Hálóban a Jaguar

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2003.01.21. 12:37
Címkék
Negyedikként a sorban a Jaguar istálló is bemutatta azt a versenygépet, amellyel versenybe száll a 2003-as Formula-1-es világbajnokságon. A tekintetben azonban mindenképpen úttörök voltak, hogy ezt nem egy nyilvános showműsor keretében, hanem költségkímélő szempontokat figyelembe véve, az interneten, hivatalos honlapukon tették.
A görbe orrú Jaguar R4
A görbe orrú Jaguar R4
A görbe orrú Jaguar R4
A görbe orrú Jaguar R4
A görbe orrú Jaguar R4
A görbe orrú Jaguar R4
A videófilmeken látható volt a belgiumi Lommel mellett található tesztpályán köröző autó, és megszólalt a Ford alalnöke Richard Parry-Jones is.
A siker kulcsának a vadonatúj, bivalyerős Cosworth V10-es motort tekintik, amelyről Parry-Jones így beszélt: - A Cosworth CR5 egy radikális fejlesztés. Mérnökeink megnövelték a hengerek szögét, így lejjebb helyezhettük az autó súlypontját, de ez csupán egy a sok apró változtatás közül. Tegyük hozzá gyorsan, hogy ezt a megoldást alkalmazta a Renault is 2000-ben, ám a 111º-ot bezáró motorhoz csak igen lassan – közel egy év alatt – sikerült a kasztnit hozzáigazítani, így az év első fele a kínszenvedés jegyében telt el. Ráadásul az is köztudott, hogy a Jaguar erőssége nem az aerodinamikában rejlik, ahogyan azt az előző évek modelljei R2, R3 is bizonyítják. Bár az R4-et nézegetve talán nem paranoia a tavalyi Ferrari F2002 vonásait felismerni. Úgy tűnik Rory Byrne művének makettje minden tervezőmérnök asztalán díszeleg, és tendenciává vált a mindenkit legyőző modell másolása, hiszen a BAR 005-ről is csak Ferrari klónként beszélnek.
De térjünk vissza az új R4-esre, amelyen újdonság a felfüggesztés is, amely Parry-Jones szerint sokkal keményebb, mint elődje volt. Az alelnök a technikai fejlesztések közül a jövőben mindenek elé helyezi a minél nagyobb lóerő elérését, annak ellenére, hogy eddig sem ezzel volt igazán a probléma, hiszen a tavalyi Cosworth motor az egyik legerősebb és legkönnyebb volt a mezőnyben.
A hagyományosan zöldre festett versenyautókat idén két fiatal pilóta, a tavalyi év újoncának választott Mark Webber, és a Formula-3000-ből "átigazolt” Antonio Pizzonia vezeti majd. Ez is újdonság, hiszen korábban mindig igyekezett tapasztalt pilótákat alkalmazni a brit team. A vezetésben is történtek változások, hiszen elbocsátották a korábbi csapatfőnök, Niki Laudát és Ian Pocock személyében új főkonstruktőr is érkezett Milton Keynes-be.
– 2003 egy átmeneti esztendő lesz. Három nehéz idényen vagyunk túl, amelyek közül a tavalyi volt a legkeményebb, de ebből is sokat tanultunk. Az eredményeket illetően nem támasztunk nagy elvárásokat 2003-ra, mert időbe telik, míg a technológiai fejlesztéseink eredménye a pályán is láthatóvá válik. Mindenesetre az autó jobb, mint a tavalyi, de nem tudjuk mennyire lesz erős a mezőny – mondta Parry-Jones. A Fordnak tehát nincsenek nagyratörő tervei 2003-ra, ami némileg meglepetésként hat, mivel az eddigi években mindig nagy reményekkel harangozták be az aktuális modellt, és illene már némi eredményt felmutatnia az istállónak. Vagy csak babonának tudhatóak be ezek a nyilatkozatok? Meglátjuk! Azt azonban mindenki tudja, hogy "alamuszi macska nagyot ugrik”.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik