Jött az eső, amelynek következtében minden fenekestül felfordult.Az élen álló versenyzők pénteken már utaltak rá, hogy ez megtörténhet, de hogy ekkora változások lesznek, talán ők sem gondolták volna.
Duval (képünkön) 18 másodpercre van az élen álló Solbergtôl, kedvezô idôjárás esetén megszerezheti elsô vb-futamgyôzelmét
Duval (képünkön) 18 másodpercre van az élen álló Solbergtôl, kedvezô idôjárás esetén megszerezheti elsô vb-futamgyôzelmét
Először is Markko Märtin már az első gyorsaságin ledolgozta hátránya majdnem felét, és parádés időeredményével felzárkózott a második helyre, amit aztán azon mód el is veszített a következő szakaszon. A Korzika-rali nyolcadik gyorsaságija ugyanis vízválasztó volt, és ezt szó szerint is érthetjük. Kiderült, ki bír el jobban a pályára hevesen zúduló víztömeggel. A részsiker hatalmas meglepetésre Mikko Hirvonené lett, a fiatal finn szakaszgyőzelmében persze az is szerepet játszott, hogy amikor ő végigment a pályán, még nem szakadt úgy az eső, mint amikor a többiek következtek. Nem Hirvonen sikere volt azonban a legérdekesebb, hanem az, hogy két, győzelemre esélyes pilóta is "elvérzett”. Sebastien Loeb az élről a 18. helyre esett vissza (az autója lecsúszott az útról, és jó tíz percbe telt, mire a közönség visszatette), Märtin pedig a másodikról a tizennegyedikre (túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba, megütötte a Ford jobb első kerekét, amelyben eltört a felni, így muszáj volt kicserélni – körülbelül öt percbe telt). A legrosszabb talán az volt az egészben, hogy noha ők ketten tovább tudtak menni, elveszítették a motivációt. A nullával egyenlő ugyanis az esélyük arra, hogy akár csak egy pontot is szerezzenek. Márpedig a pontokra nagyon nagy szükségük lenne – főleg Loebnek, aki a San Remó-i győzelme után egy csapásra vb-esélyessé lépett elő. A két fiatal helyét egy harmadik vette át az élen: a Ford reménysége, Francois Duval. Az idény közepén bemutatott, új Focusról már eddig is tudni lehetett, hogy rendkívül gyors, most azonban az is bebizonyosodott, hogy nemcsak Märtin, hanem belga csapattársa is felnőtt a feladathoz. Duval egészen az utolsó előtti gyorsasági szakaszig tartotta a vezető pozícióját, akkor azonban Mister Hollywood, azaz Petter Solberg az élre küzdötte magát. A Subaruk, egyébként is mintha megtáltosodtak volna ezen a napon – amennyire nem bírták a Pirelli gumik a kiképzést a pénteki száraz pályákon, olyan jók voltak most, a folyamatosan változó (hol vizes, hol felszáradó) aszfalton. Bizonyíték erre, hogy a hirtelenszőke norvég a hat gyorsasági szakasz közül hármat megnyert. "Az autónk beállítása remek, bár a gumiválasztással ilyen időjárási viszonyok között nem mehet biztosra az ember – mondta Solberg. – Ennek ellenére remélem, hogy továbbra is esni fog, ma este mindenki esőtáncot jár majd a csapatban.”
47. Korzika-rali, Ajaccio Az állás 12 gyorsasági szakasz után: 1. Petter Solberg, Philip Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:09:13.6, 2. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 17.9 mp h., 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 22.4 mp h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 1:15.5 p h., 5. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:23.6 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:26.5 p h., 7. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 2:10.3 p h., 8. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 2:22.0 p h.
A Peugeot-istálló pilótái is az égi áldásért imádkoztak pénteken, az eredmények azonban nem azt mutatják, hogy segített volna rajtuk az eső, sőt… Marcus Grönholm a harmadikról az ötödik helyre csúszott vissza, a vb-éllovas Richard Burns a hatodikról a nyolcadikra, egyedül Gilles Panizzi tudott javítani (a 11. pozícióból a hatodikba zárkózott fel), ám ez annak köszönhető, hogy végre rátalált a jó beállításokra. A Peugeot aszfaltmenője szerint (aki korábban már kétszer nyert Korzikán) mintha kicserélték volna a kocsit. Egyébként, ha maradna a jelenlegi állás, azzal Carlos Sainz járna a legjobban, ugyanis átvenné a vezetést az öszszetett pontversenyben. A Matadornak amúgy a második helyre is van esélye, hiszen előtte mindössze négy és fél másodpercre van Duval. És a mögötte jövőktől sem nagyon kell tartania, hiszen csapattársa, Colin McRae egyrészt 53.1 másodpercre van tőle, másrészt pedig valószínűleg nem támadná őt, hiszen neki már csak matematikai esélye van a világbajnoki címre. És akkor a gyári pilótákról térjünk át egy kicsit a privát menőkre. Az osztrák Manfred Stohl (aki azért érdekes nekünk, magyaroknak, mert ugyanazt a Peugeot 206 WRC-t vezeti, amivel ifjabb Tóth János is autózik a bajnoki futamokon) szombaton búcsúzni kényszerült. Az OMV Motorsport pilótája az utolsó előtti szakaszon lecsúszott az útról, és bár az autója nem sérült meg, nem tudott visszakecmeregni az aszfaltra, mert egyetlen néző sem állt ott, ahol az eset történt.