Tudta-e, hogy…
…Alberto Ascari 1955-ben a Parabolica-egyenes elôtti kanyarban halálos balesetet szenvedett? Az említett kanyar ma az olasz versenyzô nevét viseli.
…Juan Pablo Montoya tavaly Monzában az F1 történetének valaha volt leggyorsabb körét produkálta? 1:20.264 perces száguldása során átlagsebessége 259.379 kilométer per óra volt.
…Peter Collins 1956-ban a világbajnoki címe felé száguldott, amikor Lanciáját át kellett adnia Juan Manuel Fangiónak? Az akkor még lehetséges pilótacserének köszönhetôen a korábban a saját gépével kiesô Fangio második lett, és ô lett a világbajnok.
…1971-ben Peter Gethin minden idôk legszorosabb F1-es befutóján elôzte meg Ronnie Petersont? A második helyezett svéd hátránya egy századmásodperc volt.
Tudta-e, hogy…
…Alberto Ascari 1955-ben a Parabolica-egyenes elôtti kanyarban halálos balesetet szenvedett? Az említett kanyar ma az olasz versenyzô nevét viseli.
…Juan Pablo Montoya tavaly Monzában az F1 történetének valaha volt leggyorsabb körét produkálta? 1:20.264 perces száguldása során átlagsebessége 259.379 kilométer per óra volt.
…Peter Collins 1956-ban a világbajnoki címe felé száguldott, amikor Lanciáját át kellett adnia Juan Manuel Fangiónak? Az akkor még lehetséges pilótacserének köszönhetôen a korábban a saját gépével kiesô Fangio második lett, és ô lett a világbajnok.
…1971-ben Peter Gethin minden idôk legszorosabb F1-es befutóján elôzte meg Ronnie Petersont? A második helyezett svéd hátránya egy századmásodperc volt.
A világbajnoki pontverseny első három helyezettje két ponton belül van egymáshoz képest, és már csupán három verseny van hátra a szezonból. A három héttel ezelőtt megrendezett Magyar Nagydíj óta Michael Schumachernek 72, Juan Pablo Montoyának 71, Kimi Räikkönennek 70 pontja van, de az elmúlt hetek nemcsak az esélylatolgatásokról szóltak, hanem a Michelin-gumik szabályosságának tisztázásáról is.
Az F1-nek az idény ezen szakaszában legkevésbé volt szükség a pályán kívüli közjátékra, a Ferrari éppen a legrosszabbkor vette észre, hogy vetélytársainak abroncsain a használat során megnövekszik a futófelület, és javul a tapadás. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) gyorsan reagált a Scuderia jelentésére, és figyelmeztette a michelines csapatokat, hogy ne játsszák ki a szabályt. A francia gumigyár először az Olasz Nagydíj bojkottjával fenyegetőzött, majd villámgyorsan új gumikat hozott létre.
Az abroncsok futófelülete már nem szélesedik ki, de az ügyben mélyen érintett Williams és a Renault szerint ennek ellenére nem romlik a menetteljesítménye, sőt! Az első tesztek szerint az új gumik gyorsabbak, mint a régiek, tehát Montoya és Räikkönen továbbra is
eséllyel üldözheti az ötszörös világbajnok Michael Schumachert. Monzában akár meg is előzhetik, Montoya BMW-motorja ugyanis a szakemberek szerint erősebb minden más erőforrásnál.
Ám Monza a Ferrari hazája, ott a tömeg Schumi mögött áll, és főleg az ilyen kiélezett helyzetben fontos a német számára, hogy kívülről is rengeteg támogatást kapjon. A tifosók lelkesedéséből erőt meríthet a címvédő, akinél az elmúlt versenyeken meggyőzőbb teljesítményt nyújtott csapattársa, Rubens Barrichello. A brazil ráadásul tavaly győztesként távozott Monzából, tehát egy éve neki ment itt a legjobban – pontosabban neki volt szüksége a pontokra, ugyanis akkor még nyílt volt a harc a vb-ezüstért.
A Ferrari számára nagyon fontos lenne az újabb győzelem, ha sikerülne hazai pályán lendületet szerezni, az kitartana az idény végéig. Ha továbbra is betlizik a csapat, és Martin Whitmarshnak, a McLaren általános menedzserének félelme sem igazolódik be (a szakember szerint nem lehet kizárni, hogy az új gumik is szabálytalanok lesznek), Jean Todt és ügyvédei újra az FIA-hoz fordulhatnak azzal a céllal, hogy visszamenőleg megóvják a versenyeket.
Remélhetőleg nem kerül sor ilyesmire, és a pályán dől el a világbajnoki cím, Schumi a három versenyen kerék kerék elleni csatában szállhat harcba trónkövetelői ellen. Ebben a szezonban ugyanis a Formula–1 népszerűsége is a tét, ha pedig újabb botrányok következnek, a száguldó cirkuszhoz viszszaforduló emberek végleg kiábrándulhatnak.
Ami a verseny esélyeit illeti, a Williams a favorit, de szorosan mögé várható a Ferrari és a McLaren. A Renault-csapatnál nem mindenki bizakodó, Fernando Alonso várhatóan nem ismétli meg hungaroringi győzelmét. A francia istálló helyét átveheti a Toyota, amelynek erős a motorja, igaz, nem remekelt a múlt heti teszteléseken. Az erőviszonyok csak vasárnap, a versenyen fognak végleg kirajzolódni, az addigi szabadedzéseken és időmérőkön még lehet variálni a beállításokkal és az üzemanyag mennyiségével.