Olasz Nagydíj olaszoknak

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2003.06.09. 16:05
Címkék
A gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság ötödik futama a hazai nézők tejben-vajban való fürösztéséről szólt. Mugellóban mindhárom kategóriában olasz vagy San Marinó-i győztes született, a MotoGP pedig a három olasz megasztár szédületes küzdelmét hozta.
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
Valentino Rossi ismét a régi (Fotó: Reuters)
A MotoGP résztvevői gond nélkül eljöttek a rajtnál, és Capirossi, Biaggi, Nakano, Gibernau, Ukava, Rossi sorrendben fordultak be az első kanyarba. Egy kör után Capirex mögött Nakano, Biaggi és Rossi már kicsit meg is lógott a mezőnytől. Az első kieső Alex Barros volt a második kör elején, majd rögtön az amerikaiak, John Hopkins és Kenny Roberts páros bukása következett. Közben Rossi és Biaggi elment Nakano mellett, így az élen a három olasz szupersztár száguldott kiváltva a hazai szurkolók őrjöngését. Az 5. körben Capirossi hibáját kihasználva Biaggi vette át vezetést, majd Rossi is megelőzte a Ducatit, amelyből a 11. körben már csak egy volt versenyben: Troy Bayliss elszállt egy jobb kanyarban. Két körrel később az egyes szám mellett már a 46-os villant fel: Rossi könnyedén előzte meg Max Biaggit, és ha már belejött, futott egy leggyorsabb kört is. Az ezúttal olasz futballmez-festésű sisakkal versenyző négyszeres világbajnok pedig kihasználva Biaggi és Capirossi ádáz csatáját jelentős előnyt gyűjtött össze. Négy egymást követő kiesés után Capirossinak a harmadik hely is győzelemmel ért volna fel, dehát mégiscsak az Olasz Nagydíjról volt szó. Nem csoda, ha sokszor a józan észt félretéve, őrült tempóban hajtotta az egyenesekben 230-at is tudó Ducatit. A 20. körben már övé volt a körrekord, és Biaggit otthagyva úgy tűnt még Rossira is veszélyes lehet. Ám a hátralévő három kör már kevésnek bizonyult ehhez, így Valentino Rossi 53. futamgyőzelmét arathatta. A teljesség igényét kielégítve: az olaszok után a japánok, sorrendben Tamada, Nakano és Ukava következtek. A tifosók öröme nem ismert határokat, hiszen az Olasz Nagydíj hétvégéje mindhárom géposztályban "hazai” sikert hozott (még ha Poggiali San Marino szülötte is), a királykategóriában ráadásul elsöprőt.

Olasz Nagydíj, MotoGP (23 kör, 120,635 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 43:28.008 perc (166,520 km/h), 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1.416 mp hátrány, 3. Biaggi (olasz, Honda) 4.576 mp h., 4. Tamada (japán, Honda) 13.210 mp h., 5. Nakano (japán, Yamaha) 13.411 mp h., 6. Ukava (japán, Honda) 13.666 mp h.

A vb állása:
1. Rossi 115 pont
2. Biaggi 83
3. Gibernau 72
4. Barros 46
5. Ukava 42
6. Bayliss 40

Következik: Katalán GP, Június 15., Barcelona.

A 250 köbcentiméteresek megismételt rajtjánál az első sorokból Manuel Poggiali jött el a legjobban, ám Randy de Puniet és Fonsi Nieto egy pillanatra sem hagyták nyugodni. Ők hárman, ebben a sorrendben kissé elszakadtak a Roberto Rolfo által vezetett többiektől, és a negyedik körre már 3,5 másodperces előnyre tettek szert. A mezőny a Mugello feletti bárányfelhőkhöz hasonlóan szakadozott szét, és Poggialival csupán a leggyorsabb kört sorra megdöntő francia tudta tartani a lépést. Nieto fokozatosan lemaradt, és három körön belül négy másodpercet veszített az élen haladókkal szemben. Komoly csata csak a negyedik helyért alakult ki: Rolfo, Guintoli, és Battaini gyilkolta egymást a pozícióért, mígnem a 14. körben előbbi alatt megbokrosodott a motor, de sikerrel "visszakászálódott” rá, és csupán két helyet veszített. Ugyanebben a körben a Poggialira egyedüliként veszélyt jelentő Randy de Puniet besokallt és a kavicságyba csúszott. Az ő visszaállása több időt vett igénybe, és a Guintoli, Battaini, Rolfo harc kellős közepében találta magát. A győztes és a második helyezett személyéhez már nem férhetett kétség, ám de a harmadik helyért Battaini és de Puniet őrült hajszába kezdett, aminek ismét sírás lett a vége: a gall motoros három körrel a vége előtt elkövette ugyanazt a hibát, innen azonban már nem volt visszaút. A San Marinó-i, de olaszként szeretett Manuel Poggiali rajt-cél győzelmet aratott Fonsi Nieto előtt, míg a dobogó harmadik foka a "színolasz” Franco Battainié lett.

Olasz Nagydíj, 250 kcm (20 kör, 104,9 km):
1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 38:40.038 perc (162,773 km/h), 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 22.445 mp hátrány, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 23.446 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 24.432 mp h., 5. Guintoli (francia, Aprilia) 31.679 mp h., 6. Elias (spanyol, Aprilia) 39.837 mp h.

A vb állása:
1. Poggiali 88
2. Rolfo 69
3. Elias 68
4. F. Nieto 61
5. De Puniet 56
6. Battaini 48


A legkisebb géposztályban a szokásos tülekedés és késhegyre menő küzdelem jellemezte az Olasz Nagydíjat. A 10. körig egy hét-nyolc motorosból álló boly vívott egymással ádáz küzdelmet, amelynek élén Stefano Perugini és Lucio Cecchinello, váltották egymást. Néha-néha a fiatal ausztrál Casey Stoner is megvillant, de ekkor még Jenknernek, Nietónak, Doviziosónak, De Angelisnek, Borsoinak és Pedrosának is volt esélye a végső győzelemre. A legjobb magyar, Talmácsi Gábor féltávnál a 18. helyen motorozott. Közvetlenül az első helyért folytatott harcban Cecchinello tűnt legelszántabbnak és többször is visszaverte Dovizioso és Nieto támadásait. Végül magabiztosnak mondható előnnyel Daniel Pedrosa és Pablo Nieto előtt megnyerte hazája nagydíját. Az utolsó körben a pole pozíciótól kissé megrészegült Casey Stoner összeakadt Steve Jenknerrel, és mindketten buktak. Ennek köszönhetően Talmácsi két hellyel előrébb került, de sajnos csak a 15. helyezéstől jár pont. Tóth Imre a 27. helyen végzett, míg Lénárt Péter 1 kör hátránnyal utolsóként (31.) ért célba.

Olasz Nagydíj, 125 kcm (20 kör, 104,9 km):
1. Cecchinello (olasz, Aprilia) 40:01.738 perc (157,236 km/h), 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.730 mp hátrány, 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.801 mp h., 4. Dovizioso (olasz, Honda) 0.810 mp h., 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1.454 mp h., 6. Ui (japán, Aprilia) 7.656 mp h., …16. Talmácsi Gábor (Aprilia) 35.036 mp h.,…27. Tóth Imre (Honda) 1:16.722 perc h.,…31. Lénárt Péter (Honda) 1 kör h.

A vb állása:
1. Pedrosa 91 pont
2. Cecchinello 91
3. Dovizioso 67
4. Jenkner 60
5. Perugini 54
6. Ui 51
...
20. Talmácsi 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik