Kitört a botrány a Williams-istállónál. Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher eddig sem szívelte egymást, és az Ausztrál Nagydíjat követően a kolumbiai újfent nekiesett német csapattársának. Montoya azt kifogásolta, hogy Ralf túl agresszívan őrizte ellene a pozícióját a verseny elején, és szerinte nem sokon múlt, hogy valamelyikük kiessen a versenyből.
Nem sokáig tartott a béke Juan Pablo Montoya (képünkön) és Ralf Schumacher között – az idénynyitó után máris összecsaptak
Nem sokáig tartott a béke Juan Pablo Montoya (képünkön) és Ralf Schumacher között – az idénynyitó után máris összecsaptak
"Öt autót előztem meg vasárnap, és csak eggyel értem össze, Ralféval. Amikor látta, hogy közel érek hozzá, gyorsan rám húzott. Nem volt okos manőver, mindketten kieshettünk volna" – mondta Montoya. A kolumbiai és a német sohasem ápolt közeli barátságot, a tavalyi évad végén azonban összefogtak, mert a Williams-istálló közel került a konstruktőri világbajnoki címhez. Ám a szoros együttműködés gyorsan köddé válhat, ha a Ferrari tartani tudja Ausztráliában mutatott fölényét. Michael Schumacher több mint egy percet vert a negyedik helyezett Ralfra és az ötödik Montoyára az Albert Parkban, ahol még Fernando Alonso Renault-ja is könnyedén maga mögött tartotta a kék-fehér autókat. Ha a Williams nem szállhat versenybe a vb-címért, az utolsó közös év roppant feszült légkörben telhet a grove-iaknál. Montoya ugyebár jövőre a McLarennél folytatja, és az sem biztos, hogy Ralf Schumi a Williamsnél marad. Montoya a csapattársa mellett a szombati időmérést is szidta, és ebben rengeteg társra talált. A Formula–1 vezetői, szereplői és rajongói is elégedetlenek voltak az új, közel kétórás tréninggel, amely teljes unalomba fulladt. Még az sem elképzelhetetlen, hogy a sokat támadott edzésformát már a jövő hét végi Malajziai Nagydíjra megváltoztatják. "Ez volt a legrosszabb, amit valaha láttam a Formula–1-ben. A sportágat okos emberek irányítják, vajon hogyan fordulhat elő, hogy ilyen ostoba rendszert találnak ki?!" – kérdezte a háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki a német RTL szakkommentátoraként értékeli a versenyeken történteket. A pilóták közül Montoya és Rubens Barrichello az első szakasz értelmetlenségére panaszkodott, míg Michael Schumacher szerint roppant unalmas azt várni, hogy végre sorra kerüljön. "Ugyanolyan hülyén éreztük magunkat mi a boxutcában, mint a szurkolók a lelátókon és a televíziók előtt. Nagyon hosszú volt, és alig volt értelme az egésznek. Nagyon gyorsan le kell ülnünk, hogy megbeszéljük az esetleges változtatásokat, ha gyorsan egyezségre jutunk, tehetünk valamit a szurkolókért. Csak az ostoba ember ragaszkodik az összes eszméjéhez" – vélekedett Flavio Briatore, a csapatvezetők szószólója. Egy, a Nemzetközi Automobil-szövetséghez (FIA) közel álló, magát megnevezni nem kívánó személy szerint nagy az esély arra, hogy már Sepangban új rendszerű kvalifikáció legyen. A legújabb hírek szerint három lehetséges megoldás van. Az egyik a tavalyi, péntek-szombati rendszerhez való visszatérés, a másik a 2003-as idény előttig érvényes szisztéma. Eszerint (ezt elsősorban Bernie Ecclestone támogatja) szombaton egy órán át bárki bármikor kimehet a pályára, négy mért kört teljesíthet, és a legjobb eredménye alapján sorolják be a rajtrácsra. A harmadik David Richards BAR-csapatfőnök ötlete: a szombati egykörös tréning előtt kell tartani egy félórás edzést, amelyen bárki bármikor kimehet az aszfaltra. Az itteni sorrend dönti el a második félidő indulási sorrendjét, onnan pedig már minden úgy menne, mint tavaly.