Öt nap múlva, vasárnap rendezik meg a 18. Marlboro Magyar Nagydíjat, a Formula1-es világbajnokság idei 13. futamát. Michael Schumacher ezúttal mindössze hat ponttal vezet a vb-pontversenyben, tehát sokkal kiélezettebb a küzdelem, mint az elmúlt években. Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen is készen áll a hatalomátvételre, az újjáépített Hungaroringen még szorosabbá tehetik a pontversenyt.
A Ferrari technikai igazgatója szerint 2004-ben megint verhetetlen lesz az olasz gárda (Fotó: Árvai Károly)
A Ferrari technikai igazgatója szerint 2004-ben megint verhetetlen lesz az olasz gárda (Fotó: Árvai Károly)
Ross Brawn szerint ha az idén el is veszti a világbajnoki versengést a Ferrari, jövőre ismét átveszi az irányítást. A maranellóiak szakmai igazgatója szerint az F2003–GA viszonylagos gyengélkedésének az az oka, hogy nem a tavalyi F2002-ből fejlesztették ki, hanem teljesen új koncepciót alkalmaztak a tervezésekor. "Az új autóban a benne rejlő erő a legszebb. A tavalyi kocsiból már nem hozhattunk ki többet, de ezen még sokat fejleszthetünk az aerodinamika és a motor szempontjából is. Ez a tanulóévünk, most kezdtünk el behatóbban foglalkozni az új autóval. Az első bevetésekor nem volt sokkal jobb az F2002-nél, nem ismertük annyira a beállítását, és a pilóták sem tudják pontosan, hogyan kell vezetni. Az Osztrák Nagydíjon kezdtünk igazán ráérezni, akkor fedeztük fel az igazi erejét, s nagyon derűlátóvá váltunk” – nyilatkozta Brawn, aki hozzátette, csodálatosnak tartja az autót. Luca Badoer tesztpilóta korábban elmondta, a teszttilalom nagyon rosszkor jött a Ferrari számára, hiszen az utóbbi időben a Williams került előnybe, és lehet, hogy a Ferrari tényleg csak jövőre tudja kihasználni az F2003–GA jó tulajdonságait. A McLaren sem ismerte ki teljesen az új autóját, és ennek az lett a vége, hogy garázsba helyezte az MP4-18-ast, amely várhatóan egyáltalán nem fog versenyen szerepelni. Norbert Haug, a wokingiakat motorral ellátó Mercedes sportigazgatója elmondta, hogy a tavalyi autó továbbfejlesztett változata is versenyképes, és Kimi Räikkönennek minden esélye megvan a világbajnoki cím megszerzésére. "Az MP4-18 nagyon jó autó, kiváló alap a jövő évi négykerekű elkészítéséhez. A McLarenről mindent elmond, hogy a tavaly sokat kritizált autója az idén a világbajnoki címért küzd. Szerintem Michael Schumacher lesz a végső befutó, de ez csak magánvélemény, minden esélyünk megvan arra, hogy legyőzzük őt. Kimi eddig hétszer állt a dobogón, ennél többször senkinek sem sikerült oda jutnia (Montoya is hétszer vett részt díjátadáson – a szerző). Ha nincs a hivatalos időmérőn elkövetett hibája Spanyolországban és Kanadában, ez a szám kettővel nagyobb lenne, ráadásul a Nürburgringen biztos győzelemtől fosztotta meg a motorhibája. Kimi minden pályatípuson nagyon versenyképes, nem reménytelen a vébécímért folytatott küzdelme” – mondta Haug. Nick Heidfeld azóta neheztel Räikkönenre, amióta a McLaren nem őt, hanem a finnt vitte el a Saubertől Mika Häkkinen helyére. Az azóta is a Saubernél aszalódó németnek nagyon jó emlékei vannak a magyar pályáról, főleg a Formula–3000-es korszakából. "Öt éve Montoyával vívtunk hatalmas csatát a bajnoki címért, és a Hungaroringen Juan Pablo a pálya koszos oldaláról indult. A rajtprocedúra alatt a szerelői nem az autójával foglalkoztak, hanem a port törölték előtte az aszfaltról. Juan Pablo és a menedzsere, David Sears ordítottak velem, mert szerintük feltartottam az autóját az időmérőn. Aztán végül a sok söprés ellenére sikerült nyernem” – mesélte Heidfeld, aki vélhetően szívesebben versenyezne az idén is fej fej mellett Montoya ellen…
Ralf Schumi hosszabbít
GROVE. Német lapértesülés szerint a Formula–1-es Williams-istálló hamarosan 2006-ig meghosszabbítja Ralf Schumacher szerződését. A Bild úgy tudja, hogy a német pilóta éves fizetését Sir Frank Williams csapatfőnök eredetileg 15 millió dollárról kilencmillióra akarta csökkenteni, ám végül 12 millióban sikerült megállapodniuk a feleknek. Az új kontraktust valószínűleg a szeptember 14-i Olasz GP előtt szentesítik.
Sikertelen tüntetés
MONTREAL. A Kanadai Nagydíj szervezői tüntetést szerveztek, amelynek célja az volt, hogy megmutassák, mennyire fog hiányozni Montreal népének 2004-től a Formula–1-es futam. A demonstráció azonban kudarcba fulladt, kevesebb mint kétszáz ember jelent meg rajta. "A városlakók velünk vannak, akkor is, ha nem jelentek meg” – nyilatkozta Norman Legault, a verseny főszervezője. Azért törölték a Kanadai GP-t, mert a helyi kormány betiltotta a dohányreklámokat.