Az idény első harmadához érve az erőviszonyok kirajzolódásakor egyre több pilótánál szakad el a húr, egyre többen szólalnak meg és adnak hangot csalódottságuknak. Az Osztrák Nagydíj után a Jordan és a Toyota boxából hangzottak el sirámok.
Fisichella az Osztrák Nagydíj rajtrácsán. Még reménykedett...
Fisichella az Osztrák Nagydíj rajtrácsán. Még reménykedett...
A Brazil Nagydíjon aratott győzelem után érzett eufória után Giancarlo Fisichella gyorsan "visszaszállt a földre”. Azóta ugyanis nemhogy nem sikerült megismételnie azt a teljesítményt, de a háromból egyetlen futamot sem fejezett be. Az Osztrák Nagydíjon az üzemanyag adagoló berendezés meghibásodása okozta vesztét, ám verseny közben is szemmel láthatóan küszködött az EJ13 vezetésével, amelynek tapadása nem volt tökéletes. Fisichella ezúttal már nem ment el szó nélkül a kudarc mellett: - Nagyon elégedetlen vagyok – mondta. – Megint nem sikerült befejeznem egy versenyt - a harmadikat egymás után. Nehéz versenyünk volt, amelyen végig az autó gyenge tapadásával kellett megküzdenünk. Valamit ki kell találnunk a jövőben, hogy versenyképesebbek legyünk. Majd enyhébb hangnemre váltott, nehogy magára haragítsa a mérnököket: - Tudom, hogy a csapat keményen dolgozik és remélem gyorsan látványos javulást érünk el. Fisicóval ellentétben, csapattársa Ralph Firman befejezte az utóbbi két versenyt, sőt Barcelonában megszerezte élete első Formula-1-es pontját is. Az Osztrák Nagydíjon pedig látványos csatát vívott David Coultharddal, akit a Safety Car után meg is előzött. Végül a 11. helyen zárt. – Az autó jó volt a verseny elején, jót küzdöttünk Coultharddal. Kár, hogy nem sikerült pontszerző helyen végeznünk – mondta a versenyt követően. Eddie Jordan csapatfőnök sem rejtette véka alá elégedetlenségét. – Egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak, ráadásul Giancarlo megint egy technikai probléma áldozata lett. Nagyon csalódott vagyok, de most arra kell koncentrálunk, hogy elejét vegyük ezeknek a malőröknek. Ralph viszont jó munkát végzett – tette hozzá.
A Toyotánál is elégedetlenek a pilóták, bár a várakozásokkal ellentétben nem a "kiesőkirály” Olivier Panis, hanem Cristiano da Matta nem tett lakatot a szájára: - Úgy érzem a csapat az első hat verseny alatt semmilyen fejlődést nem mutatott fel, sőt a teljesítményünk még romlott is Ausztrália óta. Az Osztrák Nagydíjon kétszer is új rajtot rendeltek el, mert elromlott a brazil pilóta indulás-szabályozó berendezése, és emiatt csak az utolsó helyről vághatott neki a versenynek. – Tízszer keményebben vezettem, mint az eddigi versenyeken. Az év elején – habár eredményekben ez nem mutatkozott meg – jobb formában voltunk, mint most vagyunk – siránkozott a CART-ból érkező pilóta, aki két hete a Spanyol Nagydíjon egyszerre három pontot szerzett, amellyel a Toyota kilencedik a pontversenyben. A csapatot gyakran sújtja technikai probléma, hiszen Olivier Panis a hatból eddig csupán egyetlen versenyt fejezett be. Most a hetedik körben esett ki a felfüggesztés meghibásodása miatt.