Kedden a Formula1-es csapatok megkezdték kollektív monzai tesztjüket, de mindjárt az első napon súlyos baleset történt: Ralf Schumacher a tréning záró perceiben elveszítette uralmát Williams-BMW-je felett, az autó hatalmas sebességgel a levegőbe emelkedett, és egy bukfenc után ért földet.
Baumgartner Zsolt szerdán 76 kört tett meg, és esôben is vezette a Jordan-Fordot (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt szerdán 76 kört tett meg, és esôben is vezette a Jordan-Fordot (Fotó: Czagány Balázs)
A pilótát a helyi ügyeletre, majd kórházba szállították, ahol bent tartották megfigyelésre. A vizsgálatok szerint agyrázkódást kapott, de szerda délelőtt saját felelősségére kiengedték a kórházból. Tíz napon belül ez már a második nagy baleset volt a Formula–1-ben, a Hungaroringen Ralph Firman csapódott a gumifalnak nagy sebességgel, az ír szintén a kórházban töltötte a balesete utáni éjszakát. A jordanes ki is hagyja a heti tesztet, amelyen, akárcsak a Magyar GP-n, Baumgartner Zsolt helyettesíti. Visszatérve Ralf Schumira, a német autója alaposan összetört a Lesmo-ka-nyarban történt baleset során, őt magát pedig bátyja, Michael kíséretében szállították helikopterrel Milánóba. Ralfnak a nap folyamán nem ez volt az egyetlen balszerencsés esete, korábban olajfolyás miatt kisebb tűz keletkezett a boxutcában, de autóját villámgyorsan eloltották, és ekkor még nem történt baj. Ami az időeredményeket illeti: kedden Schumi II a második lett David Coulthard mögött, a McLaren skótja 1:22.065 perc alatt teljesítette a monzai kört. A harmadik helyen Michael Schumacher végzett a Ferrarival. Ralf természetesen nem folytatja a tesztelést, hazautazott Salzburgba, így a Williams tesztprogramját Juan Pablo Montoya és Marc Gené fejezi be. Szerdán is Coulthard volt a leggyorsabb, ezen a napon azonban már a magyar drukkereknek is volt kiért szorítaniuk. Baumgartner Zsolt 76 kört, vagyis körülbelül 440 kilométert tett meg a Jordan-Forddal. "Számítottam rá, hogy Monzában nehezebb dolgom lesz, mint eddig bárhol, mivel ez a leggyorsabb pályák egyike – mondta Baumgartner. – Korábban sohasem mentem még háromszázötven-háromszázhatvan kilométer per órás sebességgel, ráadásul erről a tempóról az egyenes végén hetvenre kell lelassítani. Na, az sem mindennapi érzés. Újabb hasznos tapasztalattal lettem gazdagabb, ráadásul életemben először esőben is vezettem a Jordan-Fordot. Nagyon nagy élmény volt, meglepett, hogy ez az autó mennyivel jobban vezethető esőben is, mint például a Formula–3000-es. A féktárcsákat és a gumikat teszteltük, próbáltuk a lehető legjobban felkészíteni az autót a jövő hét végi versenyre. A csapat elégedett volt a munkámmal, szerencsére nem hibáztam, még csak egy kis kicsúszásom sem volt.” Csütörtökön folytatódik a teszt Monzában, de Baumgartner helyett akkor már a Formula–3000-es bajnok, Björn Wirdheim ül a Jordanbe. A magyar versenyzőt legközelebb a jövő pénteki, verseny előtti kétórás teszten láthatják a nézők.