Kimi Räikkönennek a Brazil Nagydíj óta először nem kellett "utcaseprőként vezetnie a pénteki időmérő edzésen, és máris kihasználta az alkalmat. A finn sikerét hozta az Európai Nagydíj első hivatalos tréningje, amelyet a mezőny második fele már szakadó esőben teljesített. Räikkönen mögött a vb-pontversenyben vezető Michael Schumacher és a roppant elszánt Juan Pablo Montoya végzett, míg Cristiano da Matta és Jacques Villeneuve eredmény nélkül zárta az időmérést.
Ralf elégedetlen a negyedik helyezéssel
Ralf elégedetlen a negyedik helyezéssel
A száguldás előtt és után a szerződéseké volt a főszerep, a legfontosabb ügyletet a Williams és a BMW hajtotta végre. A grove-i csapat és a müncheni autógyár megegyezett arról, hogy öt évvel meghosszabbítják együttműködésüket, és 2009-ig kitartanak egymás mellett. A 2000 óta tartó kapcsolat eddig futamgyőzelmeket, pole pozíciókat és leggyorsabb köröket hozott, de a vb-cím még várat magára. A Sony a Formula–1-gyel kötött szerződést, így kizárólagos jogot szerzett a hivatalos F1-es számítógépes játékok előállítására. A bejelentés után Fernando Alonso és Jenson Button vívott meg egymással egy játékteremben. A Minardi a holland Wilux kozmetikai céggel kötött megállapodást, míg a Brazil Nagydíj elöljárói az FIA-nál nyújtották be kérvényüket, amely szerint 2004-ben az idényzáró futamot szeretnék megrendezni. A szövetség az ilyen beadványok miatt nem hirdette még ki a versenynaptárt, csak a dátumokat közölte.
Pénteki hivatalos idômérô edzés A végeredmény: 1. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:29.989 (átlag: 205.945 km/óra) (2.), 2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:30.353 (1.), 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:30.378 (5.), 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:30.522 (4.), 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:30.842 (6.), 6. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:30.903 (7.), 7. Trulli (olasz, Renault, M) 1:31.143 (8.), 8. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:31.533 (3.), 9. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:32.196 (9.), 10. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:32.201 (11.), 11. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:32.479 (10.), 12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:35.972 (12.), 13. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:52.300 (16.), 14. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:53.893 (17.), 15. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:54.546 (20.), 16. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:55.921 (19.), 17. Panis (francia, Toyota, M) 1:57.327 (15.), 18. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:57.435 (18.), 19. Da Matta (brazil, Toyota, M) idô nélkül (13.), 20. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) idô nélkül (14.) Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hányadikként kezdte meg mért körét. A szombati indulási sorrend: 1. Villeneuve, 2. Da Matta, 3. Pizzonia, 4. Panis, 5. Verstappen; 6. Wilson, 7. Firman, 8. Heidfeld, 9. Webber, 10. Button; 11. Frentzen, 12. Fisichella, 13. Alonso, 14. Trulli, 15. Coulthard; 16. Barrichello, 17. R. Schumacher, 18. Montoya, 19. M. Schumacher, 20. Räikkönen
Persze autóztak is pénteken a Nürburgringen, a délelőtti tesztelés Jarno Trulli és Alonso kettős sikerét hozta. A Renault duója nem volt ilyen jó formában a szabadedzésen, amelyen Olivier Panis és Mark Webber mellett Räikkönen is elé került. Ezt a két tréninget napos időben tartották meg, és a délutáni hivatalos időmérő is száraz aszfalton kezdődött, igaz, sűrű felhők gyülekeztek a pálya fölött. A vb-pontverseny élén álló pilóták még megúszták, közülük Räikkönen volt a leggyorsabb. A régi autójával is villámgyors finn ezúttal nem hibázott, és csapata abban reménykedik, a szombati tréningen sem fog. "Egész nap tökéletes volt az autóm, a gyors körömet hiba nélkül teljesítettem, úgyhogy elégedett vagyok. Az MP4-17D nagyon gyors, csak meg kell találni a megfelelő beállításokat” – mondta Räikkönen. Csapattársa, a pályafutása 150. GP-jére készülő David Coulthard már nem volt ilyen boldog, csak a hatodik lett. Michael Schumacher elégedett volt a pályán végzett módosításokkal (az első kanyart kiszélesítették, az utolsót átépítették), de azt mondta, újra kellene aszfaltozni az egész ringet. A pálya tulajdonosai erre nem tudják előteremteni a pénzt, ám Schumi megyugtatta őket, hogy tart majd az év végén egy nyílt napot a Nürburgringen, és a bevételből meg lehet oldani a problémát. Az eső pénteken a tizenkettedikként pályára hajtó Webber gyors köre alatt kezdett el esni, de az ausztrál még nem járt pórul. Az utána következő Da Matta és Villeneuve annál inkább, előbbi néhány megcsúszás után a boxutcában, utóbbi a kavicságyban fejezte be gyors körét. Villeneuve a Kanadai GP után a Nürburgringen is elsőként kezdi a szombati edzést, ami nem éppen hízelgő a számára. Csapattársa, Button az utolsó sikánban összetörte az első légterelőjét, de így is a célig autózott. Nem a brit volt az egyetlen, akivel kibabrált a rázókövekből kiálló műanyag lap, délelőtt Nick Heidfeld és Rubens Barrichello is tönkretette a vezetőszárnyát, előbbi esete után félbe is szakították a szabadedzést.