Honlapunkon közel két hónapon keresztül tizenkét kategóriában szavazhattak Olvasóink, hogy eldöntsék, melyek voltak a 2002-es Formula-1-es világbajnokság legszebb pillanatai, kik voltak kiemelkedő egyéniségei. Nos, megvan az eredmény, amely hű képe ennek az igen furcsa idénynek. Magyarul: tarolt a Ferrari!
A 12 kategórián belül 11-ben szerepelt valamilyen formában a maranellói team (természetesen az egy kivétel “Az év újonca” volt), és ebből hetet tudtak megnyerni, némely esetben szinte elképesztő fölénnyel. Nézzük tehát sorjában (a kategória után a leadott szavazatok száma, majd az első öt helyezett következik):
Az év csapata (1597)
1. Ferrari
57 %
2. McLaren-Mercedes
18 %
3. Williams-BMW
13 %
4. Renault
4 %
5. Toyota
3 %
Az év csapata (1597)
1. Ferrari
57 %
2. McLaren-Mercedes
18 %
3. Williams-BMW
13 %
4. Renault
4 %
5. Toyota
3 %
Az év csapata
Mindjárt az első kategóriában feltűnő a vörösök fölénye. Igaz, az idényt elnézve talán az lehet furcsa, hogy "csupán” 57 százalékot szereztek az olaszok. Hiszen idén minden eddiginél erősebb, és meggyőzőbb "csomaggal” vágtak neki az idénynek: Rory Byrne főkonstruktőr egy – ha létezik ilyen – tökéletes autót tervezett, a taktikát a zseninek titulált fizikus, Ross Brawn agyalta ki, az ő kocsijukban ült az akkor még csupán négyszeres világbajnok Michael Schumacher, aki tavaly élete legjobb formáját hozva már a Hungaroringen besöpörte a vb-címet. Nem mellékesen – sőt – a mezőnyben a Ferrari rendelkezett a legnagyobb költségvetéssel, és ezt a "zenekart” az elsőre kőkemény és jéghideg ember benyomását keltő kis francia, Jean Todt vezényelte. Az összhang az áhított cél elérése érdekében néha kissé túl olajozottan működött – lásd Ausztria –, ám tény, ami tény: 2002-ben a pilóták világbajnokságát elképesztő fölénnyel Schumacher nyerte, Barrichello előtt, ezek után az is kitalálható, mi történt a konstruktőrök versenyében.
Az év legtöbbet fejlődött csapata (1204)
1. Ferrari
22,2 %
2. Renault
21,6 %
3. Williams-BMW
19 %
4. Toyota
10 %
5. McLaren-Mercedes
7 %
Az idény legtöbbet fejlődött csapata címet is a maranellóiak szerezték meg, ám az előbbihez képest messze nem akkora fölénnyel. Igaz, hova fejlődjenek még – jöhet a jogos kérdés. Már az csodaszámba menő, hogy az F2002 bevezetését követően is tovább növelték a távolságot az üldözőik előtt. A legnagyobb izgalmakat az okozta, vajon elengedi-e Barrichello Schumachert a cél előtt. Az idény kezdetén az időmérőkön többször is képesek voltak – általában Montoya – megtréfálni az olaszokat, ám a versenyen ezt az előnyt mindössze kétszer sikerült győzelemre váltani, míg például az idényzárón már az edzésen hét tizedet kapott a harmadik helyezett Coulthard az első Schumachertől. A versenyről ne is beszéljünk. Nézzük inkább a győzelemről hajszállal lemaradt Renault teljesítményét, akik idei jó szereplését már a tavaly év végi produkció is előrevetítette. A Benettont felvásárló franciák új motorkonstrukciója idénre érett be igazán, amelyhez sikerült végre egy ütőképes karosszériát is tervezni. Talán a visszatért csapatfőnök, Flavio Briatore sajátosan meg nem alkuvó stílusa – akit Jean Alesi egyenesen maffiózónak minősített – is segített abban, hogy a csapat a negyedik helyen végzett a konstruktőrök versenyében. A tavalyi év meglepetése, a Sauber nem tudta megismételni a bravúrt.