Az utolsó hely is elkelt a Formula-1 idei rajtrácsán, miután a Jordan istálló bejelentette, hogy Giancarlo Fisichella mellé szerződtette a brit Ralph Firmant. A 28 éves újonc elsősorban a japán szurkolók körében ismert, miután tavaly megnyerte a Formula Nippon bajnokságot.
Firman 2002-ben már tesztelhette a BAR-Hondát
Firman 2002-ben már tesztelhette a BAR-Hondát
Firman három évre írt alá Eddie Jordanhez, és jövő héten hétfőn már megkezdheti a teszteléseket Valenciában. - Félelmetes, hogy bemutatkozhatok a Formula-1-ben , főleg azért, hogy ezt egy olyan csapatnál tehetem, amely a közelmúltban futamokat nyert – mondta a roppant boldog brit. – Ráadásul ez a csapat nagyon sok hírességet hozott a Formula-1 világába, és nagyon profi, de azért barátságos a légköre. Rosszmájúan ugyan hozzátehetnénk, hogy Jordan a nagy neveknek nemcsak a Formula-1-be való bejutását könnyítette meg…
- Igaz, ez lesz az első évem, de sokat dolgoztam korábban azért, hogy minél több tapasztalatot szerezzek az autóversenyzésben, és bár a Formula-1 teljesen más világ, mégis hiszem, hogy meg tudok vele birkózni. Már alig várom a márciusi Melbourne-i idénynyitót – lelkendezett Firman, aki Felipe Massát előzte meg az állásért folytatott küzdelemben. Hogy mégis mi döntött mellette, arról a csapatvezető Eddie Jordan így beszélt: - Jóllehet Ralph újonc a kategóriában, mégis nagy tapasztalatot és elkötelezettséggel párosuló lelkesedést hoz csapatunkhoz. Mély benyomást tett rám nyugodt és fegyelmezett hozzáállása, és biztos vagyok abban, hogy Fisichellával együtt nagyon jó párost alkotnak majd. Ralph csatlakozása, más fontos fejlesztésekkel együtt azt jelenti, hogy a Jordan-Forddal számolni kell majd 2003-ban – üzente Jordan a többi csapatvezetőnek.
Habár Európában nem annyira ismert, Firmannek szép ajánlólevele van, hiszen 1993-ban megnyerte a brit Formula-3000-es bajnokságot, 1996-ban pedig nagy presztízsű Makaó GP-t. 1997-től a Formula Nippon bajnokságban versenyzett, ahol néhány évnyi küszködés után tavalyelőtt a PIAA Nakajima csapathoz szerződött, akikkel 2002-ben megnyerte a sorozatot. A Formula-1 berkein belül azonban már ismerősen csenghet a "Firman” név: édesapja, id. Ralph Firman ugyanis 1969-ben Emerson Fittipaldi szerelője volt, majd később saját versenyautó-építő műhelyt nyitott, amely ma a Van Diemen kasztnikról ismert, mint a világ egyik legnagyobb versenyautógyára. Az biztos ugyanakkor, hogy Firman szerződtetésében nagy, sőt döntő szerepet játszott az, hogy az anyagi gondokkal küzdő Jordan istállóhoz személyével életmentő összegek is érkeznek. Az még nem nyilvános, hogy az édesapjáén kívül mely cégek állnak Firman mögött, de elképzelhető, hogy a csapatot támogató Benson & Hedges cigarettagyár nagyobb támogatásának feltétele volt, hogy brit pilótát szerződtessenek a sárga autóba.