Baumgartner Zsolt szerdán tesztelte először a Minardit, igaz, sok öröme nem telt benne, hiszen alig néhány, úgynevezett installációs kört tett meg, amikor megállt a váltó.
Baumgartner Zsolt mosolygósan üdvözölte versenygépét, amely késôbb cserbenhagyta: váltóhiba miatt a munka java elmaradt
Baumgartner Zsolt mosolygósan üdvözölte versenygépét, amely késôbb cserbenhagyta: váltóhiba miatt a munka java elmaradt
Az alkatrész cseréje hosszú ideig tartott, így a magyar pilóta csak a tréning végén, egy kör erejéig ülhetett újra a kocsiba. "Eleve későn kezdődött a teszt, mert csapattársamnak, Gianmaria Bruninak is technikai gondjai voltak, ráadásul a motorcsere is csúszott – mondta Baumgartner. – Kettőkor kezdődhetett volna a tréning, de én csak háromnegyed háromkor gurultam az aszfaltra. Az installációs körökben azonban megszorult a váltó, úgyhogy a boxba kellett hajtanom. A technikai sportokban ez benne van, csak az a kár, hogy pont most történt. Ez a néhány óra arra lett volna jó, hogy megszokjam, megtanuljam az autót, hogy öt hónap kihagyás után visszarázódjak a ritmusba, és megismerjem a pályát. Ehelyett mindössze azt állapíthattam meg, hogy az ülésem jó, sehol sem tör. S hogy mik a legfőbb különbségek a két F1-es között, amit eddig vezettem? Nos, szinte teljesen másképp néznek ki belülről. Jóformán csak az ülés helye ugyanaz, meg hogy a kormány mögött kell sebességet váltani. De mások a kijelzők, különböző helyen vannak, és másképp néznek ki a gombok. Persze a boxban ezt meg lehet nézni a teszt előtt, de egész más memorizálni valamit, vagy menet közben használni. Amikor nagy sebességgel haladsz és őrülten keresel valamit, de nem találod, az rettenetes érzés. Márpedig itt nincs sok idő a keresgélésre, ezért lett volna fontos a fél nap. Így minden csütörtökre marad." Miközben Valenciában az autóval, itthon a pénzügyi háttérrel vannak gondok. Szerdán a Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium kiadott egy hivatalos közleményt, amely szerint aggódnak Baumgartner Formula–1-es pályafutásáért. Még mindig várják a garanciákat a Baumgartner Teamtől arról, hogy valóban meglesz az állam által alapítandó gazdasági társaság létrehozásához szükséges, jelenleg még hiányos másik négymillió dollár. A menedzsment továbbra is türelmet kér, és folyamatos tárgyalásokat folytat a minisztérium illetékeseivel. Az mindenesetre biztos, hogy eddig még a szerződésben szereplő szponzori támogatásból semmit sem utaltak át az olasz kiscsapat számlájára. Visszatérve Valenciába, Michael Schumacher előbb az egekig magasztalta David Coulthardot, majd megdöntötte a skót körrekordját. A német szerda délelőtt 1:09.429 perc alatt teljesítette a Ricardo Tormo-pálya körét, és ezzel két tizedmásodpercet javított a skót korábbi csúcsán. Délután aztán Juan Pablo Montoya is "robbantott", a kolumbiai 1:09.318 perces idővel utasította maga mögé a mezőnyt. Schumi egyébként a héten a Scuderia tavalyi autójával, az F2003-GA-val száguld, igaz, azon már számos olyan elem van, amelyet a hétfőn bemutatott F2004-en is használtak. "Davidet mostanában rengetegen támadták, de mi, Formula–1-es pilóták ma is nagyon tiszteljük. Tavaly nem jött ki neki a lépés, de az idén ő az egyik legnagyobb vébéesélyes" – mondta Schumi Coulthardról, aki a szezon végén elveszti mclarenes állását, mert Montoya kerül a helyére. Szerdán egyébként Antonio Pizzonia tesztelte az egyik Williams-BMW-t, lehet, hogy a brazil újra a grove-iak tesztpilótája lesz, és így jó eséllyel indulhat a Montoya megüresedő állásáért folyó harcban. Viszont elképzelhető, hogy Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája a Saubertől kap munkát, az olasz lehet a svájci kiscsapat pénteki tesztpilótája.
Formula–1-es teszt, Valencia Szerda: 1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:09.318, 2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:09.426, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:09.690, 4. Pizzonia (brazil, Williams-BMW, M) 1:10.157, 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:10.355, 6. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:10.360, 7. Panis (francia, Toyota, M) 1:10.435, 8. Trulli (olasz, Renault, M) 1:10.492, 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:10.638, 10. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:11.091, 11. Montagny (francia, Renault, M) 1:11.284, 12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.386, 13. Wirdheim (svéd, Jordan-Ford, B) 1:11.791, 14. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 1:12.469, 15. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:22.221