Eddie Irvine számára máris véget ért az idény még mielőtt elkezdődött volna. Sőt talán nemcsak az idény. A Jaguártól elbocsátott pilótával ugyanis lezárta a tárgyalásokat druszája, Eddie Jordan, mégpedig negatív előjellel. Így szertefoszlott az ír minden reménye arra, hogy a 2003-as mezőny utolsó, még szabad helyét megkaparintsa.
Ma már keserű a pezsgő...
Ma már keserű a pezsgő...
– Szomorú nap ez a mai. Idén nem versenyzem a Formula-1-ben, legalábbis e pillanatban úgy tűnik – fogalmazott a Formula-1 playboya. – Tavaly júliusban határoztam el, hogy pályafutásom végén jó lenne a Jordan csapatnál versenyezni, ott ahol karrierem kezdődött. (Irvine 1993-ban Szuzukában mutatkozott be az ír istálló színeiben). Sajnos a gazdasági recesszió miatt Jordannak olyan pilótára van szüksége, aki jelentős összegben támogatókat is magával tud csábítani (a hírek szerint minimum hárommilló fontról van szó – a szerk.), én pedig csak sebességet, megbízhatóságot és tapasztalatot vagyok képes felmutatni. Irvine rendkívül csalódott az események ilyen irányú alakulása miatt, hiszen nagyon bízott abban, hogy a szabályváltoztatások révén ismét megcsillogtathatja tehetségét, akár egy technikailag gyengébb autóval is: - Kár, mert nagyon élveztem volna az új szabályokat. Főleg az egy körből álló kvalifikációt – kesergett "Crazy Eddie”, akinek a tavalyi idényben sikerült néhányszor igen figyelemre méltó teljesítményt nyújtania (pl. harmadik hely Monzában), ez mégsem győzte meg eléggé Eddie Jordant. Igaz, az ír csapatfőnök a Formula-1 hírhedten "legsóherebb” alakja. Többször is bizonyította, hogy döntéseit milyen megközelítéssel hozza (tavalyelőtt például a F1 egyik kedvencét, sőt személyes jóbarátját, Jean Alesit nyugdíjazta a Honda motorokat kínáló újonc, Szato Takuma miatt), ám a tények újra és újra őt igazolják, hiszen csapata évek óta a középmezőny tagja tudott maradni, pedig az ilyen kis "magánistállók" állandó élethalálharcot vívnak. Ráadásul Jordannek még mindig nem sikerült főszponzori szerződést kötnie az idei szezonra, kisebb gondja is nagyobb tehát annál, hogy Giancarlo Fisichella mellett egy másik sztárpilóta fizetésével is foglalkozzon, márpedig Irvine hatmillió fontot szeretett volna kapni 2003-ban. A 37 éves veterán számára viszont nagy kihívást jelentett volna "Fisico": - Fantasztikus lett volna Giancarlo partnereként versenyezni, ő egy olyan pilóta, akit igazán tisztelek – mondta szomorkodva a paddock bohémja. Bár Jordan még nem nevezte meg második pilótáját (a szakemberek a brazil Felipe Massát jósolják befutónak), immár bizonyossá vált, hogy nem Eddie Irvine lesz az. Ezzel bezárultak előtte a Formula-1 kapui, e döntéssel pedig Jean Alesi után a sportág újabb nagy egyéniségét veszítette el. Nem tudni még, mit hoz számára a jövő - talán egy nagycsapat tesztpilótájaként látjuk viszont - ám, hogy 2004-ben újra a rajtrácson várja a piros lámpák kialvását, kevés a reális esély. A tavaly jelentősen megcsappant érdeklődés tükrében talán hiba volt ily könnyen elengedni egy ekkora sztárt, hiszen mit ér a cirkusz bohóc nélkül?