Honlapunkon közel két hónapon keresztül tizenkét kategóriában szavazhattak Olvasóink, hogy eldöntsék, melyek voltak a 2002-es Formula-1-es világbajnokság legszebb pillanatai, kik voltak kiemelkedő egyéniségei. Az eredményeket a győztesek méltatásával együtt egy sorozat keretében közöljük. Most az év edzésmenőjét, edzéseredményét, és autóját ismertetjük.
Lássuk tehát az eredményeket (a kategória után a leadott szavazatok száma, majd az első öt helyezett következik):
Az év edzésmenője
(1054)
1. Juan Pablo Montoya
49 %
2. Michael Schumacher
38 %
3. Kimi Räikkönen
7 %
4. Giancarlo Fisichella
2,7 %
5. Rubens Barrichello
2,5 %
Az év edzésmenője
(1054)
1. Juan Pablo Montoya
49 %
2. Michael Schumacher
38 %
3. Kimi Räikkönen
7 %
4. Giancarlo Fisichella
2,7 %
5. Rubens Barrichello
2,5 %
A 2002-es évadban versenyein vitathatatlanul Michael Schumacher volt a király, ám ugyanezt az elismerést nem tudta kivívni az edzéseken, hiszen az "egykörös világbajnoknak” Olvasóink Juan-Pablo Montoyát választották. A legyőzhetetlennek hitt Ferrarival pedig joggal lett volna elvárható egy makulátlanhoz közeli edzésmérleg. Ez azonban idén nem sikerült az ötszörös világbajnoknak, mivel - elsősorban az év elején - Montoya már-már Ayrton Sennához hasonló sorozatot produkált (Monaco és Franciaország között ötször volt a leggyorsabb). A módszere is hasonló volt: az utolsó öt percben kiment és mindent beleadott, még ha Schumachernek volt is lehetősége rá, képtelen volt érdemi válaszra. Így az idény során mindketten hét-hét pole pozíciót szereztek, ami Schumi számára nemcsak a tavalyi tizenegy szempontjából tekinthető visszalépésnek, hanem a két autó között lévő különbséget figyelembe véve sem valami fényes mérleg. Ráadásul saját csapattársa, Barrichello öt alkalommal is gyorsabb volt nála (igaz Montoyát nyolcszor is legyőzte a kis Schumi). Bár ezért nem adnak pontot és tény az is, hogy Montoya egyetlen első rajtkockát sem volt képes győzelemre váltani, mégis neki köszönhetjük, hogy gyengébb autójával az edzéseket sokszor a versenyeknél is izgalmasabbakká tette.
Az év edzéseredménye
(926)
1. Kimi Räikkönen (Spa, 2. hely)
23 %
2. Michael Schumacher (Indianapolis, pole)
21 %
3. Juan Pablo Montoya (Monaco, pole)
18 %
4. Szato Takuma (Szuzuka, 7. hely)
15 %
5. Eddie Irvine (Monza, 6. hely)
8 %
Az év elején Kimi Räikkönen kibérelte magának az ötödik rajtrácsot (összesen nyolc alkalommal indult ebből a pozícióból), a Belga Nagydíj hétvégéje azonban végre biztatónak indult, hiszen a McLaren magára talált és Kimi a pénteket és a szombati bemelegítő edzést is az élen zárta. Az időmérőn a finn 1:44.741-gyel nyitott, amelyre Michael Schumacher 1:43.994-gyel válaszolt, ezt Räikkönen – bár közel került – nem tudta megdönteni. Mindezt úgy produkálta, hogy az Eau Rouge-ból kijövet Olivier Panis felrobbant Hondájának füstjétől semmit sem látott, de egy pillanatra sem emelte fel lábát a gázról. Sokan őrültségnek tartották, mert elvileg fogalma sem volt, vajon szabad-e a pálya vagy sem. Csak a legnagyobbakra jellemző ez a fokú őrültség, megszállottság, mondták pártolói. Mindenesetre a szerencse mellé szegődött, illetve annyiban talán mégsem, hogy így sem sikerült elcsípnie Schumacher elől a pole-t. – Boldog vagyok, mert életemben először indulhatok az első sorból, de úgy érzem jobb eredményt is elérhettem volna. Gyors körömben ugyanis homok volt a pályán, második próbálkozásom alkalmával pedig az Eau Rouge utáni egyenes elején egy autó motorja épp előttem robbant fel, és a füsttől semmit sem láttam – mondta az időmérőt követő sajtótájékoztatón. Räikkönen Schumacher Indianapolis-i pole pozícióját győzte le, amikor a német félelmetes magabiztossággal szerezte meg 49. rajtelsőségét, ugyanis már a második próbálkozásával felállította leggyorsabb időt, 0,26 mp-cel maga mögé utasítva Barrichellót és több, mint fél másodperccel Coulthardot.
Az év autója
(896)
1. Ferrari F2002
82 %
2. Williams-BMW FW24
7 %
3. McLaren-Mercedes MP 4/17
5 %
4. Renault R202
2 %
5. Arrows-Cosworth A23
1,9%
A többi versenyzőben ez a kép maradt meg az F2002-esekről
Az általunk kiírt összes kategória legnagyobb arányú győzelmét aratta a Ferrari F2002, amelyet Rory Byrne tervezett, és amely alakjával valószínűleg elődjéhez hasonlóan nem nyerne semmilyen pálmát, ezzel azonban elsoroltuk valamennyi hátrányát. Amikor a Brazil Nagydíjon először bevetették, a különbség szembetűnő volt, Schumacher azonnal meg is nyerte vele azt a futamot. A jelenlegi mezőnyben úgy tűnt, szinte valamennyi szakkifejezés – gyorsaság, megbízhatóság, aerodinamika – csupa nagybetűvel és határozott névelővel illik erre a versenygépre. Talán a legendás tervező, Colin Chapman, a Lotus alapítójának zseniálisan kreatív megoldásaival említhető egy lapon. Hogy ez Rory Byrne számára mit jelent, arról csak annyit, hogy az angolban nőnemű névmásokat használ, amikor az autóról beszél...