Nyolc nap múlva egyszerre húsz, háromliteres motor harsan fel a Hungaroring célegyenesén, és az őrjítő visítással megkezdődik a 16 futamos Formula1-es világbajnokság 13. viadala, a 18. Marlboro Magyar Nagydíj. Az idei szezon eddig kiváló versenyekkel szolgált, remélhetőleg Mogyoródon is roppant izgalmas fejezettel bűvül az idény krónikája. Michael Schumacher egyike azoknak, akik izgalmassá tehetik a futamot, a Formula1-ben lassan tíz éve tart a nevével fémjelzett éra. Sorozatunk harmadik részében 1994-től 1997-ig emlékszünk vissza a Magyar Nagydíjakra különös hangsúlyt fektetve arra, hogy a futam milyen szerepet játszott a vb alakulásában.
9. Magyar Nagydíj 1994. augusztus 14., a 16 futamos világbajnokság 10. versenye (az F1 történetének 558. viadala) 1994. augusztus 14., a 16 futamos világbajnokság 10. versenye (az F1 történetének 558. viadala)
A szörnyű évadnak szinte minden versenyén történt olyan esemény, amely rossz fényt vetett a Formula–1-re. Ayrton Senna és Roland Ratzenberger imolai tragédiája után a vb első számú esélyesének számító Michael Schumacher (Benetton-Ford) silverstone-i második helyét elvették, mert figyelmen kívül hagyott egy büntetőzászlót, majd a Benetton-csapatot tiltott szoftverhasználata miatt gyanúsították. Hockenheimben a mclarenes Mika Häkkinen egyversenyes eltiltást kapott baleset okozásáért (a finn visszaeső volt e téren), a Benettonnál pedig tankolás közben lángra kapott Jos Verstappen boxban álló autója. A Hungaroringre érkezve Schuminak 66 pontja volt, a Williams vezérpilótájává váló Damon Hill pedig 39 ponttal követte a németet. Az első sorból ők ketten indultak, a pole-os Schumacher a rajt után elhúzott ellenfelétől. A német három, az angol két boxkiállással ment végig, Schumacher sima versenyen húsz másodpercet vert ellenfelére, és növelte előnyét a pontversenyben. Schumitól a Belga GP-n elvették a győzelmét, eltiltották két versenyről, és mivel ezt Hill ki tudta használni, szoros lett a vb vége – a német aztán az ausztráliai ütközés után megnyerte a sorozatot.
10. Magyar Nagydíj 1995. augusztus 13., a 17 futamos világbajnokság 10. versenye (574.)
Ez a szezon is Schumacher és Hill párharcáról szólt, a német kényelmes, 21 pontos előnnyel (56–35) érkezett meg Budapestre. A Hungaroringen azonban nem volt szerencséje, az edzéseken és a versenyen is Hill és annak csapattársa, David Coulthard mögé szorult. A versenyen ráadásul gondok akadtak az üzemanyagtömlőjével, úgyhogy elégedett lett volna a harmadik helyért járó négy ponttal is. Ám a Benettonban dübörgő Renault-motor elektronikus hibája miatt nem ért célba, így Hill tíz pontot faragott a hátrányából. Ekkor még az idény közepén jártunk, és érdekes is lehetett volna a sorozat, de Schumacher minden, téttel bíró versenyen maga mögött tartotta Hillt, és két versenynyel az idény vége előtt világbajnok lett.
11. Magyar Nagydíj 1996. augusztus 12., a 16 futamos világbajnokság 12. versenye (593.)
Schumacher a Benettontól a Ferrarihoz igazolt, a maranellói csapat azonban nem volt olyan versenyképes, mint az előző években a Benetton. A Williams két pilótája, Hill és a kanadai Jacques Villeneuve versenyzett a világbajnoki címért, az angolnak 73, újonc csapattársának 52 pontja volt a Magyar Nagydíj előtt. A pole pozíció némi meglepetésre Schumacheré lett, de a Ferrari versenykörülmények között nem volt olyan erős, mint az edzésen, így senki sem számított arra, hogy vasárnap is versenyezhet a Williams duójával. Ám remekül rajtolt, és sokáig maga mögött tartotta Villeneuve-öt, miközben Hill hátrébb Jean Alesivel csatázott. A boxkiállások során aztán Villeneuve – néhány gyors körnek köszönhetően – Schumi elé került, és ezzel el is dőlt a győzelem sorsa, hiszen gyorsan elhúzott a Ferraritól. Miután Hill megszabadult Alesitől, Schumacher nyomába eredt, és a második boxkiállás előtt már szorosan a vörös gép mögött volt. Schumacher elhatározta, hogy akkor megy ki kerékcserére, amikor Hill, így az angol nem tudja megcsinálni ugyanazt, mint Villeneuve. Amikor a Williams-csapat felkészült a szervizelésre, a Ferrarisok is készülődtek, és behívták Schumachert. Ám ezt látta Hill, és mivel volt még néhány körre való üzemanyaga, kint maradt, és később a német elé jött vissza. A biztos vezetés tudatában a magát visszafogó Villeneuve utolsó kerékcseréjét elrontották, így Hill fel tudott zárkózni, és bár mindent megpróbált, a kanadaié lett a győzelem (Schumacher ezúttal is feladta a hajrában, így pont nélkül maradt). A Williams bebiztosította konstruktőri vb-címét, és az is eldőlt, hogy valamelyik pilótája lesz a világbajnok. Bár Villeneuve ezután is folyamatosan közeledett Hillhez, az utolsó futamon minden az angolnak kedvezett (nyert, miközben a pole-ból induló Villeneuve kiesett), és apja után ő is világbajnok lett.
12. Magyar Nagydíj 1997. augusztus 10., a 17 futamos világbajnokság 11. versenye (608.)
A Bridgestone elsô nagy dobása: Hill (a 2. helyen) majdnem nyert az Arrows-Yamahával
Hill világbajnokként az Arrows-csapathoz szerződött, de a Yamaha-motoros, Bridgestone gumis autóval labdába sem rúghatott. Schumi viszont a villámgyorsan fejlődő Ferrarival már minden körülmény között fel tudta venni a versenyt Villeneuve Williams-Renault-jával. A Magyar Nagydíj előtt a német 53, a kanadai 43 ponttal állt, még teljesen nyílt volt a versengés. Schumacher remek köridőt produkált, így Villeneuve előtt az övé lett a pole pozíció. A harmadik helyre az elsőéves Bridgestone gumikon futó Hill jött be, a japán gyár abroncsai hatalmas előnyt jelentettek a vb-címvédő számára. És a java még hátravolt, hiszen Hill a versenyen lerajtolta Villeneuve-öt, és a 11. körben megelőzte Schumit. A Ferrari nagyon gyorsan fogyasztotta a Goodyear abroncsot a ringen, ezért Villeneuve könnyedén bejött elé a boxkiállása után, és feljött Hillre, amikor annak az utolsó körökben hidraulikai problémái adódtak. A kanadai nyert Hill előtt, Schumacher csak a negyedik lett, és három pontra csökkent a két pilóta közötti különbség. Kettejük csatája végig szoros volt, és csak az idényzáró Európai GP-n dőlt el, amikor Schumacher ki akarta lökni Villeneuve-öt, de ő húzta a rövidebbet. A német nemcsak a vb-címet veszítette el, hanem az összes pontját is. A Hungaroringen történtek mindenesetre előrejelzést adtak az 1998-as vb-ről, amikor is a McLaren már a Bridgestone abroncsokon le tudta győzni a Ferrarit. Érdekes, hogy akkoriban a Bridgestone gumik nagyon jól bírták a hőséget, most viszont éppen a forró aszfalton képtelenek lépést tartani a Michelinnel. Úgy tetszik, megint a Ferrari jön ki a legrosszabbul a gumiháborúból.