Az elmúlt napokban több találgatás is született a Brazil Nagydíjjal kapcsolatban. A győztes személyén túl a megszerezhető pontok számát is vitatják. Hogy tisztán lássunk a kérdésben, nézzük, hogyan rendelkezik a Formula-1 szabálykönyve.
Itt a piros, hol a piros?
Itt a piros, hol a piros?
A verseny eső vagy baleset miatt szakítható meg. "A" eset: Ha két körnél kevesebbet tettek meg, akkor a versenyt újraindítják, és minden autó eredeti helyéről rajtolhat el. "B" eset: Ha több, mint két kört, de kevesebbet, mint a verseny 75 százalékát teljesítették, akkor két részre osztják a futamot. Ha lehetséges, a versenyt húsz perc múlva újraindítják, és a piros zászló bemutatását kettővel megelőző kör állása alapján sorakoznak fel a pilóták a rajtrácsra. Ha nem lehetséges az új rajt, akkor végeredményt a piros zászlót kettővel megelőző kör állása alapján hirdetnek, de csak fél pontokat kapnak a versenyzők. "C" eset: Ha a teljes táv 75 százalékát teljesítette az élen haladó, akkor a versenyt befejezettnek kell tekinteni, és a pilóták teljes pontot kapnak, a piros zászló bemutatását kettővel megelőző kör állása szerint. A versenytáv 75 százalékának megállapítása nem egész kör esetén, felkerekítéssel történik. A Brazil Nagydíj esetében: 71 körnek 75 százaléka 53,25 kör, azaz 54 kör.
Mivel a versenyben vezető Fisichella biztosan megtett 55 kört, a szabály "C" esetét kell alkalmazni. Ebben az esetben már csak az a kérdés, hogy megkezdte-e az 56.-at is a piros zászló bemutatásának pillanatában. Ha nem, akkor az 53. kör állása számít, Räikkönen a győztes és bár ez a versenytáv 75 százaléka alatti állás, teljes pontot kap. Schumachernek abban igaza van, hogy ez így nem tűnik logikusnak, ám erre mondják, hogy a szabály az szabály. Ha azonban Fisichella megkezdte újabb körét, akkor már az 56. körben mutatták be a piros zászlót, és az 54. kör állása számít. Ekkor viszont már "Fisico” kapná a tíz pontot. A Nemzetközi Autómobil-szövetség (FIA) pénteken Párizsban hallgatja meg a pálya versenybíráit, és akkor döntenek a kérdésben.
Fisichella még semmi esetre sem éli bele magát egy kedvező döntésbe, elkerülendő az esetleges újabb csalódást. – Nagyon fontos híreket kaptam, de nem élem bele magam, nehogy újabb csalódás érjen, mint vasárnap, amikor kiderült, hogy mégsem nyertem. Ha nekem adják a győzelmet, rettentő boldog leszek, de már nem adhatják vissza azt az érzést, amit a dobogó legfelső fokán éltem volna át – nyilatkozta Fisichella, miközben a Jordan istállónak állítólag megdönthetetlen bizonyítékai vannak. – Úgy gondoljuk, meg tudjuk mutatni a saját időmérő rendszerünkből, hogy Giancarlo már tíz másodperccel korábban megkezdte 56. körét, mielőtt a versenyt félbeszakították volna – jelentette ki a csapatvezető, Eddie Jordan. – Érdeklődve várjuk a pénteki döntést, jóllehet nem vagyunk közvetlenül hatással rá, hiszen nem nyújtottunk be óvást a verseny után. A hírek szerint Fisichella autójának belső kamerája által rögzített kép is bizonyítja a 200. futamát ünneplő csapat igazát. A probléma forrása a pályát behálózó digitális kamerahálózat leépítése volt, a Formula One Management ugyanis megszüntette az ilyen típusú közvetítést. A pályán kevesebb kamera rögzíti az eseményeket, így számos esetnek nincs látható bizonyítéka. Többek között arról is csak egy fotós beszámolójából értesülhettünk, hogy David Coulthard megpördült, miközben megpróbálta kikerülni Mark Webber és Fernando Alonso balesetének roncsait.