Todt: Még mindig a Ferrari a leggyorsabb

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2003.04.08. 12:18
Címkék
A Brazil Nagydíjon egyik Ferrari sem szerzett pontot, ami utoljára 1999-ben, a Nürburgringen esett meg a maranellói csapattal. Az esetben különösen fájó lehet számukra, hogy hiába tűnik még mindig a mezőny legjobb autójának az F2002, a sorozatos hibák miatt ezt nem sikerült győzelemre váltani.
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
2001 júliusa óta először: Schumacher a pálya szélén
Ezeket a hibákat pedig egyre többen varrják Schumacher nyakába, akit az olasz sajtó lassan élve eltemet. Az ötszörös világbajnok körüli gépezet sehogy sem akar olyan olajozottan működni, mint tavaly, hiszen vagy a taktika mond csődöt (Ausztrália), vagy ő hibázik (Malajzia, Brazília). A hétvégén azonban Barrichello is kiállni kényszerült, mégpedig az autó meghibásodása miatt, ráadásul vezető pozícióból. Bár sok van még hátra a világbajnokságból, az biztos, hogy a Ferrari igencsak megnehezítette saját dolgát, hiszen hiába vetik majd be Imolában az új F2003-GA-t, - amely állítólag még jobb, mint elődje – az eredmények eddig sem ezen múltak, hiszen továbbra is a tűzpiros gépek a leggyorsabbak a mezőnyben.
Közben Jean Todt csapatvezető minden erejével igyekszik letörölni a Ferrari "becsületén esett foltot”: - Vasárnap minden kétséget kizáróan mi voltunk a leggyorsabbak a mezőnyben, igaz mégis nulla ponttal zártunk. Már Malajziában is említettem, hogy ez egy kemény játszma. Ezt tudomásul kell vennünk, és tovább kell lépnünk. Könnyű úgy jónak lenni, ha a legjobb technikával rendelkezünk, ám most mégsem sikerült. Viszont továbbra is rendkívül motiváltak vagyunk, szeretjük a munkánkat, és imádunk nyerni. Vasárnap elvesztettünk egy jó lehetőséget, de dolgozunk tovább – fogalmazott Todt.
Rubens Barrichello vezetett a versenyben, amikor autója hirtelen megállt. – Elvesztettük a kapcsolatot az autóval, már rögtön az elején – magyarázkodott tovább Jean Todt. – Azt hiszem az üzemanyagadagoló rendszerrel történt valami. Ezt a problémát a gyárban még ezen a héten kielemezzük.
A védekezés után, Todt támadásba ment át: - A szombati időmérő előtt már sejtettük, hogy vasárnap esni fog, ezért Michael kockáztatott, és nedves pályára beállított autóval kvalifikálta magát, tekintve, hogy az új szabályok szerint nem lehet változtatni az autókon az edzés után. Ennek ellenére egyes csapatoknak mégis megengedték a motorcserét (McLaren, BAR), és mindenki változtathatott a szárnyak beállításán. A jövőben tisztázni kell ezeket a szabályokat – mondta dühösen a napóleoni termetű csapatfőnök. Az érvelésének ugyan van jogalapja, ám ne feledjük, hogy Schumacher az esős időre állított autójával szállt ki az interlagosi pálya hármas kanyarjában, mégpedig úgy, hogy azzal az ívvel korábban már öccsének, Trullinak, Wilsonnak, Montoyának és Pizzoniának is meggyűlt a baja. A F2003-GA-ról Todt végül elmondta, hogy abban az esetben vetik be San Marinóban, ha a fioranói teszteken kiállja a próbát. Ám, ha Schumacher – aki valljuk meg eddig elég dekoncentráltnak, motiválatlannak tűnik - továbbra sem találja régi önmagát, akkor az új autó sem segít, és az istálló csak Barrichellóban bízhat. A Formula-1 egyik kérdése lehet, hogy a viszonylagos sikertelenség és a sorozatos hibák, hogyan hatnak a pályafutása végső szakaszában lévő Schumacherre. Talán lassan elkedvetlenítik és ráébresztik, hogy az autóversenyen kívül más is létezik a világon, vagy nagy bajnokhoz méltóan ez a – még azért nem túl mély - hullámvölgy ösztönzőleg hat rá és az igazi német "csakazértis” mentalitásával elhallgattatja a kétkedőket. Az biztos, hogy ez csupán erősíti a vetélytársak harci kedvét, és az igazi győztesek mi leszünk, nézők.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik