A pilóták szórakoztatni akarnak

IZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITAIZSÁNYI SZABOLCS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.03.04. 20:30
Címkék
Csütörtökön Melbourne-ben megtartották a 2004-es Formula1-es idény első hivatalos FIA-sajtótájékoztatóját. A Nemzetközi Automobil-szövetség rendezvényén a világbajnoki címvédő Michael Schumacher mellett Juan Pablo Montoya, Jenson Button és Mark Webber válaszolt az újságírók kérdéseire. Az idei esélyek és a téli felkészülés mellett szó esett a pilóták szervezetének (GPDA) új, szurkolókat érintő ötleteiről is.
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
Michael Schumacher felkészült – szerinte nem mehetnek biztosra azok, akik meg akarják fosztani világbajnoki trónjától
"Mindenképpen szeretnénk közelebb hozni a szurkolókat a mi világunkhoz, és erről már többször beszélgettünk Michaellel. Egy ötletet mindenképpen sikerül majd megvalósítani, az első öt vagy hat versenyen kisorsolunk hat rajongót, akik vasárnap bejöhetnek a paddockba, és fotókat készíthetnek velünk, körülnézhetnek a kis F1-es »faluban«. Ha beválik ez a módszer, továbbvisszük, már Bernie Ecclestone-nal is megbeszéltük, hogy a kisorsolt szurkolók átjöhessenek a nézőtérről. Más programokról is volt szó, gokartversenyt és focimeccset is szervezhetünk" – mondta Webber, a GPDA legújabb tagja. "Nagyon sokat gondolkodtunk, hogyan lehet ésszerűen kielégíteni a szurkolókat. Ha tömegeket engednénk be a boxba vagy a paddockba, abból csak az lenne, hogy a nagycsapatok garázsa előtt tolonganának. Egyeseknek nagy örömet szerezhetünk, ha lefényképezzük magunkat velük, de sokkal többen mennek haza csalódottan. Képzeljék el, mekkora kudarc lehet egy lelkes, de nem elég pofátlan rajongó számára, hogy ott volt a nagy lehetőség kapujában, de mégsem sikerült neki. Az sem kizárt, hogy egy bizonyos pont után irányíthatatlanná válik a tömeg, és akkor nagyon nagy baj lehet. Lehet, hogy szkeptikus vagyok, de nem hiszem, hogy ki kellene nyitni a boxutcát a nagyközönség előtt. Valahol meg kell húznunk a vonalat" – tette hozzá Michael Schumacher, aki ezután a vb-esélyekről beszélt.
Elmondta, hogy gyermeki izgatottsággal várja az idényrajtot, örül, hogy a Formula–1 következő, izgalmas szezonjának is a főszereplője lehet. Ám a gumik frontján nem túl biztató a Ferrari helyzete. "Nem a Bridgestonegumik minősége miatt kerülhetünk hátrányba. Az igazi ok az lehet, hogy amíg mi egyetlen élcsapatként használjuk a japán abroncsokat, a Michelin három-négy komoly gárdát is ellát a gumijaival. Ez a teszteléseken jelentős hátrány, igaz, az idén a Sauberrel minden eddiginél szorosabb az együttműködésünk, és a Bridgestone is hatékonyabban dolgozik, mint eddig" – árulta el Schumi. A németnek jobban tetszik az új időmérési rendszer, amely kedvez a vb éllovasának, hiszen nem a pontverseny első helyezettje kezdi az első "fordulót", hanem az előző verseny győztese. A német egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy nem volt példaképe az száguldó cirkuszban, mert amíg nem kezdett el komolyan versenyezni, nem is érdekelték a nagy autóversenyek. "A fociban viszont volt egy idolom, Toni Schumachert imádtam. Az autósportban sohasem nyűgözött le ennyire senki sem" – fogalmazott Schumacher, aki örül a 18 versenyes idénynek, és szerinte a többi pilóta is egyetért vele, mert a versenyzők a tétre menő futamot, sokkal jobban szeretik, mint a tesztelést.
Montoya is így van vele, a kolumbiai ráadásul kiváló tesztidényt tud maga mögött a Williams-istállóval. A tavalyi vb harmadikja elmondta, nem érzi úgy, hogy rosszabb lenne a légkör a csapaton belül amiatt, hogy már aláírt 2005-re a McLaren-istállóhoz. "Senkivel sincs problémám, ugyanúgy dolgozunk, mint tavaly. Mindenki nyerni akar, és ez a közös cél a legfontosabb. Nem vehetem könnyedén a szezont csak azért, mert elmegyek. Nem lesz gond az idény során, esetleg a vége felé már érezhetem, hogy közeleg a szakítás. A teszteken azonban minden rendben ment, többet ültem az autóban, mint Ralf, nem gondolom, hogy komolytalanul kezelnének" – mondta a kolumbiai.
Button a remek tesztidény után nagyon magabiztos, és úgy érzi, Szato Takumával együtt meglephetik az élmezőnyt. "Takuma remekül illeszkedett a csapatba, szerintem sokat segített, hogy tavaly Szuzukában már versenyzett velünk. Nagyon magabiztosnak tűnik, remek csatákat vívunk majd az időmérőkön" – nyilatkozta Button.

NSO-összeállítás:Ausztrál Nagydíj
NSO-adatbank:Csapatok, pilóták - 2004

Zsoltnak szerencsét kívánt Ecclestone
Montoya elveszítette a fejét, és pofozkodott is?

Szavazás

Ki nyeri az idénynyitót?


Szavazás

Mit alakít Baumgartner?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik