Tud-e ismételni Loeb?

TÓTH ANITA jelenti AjaccióbólTÓTH ANITA jelenti Ajaccióból
Vágólapra másolva!
2003.10.16. 21:03
Címkék
Ha valaki ezen a héten próbálkozik nyaralással Korzikán, az nem jár túl jól. A ralisok és a rajongók megszállták a szigetet, a főváros szűk utcáin a nap szinte minden szakában dugóval kell számolni, reggel már hét órától dübörögnek a tengerparti úton az érces hangú World Rally Carok.
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Sebastien Loeb a korzikai gyôzelmével átveheti a vezetést a vb összetett versenyében
Szóval aki pihenésre, csöndre vágyott, az biztosan nem kapja meg, amit akart.
Ám az a több tízezer ember, aki kifejezetten a rali kedvéért érkezett, nem csalódik. A reptéren Napóleon szobrát pillantásra sem méltatják az emberek, elvonja a figyelmet a hatalmas, rajtkapura hasonlító építmény, amely fennen hirdeti, hogy itten, kérem, autóverseny lesz a hét végén. Néhány méterrel arrébb egy Peugeot 206 WRC áll, persze, nem az egyik versenyautó (mit is keresne az épületen belül?), hanem annak pontos mása.
A repülőtérről a városba tartván egyszerűen nem kerülheti el az ember figyelmét a szervizpark színpompás forgataga, ahol reggeltől estig zajlik az élet. Jóllehet még el sem kezdődött a verseny, mindössze a teszten vannak túl a csapatok.
A Korzika-rali – amit a tízezer kanyar versenyének is neveznek – híres a szűk, hegyi útjairól, a változatos talajviszonyáról, a becsapós időjárásáról. Ráadásul pluszfeladatként a rendezők az idén új pályákat is iktattak a programba, amelyek a versenyzők szerint hatalmas kihívást jelentenek. Az utakon ugyanis sok a bukkanó, viszont rendkívül változó az autók tapadása.
Erre jó bizonyíték, hogy Petter Solberg már a teszten ronccsá törte a Subaruját. A világbajnoki címre is esélyes fiatal norvég pilóta lecsúszott az útról, és csütörtökön késő délután még nem lehetett tudni, hogy mivel áll rajthoz másnap. Luis Moyá, a Subaru-csapat újdonsült sportigazgatója elmondta: nem lenne gond, hogy addigra idehozzanak egy vadonatúj kocsit a Prodrive nagy-britanniai műhelyéből, csakhogy ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Úgyhogy most vagy összekalapálják reggelre a roncsot új alkatrészekkel, vagy pedig Solberg beül csapattársa, Tommi Mäkinen versenyautójába. A négyszeres világbajnok finn, aki az idény végén szögre akasztja a bukósisakot, már fölajánlotta az autóját norvég társának.
Solberg helyzete tehát nem könnyű, már csak azért sem, mert rajta kívül még nagyon sokan hajtanak a győzelemre Korzikán. Többek között a franciák új hőse, Sebastien Loeb, aki a San Remóban aratott győzelmével felzárkózott a világbajnoki pontverseny második helyére, és most mindenki azt várja tőle, hogy megszerezze a világbajnoki címet. A Xsara WRC rendkívül gyors aszfalton, ezt már több ízben bizonyította, kérdés, mire megy a franciák üdvöskéje honfitársával, Gilles Panizzivel, aki úgy ismeri Korzika útjait, mint a saját tenyerét.
Nem véletlen, hogy a Peugeot-istálló aszfaltspecialistája korábban már kétszer állhatott itt a győzelmi dobogón. Az oroszlános csapatnak egyébként azért is különösen fontos, hogy a Peugeot-k jól szerepeljenek, mert a Citroen az előző viadalon átvette a vezetést a gyártók pontversenyében.
És akkor Richard Burnsről még nem is szóltunk! A vb-éllovas langaléta angol helyzete az utóbbi időben elég rosszra fordult, már csak két pont az előnye, és könnyen lehet, hogy hétfőn már nem ő vezet majd. A dolgok ugyanis a rali világában rendkívül gyorsan változnak manapság. Változik a Ford is. Mióta bemutatkozott az új Focus, az ellenfeleknek Markko Märtinnel is számolniuk kell a győzelemért folyó harcban. Az észt pilóta a csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatón elmondta: a Ford talán jobb aszfalton, mint valaha, úgyhogy a csapat igazán megérdemelne már egy győzelmet.
A jelentkező tehát sok, a tíz pontot azonban csak egyvalaki viheti haza: a csata péntek reggeltől vérre megy.
A viadalnak magyar vonatkozása is van, méghozzá az, hogy a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János autójával áll rajthoz Korzikán az osztrákok reménysége, Manfred Stohl, aki nemrég bontotta fel a szerződését a jövőre visszavonuló Hyundai-csapattal. Az OMV Motorsport pilótája most megmutathatja, hol a helye a 206 WRC-nek a világbajnoki mezőnyben.

47. Korzika-rali, a vb 12. futama, Ajaccio
A program.
Össztáv: 971.75 km (gyorsasági szakaszok hossza: 397.40 km).
Péntek: 6 gyorsasági szakasz (95.30 km).
Szombat: 6 (190.00).
Vasárnap: 4 (112.10)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik