hispánia déli részén fekvő pályán négynapos tesztsorozat vette kezdetét, amelynek egész éjjel zuhogó eső adta meg az alaphangot. Reggel a versenyzők így esőáztatta pályán kezdték a bemelegítést, amely lassan az időjárásra is jellemző lett: késő délelőtt már 17 fokot mutatott a hőmérő, az aszfalt azonban még sokáig nedves maradt. Délutánra teljesen felszáradt a pálya, ennek folyományaképp a köridők is folyamatosan csökkentek, lehetővé téve Alonsónak az 1:21.782 mp-es eredményt. A spanyol versenyző vélhetően nem a hazai pálya ismeretének köszönhette, hogy a nap végén ezzel az idővel az élen állt, hanem a Renault új felfüggesztési rendszerének, amelyet a Michelin-nel közösen fejlesztettek ki, hogy az R202-es még stabilabban illeszkedjen az aszfalthoz. Alonsót kevesebb, mint egy tizeddel követte Alex Wurz a McLarennel, és további négy századdal Ralf Schumacher a Williams-szel. A tréning egyik legszorgalmasabbjának éppen a kis Schumi bizonyult: 81 körön keresztül nyúzta a Michelin gumikat, amely egy nagydíj távjának felel meg a jerezi ringen. Nála több kört csak Antonio Pizzonia teljestített (87), akinek valószínűleg a Jaguar megszokása volt a feladata, azután, hogy az elmúlt hetekben már kettőt is összetört. Ezúttal azonban épségben szállította vissza a garázsba a járművet, a szerelők, no és a csapatvezetés legnagyobb örömére. Csapattársa, Mark Webber már nem járt ekkora sikerrel, Cosworth V10-es motorja ugyanis nem fogott ki jó napot, és 24 megtett kör után jobbnak tűnt nem erőltetni tovább a dolgokat. – Nem volt valami jó nap – bosszankodott az ausztrál. – Akadt némi problémánk, ám nem azok, amelyekkel Barcelonában szembesültünk. Bosszantó, mert még nagyon sok kilométert kellene tesztelnünk az autóval – mondta Webber. Az edzést kétszer kellett megszakítani, egyszer épp Webber Jaguárját kellett bevontatni a már tárgyalt okok miatt, a másik alkalommal pedig Alex Wurz alatt állt meg a McLaren.
Formula-1 teszt, Jerez (első nap) 1 Fernando Alonso Renault M 1:21.782 mp 71 kör 2. Alex Wurz McLaren-Mercedes M 1:21.868mp 48 3. Ralf Schumacher Williams-BMW M 1:21.872mp 81 4. Kimi Räikkonen McLaren-Mercedes M 1:22.424mp 44 5. Antonio Pizzonia Jaguar M 1:23.035mp 87 6. Jarno Trulli Renault M 1:23.401mp 46 7. Marc Gené Williams-BMW M 1:23.811mp 60 8. Mark Webber Jaguar M 1:24.276mp 24
Fioranoban viszont egész nap ködös idő akadályozta az érdemi munkát, így a Ferrari és a Sauber csapat jobbára a szélsőséges körülményekhez való alkalmazkodással töltötte a napot.
Fiornao (harmadik nap) 1. Luca Badoer Ferrari B 1:18.206 mp 81 kör 2. Rubens Barrichello Ferrari B 1:18.710mp 21 3. Nick Heidfeld Sauber Petronas B 1:19.993mp 50 4. Heinz-Harald Frentzen Sauber Petronas B 1:20.378mp 53