Az osztrák egészségügyi miniszter támogatta a dohányreklám tilalmát sürgetô intézkedéseket, és ez az F1 végét jelentette
Az osztrák egészségügyi miniszter támogatta a dohányreklám tilalmát sürgetô intézkedéseket, és ez az F1 végét jelentette
Ausztriában ebben az évben rendeznek utoljára Formula–1-es nagydíjat, aztán 2004-ben az A1-Ring átadja a helyét Kínának, illetve Bahreinnek. Ezt Bernie Ecclestone árulta el az osztrák Kronen Zeitung hétfői cikkében megjelent nyilatkozatában. A döntés hátterében az áll, hogy az Európai Unió néhány hete 2006-ról 2005-re előrehozta a dohányreklámok tilalmát, és ezt erős osztrák támogatással tette.
"Az idei lesz az utolsó nagydíj Spielbergben, aztán végeztünk Ausztriával. Kétezer-hatig szóló szerződésünk van a pálya tulajdonosaival, de a kontraktusban van egy cikkely, amely szerint előbbre lehet hozni ezt a dátumot. Mi most éltünk ezzel a lehetőséggel, és a döntésünk végleges. Az egyetlen ember, akit okolhatnak emiatt, az osztrák egészségügyi miniszter, aki feltétel nélkül támogatta a dohányreklám-tilalom korábbi bevezetését. Jövőre Sanghaj és Bahrein, két év múlva Isztambul, kétezer-hatban pedig Oroszország is rendezhet versenyt” – mondta Ecclestone, aki hozzátette, nem Ausztria lesz az utolsó ország, amely elveszíti a Formula–1-es futamát.
Ezek után felvetődik a kérdés, mi a helyzet a Magyar Nagydíjjal? Kell-e aggódni nekünk is a futamunkért?
Massa lehet a befutó
JORDAN. Ralph Firman, a Formula–3000-es nemzetközi bajnokság japán megfelelôjének, a Formula–Nipponnak az idei bajnoka úgy hiszi, Felipe Massa lesz Giancarlo Fisichella csapattársa a Jordannél. A Formula–1 utolsó kiadó állásának betöltésére a brit és a brazil sofôr a két fô esélyes, ám elôbbi úgy gondolja, már egyoldalú a versenyfutás. „Massa lesz a befutó, mert nagyon erôs támogatói köre van. Ám még semmi sem lefutott, az a legnagyobb álmom, hogy az F1-ben versenyezzek” – nyilatkozta Firman. Massa mellett teljes mellszélességgel kiáll a Ford brazíliai részlege, és mint ismeretes, a Jordan az idén a Cosworth legújabb V10-esét használja, Ford néven. Enrique Bernoldi is kandidált az állásra, de a Red Bullt csak úgy érdekelte a silverstone-i istálló, ha azt fel is tudta volna vásárolni.
Elhunyt Johnny Mauro
DENVER. Közúti balesetben életét vesztette Johnny Mauro egykori autóversenyzô, aki többek között részt vett 1948-ban az indianapolisi 500 mérföldes viadalon. A 92 éves hajdani sportember Denver közelében az autópályán áttért a menetiránnyal ellentétes oldalra és frontálisan ütközött egy másik járművel, melynek 17 éves sofôrje szintén meghalt, 16 esztendôs utasa pedig súlyos sérüléseket szenvedett.
"A Hungaroring Sport Rt.-nek 2006-ig érvényes szerződése van a Formula–1-es futamok rendezésére – mondta Palik László, a részvénytársaság elnök-vezérigazgatója. –A 2001-ben hatályba lépett törvény ugyan teljes dohányreklám-tilalmat rendelt el hazánkban, ám ezalól felmentést kaphatnak a világszintű motorsportrendezvények, mint amilyen a Formula–1-es viadal. A gond csak az, hogy az Európai Unió nemrégiben hozott egy olyan rendelkezést, amelynek értelmében 2005 közepétől tiltott mindenféle dohányreklám a tagországokban. És mivel hazánk reményeink szerint 2004-ben az EU tagjává válik, a jogharmonizáció miatt ezek a jogszabályok ránk is vonatkoznak majd. Ennek ellenére egyelőre nem nekünk kell lépni ebben az ügyben. A Nemzetközi Autósport-szövetség (FIA) már felvette a kapcsolatot az EU-val, és próbál kompromisszumos megoldásra törekedni. Tudni kell ugyanis, hogy a csapatok szponzori szerződései 2006-ig érvényesek, tehát a cél az, hogy addig kitolják a dohányreklámok teljes körű betiltását. Mi jelenleg nem tehetünk mást: végezzük a munkánkat, ahogy eddig is tettük, és amikor kiderül, milyen állásponton vannak a nemzetközi partnereink – az FIA és az FOM –, akkor elkezdhetünk intézkedni. Egyelőre azonban az a legfontosabb, hogy az idei versenyt a korábbi évekhez hasonló színvonalon rendezzük meg. Mert ez a legfőbb feltétele a folytatásnak…”